Skocz do zawartości

2.5 tds - problem z turbo - działa, a nie gwiżdże :D


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Znowu dziwna sprawa :D Turbo przestało gwizdać, nie wydaje żadnego dźwięku, myślałem, że mam padnięte, a po wizycie u mechanika okazało się, że działa, no tylko że On nie ma pojęcia, czemu nie gwiżdże :D Jest to oznaka, że coś z nim nie tak przecież. Coś się gdzieś przypchało? Jutro będziemy czyścic cały układ dolotowy, kolektor, intercooler, filtry i olej wymieniać - może problem sam się rozwiąże? Co wam przychodzi do głowy w temacie? Wiem, że jego wymiana to kwestia czasu, ale zanim znajdę wolne 1000 zł może coś się jeszcze da uratować? Węże twardnieją, turbo i okolice suche, nic tam nie trze ani nie grzechocze, wszystko sprawia wrażenie działającego, no oprócz braku gwizdu :D Edytowane przez HugoEmPe

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

Nie wiem o co dokładnie mu chodzi z tym gwizdem, i jaki jest prawidłowy "gwizd" działającego turbo :)

 

U siebie przy szeroko otwartych oknach albo dachu słyszę czasami jak turbina świszczy przy wkręcaniu na obroty ale uważałem to raczej za objaw jakiejś niesprawności :roll:

 

Ze swoich doświadczeń wiem, że gwizdy nasilają się jeśli jest nieszczelność na dolocie albo wydechu. Nawet jak założysz inny filtr powietrza to dźwięk może się zmienić.

 

Może u Ciebie po prostu wszystko jest bardzo szczelne, a to że nie słychać żadnych gwizdów to oznaka poprawnego działania, a nie niesprawności.

 

Myślę, że bardziej miarodajnym sposobem diagnozowania turbo będzie np. pomiar ciśnienia doładowania, a nie metoda "na ucho".

http://img221.imageshack.us/img221/3032/clipboard02zn2.jpg
Opublikowano
Ale sęk w tym, że wcześniej gwizdała jak jasna cholera, a teraz nie gwiżdże :D No to chyba logiczne, że nic się samo nie naprawiło, a się wzięło i popsuło :P Nic przy układzie dolotowym i wydechowym nie było grzebane, także szczelność w żaden sposób się nie zmieniła.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
Nie. Jutro będę zmieniał, tak jak napisałem. Olej, filtry, i wyczyszczę cały układ dolotowy. W międzyczasie bawiłem się ze spraw mechanicznych jedynie ze skrzynią i wspomaganiem, a więc związku żadnego nie ma.

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano

...hmmm dziwne u mnie też nie gwiżdże... :D :D ...

a tak na poważnie to kolega Gizbern jak najbardziej ma racje,turbosprężarka to nie gwiżdzałka...ma pompować powietrze a nie gwizdać

eSKa

Opublikowano

Ale ja jestem wyczulony :D Lepiej dmuchać na zimne w TDS-ie, bo potem mogą być przykre niespodzianki, więc nie ignoruję żadnych zmian w pracy silnika i osprzętu :D Gwizdało i nie gwiżdże więc coś się musiało poknocić.

 

A, a, a !!

W międzyczasie wywalałem katalizator, który był już mocno przypchany, i normalną rurę wspawałem. I to jakoś niedługo po tym mi przestało gwizdać. To może coś tam było przypchane, dlatego gwizdało, i jak wydech się odblokował i przedmuchał to się oczyściło i dlatego nie gwiżdże już?

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano (edytowane)
a jesteś pewien że to "gwizdało" turbo? może jakaś rolka ,łożysko,wentylator...przy jakich predkościach obrotowych silnika nasilało sie (może słychać było cały czas)??? Edytowane przez iZzI

eSKa

Opublikowano
z tym katalizatorem to chyba dobra droga dedukcji... :D

No skoro się dowiedziałem, że jednak sprawne nie gwiżdże a niesprawne gwiżdże, to na ten wycięty katalizator by wszystko wskazywało ;) To dobrze, już się bałem że kolejny spory wydatek mnie niedługo czeka ;)

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
U mnie tez gwizd i to tez chyba będzie katalizator, bo słychać gwizd z rury wydechowej, ale katalizatora nie ruszałem i na razie nie będę go wyrzucał, bo nawet fajny gwizd jak się jedzie po nocy miedzy budynkami fajny efekt :D
Opublikowano
U mnie tez gwizd i to tez chyba będzie katalizator, bo słychać gwizd z rury wydechowej, ale katalizatora nie ruszałem i na razie nie będę go wyrzucał, bo nawet fajny gwizd jak się jedzie po nocy miedzy budynkami fajny efekt :D

Ehhhh... I za cenę mulenia silnika chcesz mieć "fajny gwizd"... Mniej niż 350.000 na pewno Twoja e-34 nie ma, i to przy bardzo optymistycznym założeniu. Katalizator teraz już tylko przeszkadza bo dawno już nie pełni swojej funkcji a tylko wydech blokuje bo syfu w nim pełno :]

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.