Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

WItam

 

Mam oto taki problem ze skrzynią biegów. Przy normalnej spokojniej jeździe wzystko jest super. Biegi wchodzą płynnie bez zgrzytów ideał, skrzynia cicha. Jak się przyciśnie na jedynce do 6 tyś obrotów okazało się że nie da się wrzucić 2 biegu, trójka wchodzi ze zgrzytem :(

Podejrzewam że nie jest to w standardzie, czy to synchronizatory ?

Czy coś takiego się naprawia, czy szukać skrzyni nowej ?

Troche mi szkoda byłoby wymieniać skrzyni bo tak chodzi idealnie.

Ewentualnie jakby ktoś jakich warsztat w mazowieckim polecił.

Opublikowano
Jeśli to synchronizatory, to się to naprawia jaknajbardziej :D W Ducato wymieniałem synchronizator 5-go biegu, z robocizną wyniosło mnie to 1.000 zł, podejrzewam, że w BMW będzie to mniejsza kwota, zdecydowanie łatwiej zwalić skrzynię i części tańsze. Tylko że jak ja miałem padnięty synchronizator, to mi ten 5-ty bieg po prostu wyskakiwał, nic nie zgrzytało :D Ale w końcu nie kręciłem Ducato to 6k obrotów, więc nie wiem co by to było :evil: Traktuj samochód delikatniej, uzbieraj na naprawę, i napraw to. Zakup używanej skrzyni to loteria, a nowa skrzynia warta tyle co 4 Twoje samochody :D Warsztat mogę Ci polecić bardzo dobry, gość naprawdę ma pojęcie o automatach i nie jest drogi, ale 160km od Warszawy ;]

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
chyba nie warto bawic sie w naprawy bo moze sie okazac ze przewyzszy to koszt dobrej uzywanej skrzyni biegow. na poczatek sprawdz poziom oleju ewentualnie wymien go. jezeli zgrzyta to pewnie synchronizator ale ze nie mozna wypiac jedynki to moze przesowka :?:
Opublikowano
chyba nie warto bawic sie w naprawy bo moze sie okazac ze przewyzszy to koszt dobrej uzywanej skrzyni biegow. na poczatek sprawdz poziom oleju ewentualnie wymien go. jezeli zgrzyta to pewnie synchronizator ale ze nie mozna wypiac jedynki to moze przesowka :?:
Ja do poprzedniego auta kupowałem 3 "dobre" skrzynie, później skończyło się na złożeniu 1 skrzyni z dwóch. Wszystkie oczywiście były w stanie idealnym :D Jakby zliczyć wszystkie wkładania/zdejmowania skrzyń, paliwo, a przede wszystkim nerwy, to zdecydowanie lepiej bym wyszedł na naprawie :D

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
WItam

 

Mam oto taki problem ze skrzynią biegów. Przy normalnej spokojniej jeździe wzystko jest super. Biegi wchodzą płynnie bez zgrzytów ideał, skrzynia cicha. Jak się przyciśnie na jedynce do 6 tyś obrotów okazało się że nie da się wrzucić 2 biegu, trójka wchodzi ze zgrzytem :(

Podejrzewam że nie jest to w standardzie, czy to synchronizatory ?

Czy coś takiego się naprawia, czy szukać skrzyni nowej ?

Troche mi szkoda byłoby wymieniać skrzyni bo tak chodzi idealnie.

Ewentualnie jakby ktoś jakich warsztat w mazowieckim polecił.

 

Podobne objawy jak opisujesz miałem kiedyś w Fordzie i winne było sprzęgło,zanim wymienisz skrzynie to sprawdź czy sprzęgło dobrze działa,być może słabo wysprzęgla i dla tego na wysokich obrotach zgrzyta.Pozdrawiam.

Opublikowano
WItam

 

Mam oto taki problem ze skrzynią biegów. Przy normalnej spokojniej jeździe wzystko jest super. Biegi wchodzą płynnie bez zgrzytów ideał, skrzynia cicha. Jak się przyciśnie na jedynce do 6 tyś obrotów okazało się że nie da się wrzucić 2 biegu, trójka wchodzi ze zgrzytem :(

Podejrzewam że nie jest to w standardzie, czy to synchronizatory ?

Czy coś takiego się naprawia, czy szukać skrzyni nowej ?

Troche mi szkoda byłoby wymieniać skrzyni bo tak chodzi idealnie.

Ewentualnie jakby ktoś jakich warsztat w mazowieckim polecił.

 

Podobne objawy jak opisujesz miałem kiedyś w Fordzie i winne było sprzęgło,zanim wymienisz skrzynie to sprawdź czy sprzęgło dobrze działa,być może słabo wysprzęgla i dla tego na wysokich obrotach zgrzyta.Pozdrawiam.

Też przyszło mi to na początku na myśl, ale w Fordzie mogłeś to sobie wyregulować zapewne na lince, a BMW 535 o ile się nie mylę ma już sprzęgło z samoczynną regulacją, a więc raczej niemożliwe żeby sprzęgło tarło, a jak się sprzęgło kończy to masz odwrotny efekt - ślizga się.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

sprawdze sprzęgło, ale i tak musze wyjąć skrzynię bo coś cieknie. By sprawdzić sprzęgło to pewnie i tak trzeba pewnie wyciągać silnik :(

Ktoś sie orientuje czy w M30 jest jakieś koło dwumasowe ?

Opublikowano

 

Podobne objawy jak opisujesz miałem kiedyś w Fordzie i winne było sprzęgło,zanim wymienisz skrzynie to sprawdź czy sprzęgło dobrze działa,być może słabo wysprzęgla i dla tego na wysokich obrotach zgrzyta.Pozdrawiam.

Też przyszło mi to na początku na myśl, ale w Fordzie mogłeś to sobie wyregulować zapewne na lince, a BMW 535 o ile się nie mylę ma już sprzęgło z samoczynną regulacją, a więc raczej niemożliwe żeby sprzęgło tarło, a jak się sprzęgło kończy to masz odwrotny efekt - ślizga się.

 

Na lince się w BMW nie wyregyluje ale sprzęgło ma wspomaganie hydrauliczne więc może w tym kierunku szukać.

 

Żeby wymienić sprzęgło nie trzeba wyjmować silnika tylko skrzynie,tak mi się bynajmniej wydaje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.