Skocz do zawartości

[E90] Wymiana demontaż sterownika świec żarowych M47N2


Natek

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Ok. To znowu ja. Sterownik wymieniony, usuniete błędy i wszystko niby ok. Wsiadam z rana odpalam i znowu to samo. Kreci troche opornie i zaczyna falowac. Czy moze byc tak ze swiece sa uszkodzone lecz komp tego nie pokaże? Chodzi mi ze zużyły sie "troche". Nie znam się zabardzo a chce to zrobić bo zaczyna być to irytujce. Jakieś rady? Wymieniać świece nawet gdy komp nie pokazuje z nimi problemów? Prosze o pomoc :(

 

Komp pokaże błąd jak padną całkowicie, może u ciebie są od nowości i nie są w najlepszej kondycji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jeżeli miałem błąd świec żarowych (4 i faktycznie 4 były upalone), wymieniłem świece na nowe skasowałem błędy i po przejażdżce już nie ma błędów (samochód nie grzał świec) to znaczy że sterownik świec mam sprawny czy jak jest uszkodzony to wywali mi błąd dopiero jak samochód będzie chciał podgrzać świece?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli miałem błąd świec żarowych (4 i faktycznie 4 były upalone), wymieniłem świece na nowe skasowałem błędy i po przejażdżce już nie ma błędów (samochód nie grzał świec) to znaczy że sterownik świec mam sprawny czy jak jest uszkodzony to wywali mi błąd dopiero jak samochód będzie chciał podgrzać świece?

 

 

Sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytanie, jeżeli masz uwalony sterownik to błąd wyskoczy dopiero po tym jak będą grzane świece czyli po uruchomieniu auta na zimnym silniku. Jeżeli masz kabel i program diagnostyczny to można wymusić pracę sterownika niezależnie od temperatury na zewnątrz i tym samym sprawdzić czy sterownik jest uwalony czy tylko świece były.

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie w INPA jest ta funkcja? po wybraniu silnika w aktywacji czy gdzieś indziej?

 

Nie używam programu INPA więc nie pomogę, w ISTA-D jest ta funkcja w funkcjach serwisowych w module silnika tak samo w starym DIS'ie było więc może i w INPie też tak jest.

http://www.4shared.com/download/N-TL0Wk0ce/u5pw.jpg?sbsr=29fdbbca5e3a694bc526b93bccac24c495e&lgfp=3000


**********************

Moje byłe BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=209629

Moje obecne BMW: ...

**********************

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam, czy ktoś mógł by wysłać te zdjęcia jeszcze raz?? Ponieważ filmik który zamieszczony jest w innym poście pomaga lecz nie do końca.. Sterownik może znajduje sie w tym samym miejscu ale dostęp w modelu 320d jest utrudniony, mniej miejsca więcej przewodów, kolega na filmiku robi to od góry w opisie tematu pisze ze lepiej od spodu samochodu.. Czy mógł by ktoś pomóc ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam, czy ktoś mógł by wysłać te zdjęcia jeszcze raz?? Ponieważ filmik który zamieszczony jest w innym poście pomaga lecz nie do końca.. Sterownik może znajduje sie w tym samym miejscu ale dostęp w modelu 320d jest utrudniony, mniej miejsca więcej przewodów, kolega na filmiku robi to od góry w opisie tematu pisze ze lepiej od spodu samochodu.. Czy mógł by ktoś pomóc ??

 

Napiszę w skrócie:

Wjazd na kanał, demontaż osłony pod silnikiem, demontaż osłony filtra paliwa po stronie kierowcy, sterownik jest nad poduszka silnika również po stronie kierowcy przykręcony na dwie nakrętki 10mm do bloku, pierwszą (musisz ją wymacać) odkręć od strony zderzaka potem od strony kabiny, wyciagasz sterownik, odpinasz kostki, najpierw dużą potem małą. Składasz w odwrotnej kolejności.

Pzdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam , chciałbym pomóc ponieważ właśnie przechodziłem przez ten problem demontażu sterownika świec..

 

Panowie .. wystarczy otworzyć maskę , zdemontować rurę od intercoolera i mamy dostęp . max 20 min i sterowniki jest nasz , nie ma potrzeby demontażu osłony silnika itp itd.. wszystko robimy z góry .sterownik przykrecony jest do małej metalowej obudowy na 2 śrubki, polecam odkręcić ta obudowę ze sterownikiem również 2 śruby, łatwiejszy dostęp. Następnie są dwie kostki , najpierw należy odpiąć tą większa przez naciśnięcie z obu stron i pociągnięcie wtyczki, wtedy drugi kabel będziemy mogli wyjąc aż prawie pod przednie lampy ,( ze sterownikiem ) demontaż drugiego złącza wtedy nie powinien sprawić problemu.

 

Sterowniki usytuowany jest pod filtrem oleju .

Bmw e90 318d 143 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam , chciałbym pomóc ponieważ właśnie przechodziłem przez ten problem demontażu sterownika świec..

 

Panowie .. wystarczy otworzyć maskę , zdemontować rurę od intercoolera i mamy dostęp . max 20 min i sterowniki jest nasz , nie ma potrzeby demontażu osłony silnika itp itd.. wszystko robimy z góry .sterownik przykrecony jest do małej metalowej obudowy na 2 śrubki, polecam odkręcić ta obudowę ze sterownikiem również 2 śruby, łatwiejszy dostęp. Następnie są dwie kostki , najpierw należy odpiąć tą większa przez naciśnięcie z obu stron i pociągnięcie wtyczki, wtedy drugi kabel będziemy mogli wyjąc aż prawie pod przednie lampy ,( ze sterownikiem ) demontaż drugiego złącza wtedy nie powinien sprawić problemu.

 

Sterowniki usytuowany jest pod filtrem oleju .

Bmw e90 318d 143 KM.

143 i 177 km to silnik N47 i tutaj jest dostęp z góry a w M47 122 i 163 jest od spodu.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Przy uszkodzonym sterowniku świec żarowych nie zachodzi też poprane wypalanie filtra DPF i może się zapchać. U mnie wyskoczył komunikat o potrzebie wizyty w serwisie bo DPF się do naprawy, pomogła właśnie wymiana sterownika świec żarowych. Błąd sterownika został wykryty po podłączeniu do komputera serwisowego. Edytowane przez mtr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Panowie na kompie bledy 4 swiec, kupilem nowy sterownik za 260zl . Dalej to samo wywala bledy.... Z Roger Nysa ciezko sie gada..... wiec kupilem nowy nie wielkie koszta bez proszenia sie. Pomijajac to, czy wierzycie w to ze padly 4 swiece na raz? Jak je sprawdzic? Moze zamoenic miejscami i komputer pokaze prawde ? Czy lepiej miernik lub tzw ,, na iskre "" Prosze o pomoc bo dzis demontuje od nowa kolektor.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.