Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Wykryłem niezidentyfikowane, głośne terkotanie we wnętrzu samochodu. Dźwiękiem przypomina to terkotanie jakiegoś plastiku i wydobywa się z centralnej, górnej części deski rozdzielczej (tak z okolicy czegoś co wygląda jak by było zdejmowalne ale jeszcze nie rozszyfrowałem co się tam kryję). Jestem w stanie to usłyszeć tylko wtedy jak samochód wejdzie na za niskie obroty i szarpnie kilka razy z winy np. wrzucenia złego biegu (nowy samochód więc czasem mi się zdarza :mad2: ) lub po wjechaniu w poważniejszy brak asfaltu (w Polsce nie jest o to trudno :mad2: :mad2: ). Nie słyszę tego podczas przyśpieszania/ruszania/gaszenia silnika.

 

Ma ktoś pomysł co to może być i ew. co skrywa ta "pokrywa?" w górnej części deski rozdzielczej (blisko szyby)?

Opublikowano
Miałem dokładnie to o czym piszesz. Dźwięk nie pochodził spod deski, ale z komory silnika. Dobrym testem na to jest zaciągnięcie ręcznego i powolne puszczanie sprzęgła bez gazu - dźwięk powinien się ujawnić przy większych drganiach silnika. W końcu serwis to usunął, ale dla odmiany pojawiło się coś innego (brzęczenie chyba już spod deski przy gwałtownym przyspieszaniu w przedziale 2,8-3,0tys. obr/min). Sprawdź: ozdobną pokrywę na silniku (u mnie to najprawdopodobniej powodowało drgania) i ew. rozbierz plastiki, gdzie jest filtr klimatyzacji (pod maską, okolice podszybia) - nie wiem jakim cudem u mnie nie było uszczelki między jednym a drugim elementem. Początkowo serwis coś tam dokręcał / sprawdzał, ale nic nie dawało rezultatu - Bawaria Janki i Czerniakowska nie dały rady, sprawę załatwił dopiero Inchcape, ale z obecnym brzęczeniem nie może sobie dać rady - dwa razy mieli samochód prawie przez tydzień i lipa :(

Pozdrawiam

Mariusz

Opublikowano

Hej,

było kilka takich wątków na forum. W kilku przypadkach problem leżał w źle założenie osłonie silnika. Osłona dotykała rozpórek amortyzatorów, które łączą się przy podszybiu. Drgania silnika/osłony były przenoszone przez rozpórki na podszybie i powodowały trzaski.

 

pozd

Opublikowano
Miałem to samo w e87, była wadliwie zalozona osłona plastikowa od silnika po wymianie oleju (trzeba ja wsunąć w odpowiednie otworki).Jesli nie to to ewentualnie sprawdź filtr powietrza i sposób jak jest jego pokrywa zamontowana.

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano
Też mam/miałem ten objaw, przy około 1800 obrotów i za wysokim biegu. Winna jest obudowa plastikowa silnika, słychać terkotanie jakby w centralnym wyświetlaczu. Z braku czasu odstawiłem małą popelinę mianowicie podłożyłem, wsunąłem otulinę piankową do ocieplania rur w szparę i jest git :lol: ale muszę się tym zająć na serio. Ja załapałem, że to jest wina obudowy stawiając samochód na podjeździe, który mam z górki, ale poprzecznie do kierunku jazdy i wtedy było słychać to drżenie nawet na wolnych obrotach. Oczywiście maskę miałem podniesioną. Musisz wypróbować różnych wariantów, przecież nie usadzisz kogoś na silniku podczas jazdy . Może teściową? :evil:
Opublikowano
i nastała cisza... :D dziękuje wszystkim za odpowiedź, sam w życiu bym nie wpadł że to może być obudowa. Faktycznie, tylna część górnej osłony silnika nie była w poduszkach gumowych i obijała o rozpórki amorków. Poleciałem zgodnie z genialną foto-instrukcją DIY: "[E90/91] 318d/320d - Wymiana filtrów" by paypal i w ciągu 20min miałem problem z głowy. Dziękuje bardzo wszystkim jeszcze raz.
Opublikowano
i nastała cisza... :D dziękuje wszystkim za odpowiedź, sam w życiu bym nie wpadł że to może być obudowa. Faktycznie, tylna część górnej osłony silnika nie była w poduszkach gumowych i obijała o rozpórki amorków. Poleciałem zgodnie z genialną foto-instrukcją DIY: "[E90/91] 318d/320d - Wymiana filtrów" by paypal i w ciągu 20min miałem problem z głowy. Dziękuje bardzo wszystkim jeszcze raz.

 

Tak się zastanawiam, czy u mnie czasem nadal nie brzęczy pokrywa - najchętniej bym ja zdemontował i pojeździł na próbę bez niej...jest to możliwe? Oglądałem foto-instrukcję, ale dotyczy silnika 163KM - jakie są różnice w zdejmowaniu dla 177KM?

Pozdrawiam

Mariusz

  • Zarejestrowani
Opublikowano
W 177konnej wersji, obudowa ściaga się równie łatwo, tylko musisz ręką najpierw przygnieść filc który jest od tyłu silnika, potem wymacać łapką otwór i wpychasz tam bolec od osłony ;) Takie ginekologicznie inspirujące zadanie ;) A jazda bez pokrywy jest troszkę głosniejsza...

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.