Skocz do zawartości

BMW 530d odpala i gaśnie (4496 rail pressure plausibility)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, szukałem już na forum ale nie znalazłem podobnego przypadku. Proszę o pomoc, otóż tak samochód odpali bez problemu i po około 5 sek gaśnie, poniżej link do błędu jaki odczytano w inpie: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/156a17af1dd5b0f6.html

Zdarzyło mi sie to na postoju jak samochód stał około 30 min na uruchomionym silniku i od tamtej pory nie da się nim jeździć. Wymieniłem pompę w baku, zregenerowałem pompę podprogową żeby wykluczyć doprowadzenie paliwa. Rozumiem że błąd ten oznacza zawód wysokiego ciśnienia który znajduję się w pompie Cp1 ?? Jak go sprawdzić? Bo fizycznie już go wymontowałem ale nie mam pojęcia jak się go sprawdza. Jak odłączę wtyczkę z czujnika wysokiego ciśnienia na listwie samochód nie gaśnie pewnie z powodu braku informacji o ciśnieniu w listwie.

Opublikowano

z ropniokami zawsze problemy były ropa do traktorów a nie osobówek !!! chcesz sie cieszyć jazdą kup sobie benzynkę.

 

MOD EDIT: Nagroda Cię nie minie. Post powisi jakiś czas, żebyś wiedział jakich wypowiedzi tu nie tolerujemy

Opublikowano
z ropniokami zawsze problemy były ropa do traktorów a nie osobówek !!! chcesz sie cieszyć jazdą kup sobie benzynkę.
:duh: :mad2:

To se kup tego benzynioka,na bioetanol z buroków.Przede wszystkim zmień forum,najwyrażniej to nie miejsce dla ludzi twojego pokroju. :nienie:

 

MOD EDIT: Zgłoszenie postu poprzednika wystarczy, komentarz do niego na forum jest już zbyteczny ...

Opublikowano
Dzięki za podpowiedzi. Wczoraj przesiedziałem cały dzień w garażu i wstępnie moge wykluczyć zawór w pompie CR. Pewnie mnie zaraz posądzicie o "druciarstwo" ale wykluczam go ze względu na fakt iż zamontowałem do pompy CR w BMW zawór z pompy wtryskowej z Fiata Doblo JTD :) Zewnętrznie identyczny, opór na cewce identyczny, różni się ostatnią cyfrą numeru ale zaryzykowałem i autko chodziło dobrze przez jakieś 30 min i potem nagle zgasło. Może być tak że jest inna charakterystyka sterowania tego zaworu w co wątpie. Dlatego na tej podstawie wykluczam ten zawór bo błąd wyskakuje ten sam. Obstawiam teraz 2 możliwości: wtryski lub jakiś syf w paliwie i coś zatyka. Ale posłucham rady "Sebana123" i oddam go gdzieś do warsztatu boscha, tylko pierw muszę zmienić znowu ten zawór bo przecież nie powiem im że wsadziłem tam zawór z Fiata :/ Jak już będzie po naprawie to napiszę co było przyczyną. Dziękuje wszystkim za chęć pomocy. Pozdr
Opublikowano

E, czemu? Najpierw masz swietne pomysly a potem sie ich wstydzisz?

 

Gasnie, bo silnik sie zabezpiecza. Masz nadwyzke cisnienia na wolnych obrotach, co wyraznie widac na zrzucie z INPY. Powinno byc 300bar, a jest grubo ponad. Cisnieniem steruje wlasnie ten zawór i tyle w tym temacie.

Opublikowano
No dobrze, ale skoro na tym zaworze z Fiata jest to samo to co może być powodem tego wysokiego ciśnienia? Może któryś wtrysk padł lub więcej i zawór nie jest w stanie tego wyrównać. Zrobię jeszcze test przelewowy wtryskiwaczy i może dzięki temu będę coś więcej wiedział.
Opublikowano

Mam wrażenie, ze nie chce ci sie myslec kolego. Nie wyrzucaj mi od razu, ze jestem ekspert, ale popatrz.

Nie jest to samo, bo na regulatorze bmw gasnie ci po 5 sekundach, na fiatowskim po 30min. Roznica diametralna, widocznie cisnienei sobie rosnie, ale wolniej.

Gdyby wtrysk przelewał, to nie mialbyś nadwyzki cisnienia, tylko niedobór, w skrajnych przypadkach nie odpalilbys silnika, bo komputer nie dopusci zapłonu, jesli cisnienei jest mniejsze niz 300bar i w drugą strone - jeśli przekracza bodajże 600bar, to wylacza silnik, zeby ci nie rozsadziło listwy common rail ;) w praktyce cos by rozszczelniło.

 

Najprosciej to podepnij interfejs, bo skoro załączyles zrzut z INPY, to pewnie masz i badaj przez live-data co sie dzieje z cisnieniem rail.

Opublikowano
Cześć kolego. Miałem niedawno ten sam błąd. Samochód gasł przy schodzenie z wysokich obrotów, innym razem podczas delikatnej jazdy po mieście. Wszystko wskazywało na ten zawór. Zawór koszt 400-500 zeta wiec zanim kupiłem to polatałem trochę po mechanikach. Któryś podpowiedział żeby zacząć od wymiany filtra paliwa. Miałem miesięcznego Filtrona (wymieniany był jakiś czas przed awarią, podczas rutynowego serwisu olejowo-filtrowego), wymieniłem na filtr Boscha i problem zniknął. Spróbuj, możliwe że pomoże. Koszt niewielki a warto zacząć od najprostszych czynności. Pozdro
Opublikowano
Witam, poprawiam swoją odpowiedź po dokładniejszym przeczytaniu postu. U mnie gasł z uwagi na za niskie ciśnienie na listwie CR. U Ciebie jest odwrotnie. Ale może moja podpowiedź przyda się innym użytkownikom. Pozdro
Opublikowano
Ktoś pisał o filtrze paliwa i tym czujniku na filtrze ,nie moge teraz znależć.Koledze faktycznie auto swirowało nie miłosiernie,wymienił ten czujnik i filtr :cool2: Ale jeżeli chodzi o ciśnienie zawyzane ,troche wątpie zeby miało związek z tymi pierdołami choć cuda się zdarzają:wink: POzdr
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
a ja mam podobnie na wolnych obrotach faluje i nie raz sam gasnie.Wymienilem wszystkie filtry na bosha lacznie z paliwowym i dalej obroty faluja i nie raz gasnie:(wiec to nie to....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.