Skocz do zawartości

320 Coupe - Bardzo dziwne stukanie...


mark_vr89

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Po krótce opiszę problem - otóż w moim coupe w prawym kole z przodu wydobywa się dziwny stuk. Dlaczego dziwny? ponieważ mam wymienione : łączniki stabilizatora, wyszystkie sworznie wahacza, tuleje wahacza, amorki są sprawne. Stuka coś tak jakby niezależnego od zawieszenia, auto na dziurach zachowuje się odpowiednio i ładnie wyłapuje koleiny. Więc amortyzacja jest ok. Stukanie to występuje TYLKO na DELIKATNYCH nierównościach, na naszych pospolitych dziurach praktycznie w ogóle, może minimalnie stuka jak załapie, ale poprostu jak sie jedzie po maleńkich, niedużych (np, takie prawie nie widoczne leżące blisko siebie brzuszki na dordze) nierównościach to jakaś częśc tak jakby dostaje delikatnych wibracji i musi pare razy się obić o coś. Nie mogę tego zlokalizować, po prostu amba!!

Chciałbym, aby ktoś mnie naprowadził na jakikolwiek trop, koło luzów nie ma, łożyska ok. Jedyna wskazówka - ostatnio wymieniałem klocki hamulcowe, ale przykładałem się do tego i mocno wszytsko skręciłem, pozatym stukanie wystąpiło dopiero 2 tyg. po wymianie tych klocków. Jak się siłą dotyka zacisk, to jakiś tam luz delikatny jest, ale jest taki sam na lewym kole a tam nic nie puka, więc ja poprostu nie wiem, gdzie szukać??? stukanie jest bardzo denerwujące, ponieważ w żadne sposób nie wpływa na zachowanie się auta, na dziurach jest super itp, a coś kurde stuka.. Chciałbym to wyeliminować, jeżeli ktoś mi pomoże będę bardzo wdzięczny, może ktoś z Was miał taki problem i wie gdzie tego szukać..

 

Pozdro dla Was !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

A w jakim stanie są górne mocowania amortyzatorów??

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie na szarpakach myślę, że nie da się wykryć co może ci tam stukać/latać ...bo one jak wiadomo jakby 'naciągają' elementy zawieszenia, aby sprawdzić ich stan.

Ale może wybierz się na badanie sprawności zawieszenia określanego w %. Urządzenie to powoduje drgania zawieszenia jak i całego koła.

Urządzanie na filmiku jest raczej głośne i widzę, że ma też wysoką amplitudę drgań ...u mnie w mieście gdzie badałem urządzenie nie pizgało tak mocno i było bardzo ciche, co istotnie może pomóc w lokalizacji 'stukania'.

*Dodam ze takie badanie nie mierzy sprawności amortyzatorów lecz całej sprawności zawieszenia ...aby zbadać sprawność amortyzatora trzeba go wykręcić i badać na innym adekwatnym urządzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm, mocowania są ok, ponieważ tak z cztery miesiące temu je wymieniałem, i miałem takie mocowanie zużyte, tylko wtedy stukanie ma inna charakterystykę, im większa dziura tym bardziej łupie, wali wtedy np. w momencie zjeżdżania z krawężnika itp, i czuć że to jest tam, a ten dzwięk co jest u mnie, to czuć tak jakby na dole, pod spodem, gdy wpadnie w wibracje i kilka razy stuka ( na każdej koleince), to czuć to stukanie jak niesie się pod spodem, najbardziej tam gdzie pasażer trzyma nogi, a początkuje tak jakby w miejscu gdzie jest założone koło, jest zacisk itp.. tak jak mówiłem, zawiesznie działa super i jedzie sie super, ale poprostu COŚ sobie tam puka i ma swobodny luz, czterokrotnie odkręcałem koło i łapałem i ruszałem ręką elementy, nigdzie nie ma luzów gdzie dociera ręka, jedyne co to jak się złapie za zacisk i porusza energicznie to słychać stukanie, to jest jedyny element który ja wyłapuje, gdzie szukać dalej - nie wiem! to mnie tak denerwuje, bo auto cyka super a coś tam sobie stuka i nie wiadomo co to jest !!! ręce opadają :(

 

P.S - jak się nazywa to badanie na filmiku i ile kosztuje? To jakaś stacja kontroli czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w swoim spisie napraw nie napisałeś o wymianie mocowań stabilizatora. Sprawdź to. Jeśli chcesz uniknąć "gdybania" to na twoim miejscu jeszcze raz rozkręciłbym i skręcił hamulce po trzy razy sprawdzając dokręcenie wszystkiego. Może w jakiś dziwny sposób osłona tarczy obija... ale to byłby inny dźwięk chyba :?

Możliwe, że przenosi Ci się to jakoś dziwnie od innych elementów, czasami tak jest, że wydaje się stukać w jednym miejscu a tak na prawdę stuka w innym (poduszki silnika, mocowanie wydechu). Może coś pod maską z prawej strony się poluzowało (czasem przez głupią gaśnicę w bagażniku ludzie wymieniają pół tylnego zawieszenia), jakiś zbiorniczek, pierdółka, klapka, akumulator (chociaż on chyba jest po drugiej stronie w 2.0, poprawcie mnie jeśli się mylę) :?: .

Ja wiem, że pytanie trochę nie na miejscu i proszę nie obraź się, nie mam pojęcia jak wygląda Twoje auto (trochę jakby nieznajomego pytać czy jest prawiczkiem), ale jak tam "ruda" w tych okolicach? Może jakiś element konstrukcyjny już tłucze albo poluzowany błotnik?

Więcej głupich pomysłów na podchwytliwy problem chyba nie mam. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem o co b. koyotee, jeśli chodzi o rudego to auto pod tym względem jest perfect, w komorze silnika, w elementach łączących zawieszenie, poprostu nie ma nic.. jak i z zewnątrz..:) ja pytam bo jestem bezradny wobec tego problemu, i pytanie padło po to, że może ktoś przeżył coś podobnego ".. no u mnie to było to samo, okazało się że to głupi coś tam coś tam więc polecam na to zerknąć..", mysle o takiej odpowiedzi, może akurat ktoś coś podrzuci, bo gdybac tak jak mówisz można ale nic nam o nie da bo w aucie jest dużo elementów które mogą powodować coś takiego, a każdy problem jest indywidualny, chodzi mi tylko o ewentualne propozycje/podpowiedzi co sprawdzić itp..Jak na razie podkręciłem się na rozkręcenie i dokładne skręcenie zacisku hamulca od A do Z, zobaczymy, to jedyne wyjście w mojej głowie na chwilę obecną.. Jak się rusza zaciskiem to jest podobny dzwięk do tego, tak jakby miał jakiś luz, na drugim kole jest też ale mniejszy.. i sprawdzę jeszcze mocowanie stabilizatora, ale wszystko sprawdzałem w sobotę, takim łomikiem powodowałem drgania i popostu cisza, żadnych stuków i luzów.. Jak komuś się coś na myśl nawinie to walić śmiało, wszystko sprawdze..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P.S - jak się nazywa to badanie na filmiku i ile kosztuje? To jakaś stacja kontroli czy co?

Jest to generalnie badanie skuteczności tłumienia ...ale w nie na wszystkich stacjach to badanie jest możliwe ...ale 'świeże' stacje raczej posiadają taką opcję.

Ja płaciłem za to badanie 30zł (wszystkich 4 kół)

 

"Badanie amortyzatorów metodą Eusama jest tą właśnie metodą, która jest wykorzystywana najczęściej w Stacji Kontroli Pojazdów."

*tu masz więcej o rodzajach badań --> http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/amortyzatory.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.