Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy jak rozpoznać czy w E39 jest małe czy duże OBC? Różnią się czymś liczniki czy coś?

I co tak na prawdę daje duże OBC? Szukałem na forum i bardzo dużo osób pyta jak założyć duże OBC, ale co ono tak na prawdę daje? Czy to jest jakaś przydatna i fajna rzecz czy po prostu bajer bo ma trochę więcej opcji??

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Duże BC ma w zestawie wskaźników długi pasek ten pod przebiegiem na którym dostajemy komunikaty dotyczące spraw eksploatacyjnych tzw długi wyświetlacz(zużycie paliwa,średnie i w danym momencie,zasięg na paliwie które mamy,średnia prędkośc itp.)jak również informacje o spalonych żarówkach i potrzebie uzupełnienia płynów ekspl.typu płyny spryskiwaczy,chłodzący,olej itd.Wyświetlacz również zastąpił niektore kontrolki np.świec żarowych(napis vorgluhen),zaciągniętego hamulca ręcznego,pokazuje również komunikaty o otwartych drzwiach,klapie bagażnika,tylnej klapy,szyby w tylnej klapie(touring).Komunikaty te przełącza się przyciskiem w dźwigience od kierunków(BC)i podobne komunikaty są w radiu z tzw. MID czyli z dużym wyświetlaczem.Jest to tzw "bogaty" zestaw wskażników,są jeszcze dwa rodzaje:małe BC i "ubogi" w którym pokazywana jest tylko temperatura zew. oraz przebiegi całkowity i dzienny.Ten z małym BC charakteryzuje się miejszym wyświetlaczem tym pośrodku nie wyświetla on komunikatów w systemie literowym,ale można sprawdzic wartości podobne jak w zestawie "bogatym",pokazywane są przez cyfry.O spalonych żarówkach i otwartych/niedomkniętych drzwiach informuje nas wyświetlacz w postaci tzw.samochodu z kontrolkami naokoło niego(cały rysunek samochodu z góry jest kontrolką).

Zestawy wskaźników tzw "bogate" dają nam dużo więcej informacji na temat naszego auta,jest to też taki bajer który fajnie wygląda,mają jednak jedną wadę o której napewno wyczytałeś na forum czyli tzw. ginące pixele(z czasem świecące punkciki które tworzą napisy/litery i cyfry,giną i wyświetlacze stają się mało czytelne)to samo dotyczy wyświetlaczy MID w radiach.Z bardziej ubogimi zestawami wskaźników też życ się da.W każdym zestawie wskaźników można odczytac testy które są ukryte i trzeba je odblokowac,ale to już zupełnie inny temat.

Co do testów zegarow masz tutaj: viewtopic.php?f=72&t=140465&hilit=+test+wska%C5%BAnik%C3%B3w

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Aha, a czy każda E39 ma na "manetce" od kierunków przycisk BC? czy tylko te z dużym OBC mają ten przycisk?

Dzisiaj oglądałem 520i automat w komisie (niestety nie jeździłem) i właśnie miała ten przycisk BC i tam było duże OBC bo sobie przełączałem różne funkcje itp, radio też było z szerokim wyświetlaczem.

Co do tego OBC to da się przestawić je na język ang? już nie mówię o polskim ale żeby napisy po ang były, bo niemicku to ja nie ogarniam niestety.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie wszystkie miały przycisk BC w manetce,nie posiadają go auta z zestawem wskaźników ubogim w których nie ma BC(to normalne),posiadają go z małym i dużym OBC.

Wersję językową nie wiem czy we wszystkich,ale w niektówych się da(zależy chyba od tego na jaki kraj językowy były produkowane),aż tak dokładnie to nie wiem tego,poszukaj na forum bo było o tym.

Ale nawet w wersji niemieckiej nie jest to kłopotem ponieważ tych komunikatów tak dużo nie jest.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
A w małym OBC reakcja na przyciśnięcie guzika BC jak powinna wyglądać? Bo nie wiem czy czasem mi się ten guzik nie zepsuł...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.