Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Widziałem już pare silników rozebranych a nawet pare zatartych, ale nigdy nie widziałem, aby panewki główne-ustalające były bardziej zużyte niż pozosałe a po za tym to albo liczysz po chińsku albo ty znasz jakąś inną firmę bmw bo w silnikach 6-cio cylindrowych środek wypada między 3-cim a 4-tym cylindrem czyli jest to CZWARTA panewka główna -ustalająca Posiadasz rzadki dar wyciągania niekonwncjonalnych wniosków szkoda tylko że nietrafnych.

Pzdr.

Syrena z sercem od rekina!

http://img264.imageshack.us/img264/227/resize1yf.jpg


Duże Zdjęcie

Opublikowano

Po pierwsze to pisałem o kołnierzu panewki który ustala luz wału korbowego a nie o zużywaniu się powierzchni panewki w stosunku do pozostałych.

 

Po drugie zaś to w każdej BM-ce panewka z kołnierzem dystansowym znajduje się na przedostatniej stopie głównej. Dla silników cztero i ośmiocylindrowych jest to czwarta na pięć występujących, a w silnikach sześcio i dwunastocylindrowych na szóstej na siedem występujących.

We wcześniejszej wypowiedzi pomyliłem się i napisałem piątej, ale nie miało to z wątkiem tematu takiego znaczenia.

W tej wypowiedzi ma, bo Mirosław Kujawski odnosi się do tej części wypowiedzi i przedstawia jakiś nietypowy opis umiejscowienia tej panewki ustalającej.

Ja swój silnik zarżnąłem po 40000 przebiegu od remontu i tylko na tej panewce. Myślałem o złym wykonaniu szlifu wału, ale wał zampntował się bez żadnych problemów. W późniejszym czasie miałem jeszcze dwa takie przypadki - nie twierdzę że jest to nagminne i częste, ale takie zjawisko występuje. Do dziś obserwuję jak u wielu klientów wał pracuje wzdłużnie a czasem nawet koło impulsowe wału ociera o koło pasowe pompy wody.

A może wał korbowy się wydłuża?

Opublikowano
Zgadzam się, że silniki o znacznych przebiegach potrafią mieć tak duże luzy wzdłużne w skutek zużycia panewek ustalających,ale nadal nie widzę jaki to ma związek z tematem postu i ze zużywaniem się panewki konkretnego cylindra lub też czopu glównego.

Syrena z sercem od rekina!

http://img264.imageshack.us/img264/227/resize1yf.jpg


Duże Zdjęcie

Opublikowano

Pisałem na temat zużywania się panewek i późnego gaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju i nawiązując do tego tematu ostrzegłem i opisałem zjawisko jakie występuje przy wciśniętym pedale sprzęgła zwłaszcza kiedy ciśnienie oleju gaśnie po dłuższym czasie. A więc zanim wytworzy się ciśnienie oleju, które sprawi, że na tym właśnie kołnierzu panewki wytworzy się "poduszka olejowa" zapobiegająca tarciu przy wciśniętym pedale sprzęgla to zalecam odpalać z puszczonym pedałem sprzęgła i starać się nie wciskać go do momentu, aż to ciśnienie nie zgaśnie. Zwłaszcza kiedy to co niektórym gaśnie po dłuższej chwili. Jeżeli uważasz to za nie istotny temat to nie musisz do niego się odnosić.

Powstało pytanie i udzielam odpowiedzi, a przy okazji staram się doradzić.

Jeżeli Ty zamiast doradzać starasz się podważać wypowiedzi, to wyjaśnij dlaczego moja porada jest hereizmem.

Opisałem zachowanie się wału i kołnierza panewki przy wciśniętym sprzęgle podczas odpalania silnika, Jeżeli uważasz że takie zjawisko nie występuje to znaczy że z mechaniką nie masz nic wspólnego.

Opisz swoją teorię na temat wciśkania sprzęgła przy odpalaniu jego plusy i minusy skoro ja jestem heretykiem.

Opublikowano
Wciskanie sprzegła przy odpalaniu oszczedza w szczegulnosci akumulator i rozrusznik ktory musi pokonac znacznie mniejsze opory. Dlatego zaleca sie odpalanie na wcisnietym sprzegle. Jak bedziesz mial sly=aby akumulator a moroz chwyci na powaznie to na nie wcisnietym sprzegle moxesz juz silnika nie uruchomic.
Opublikowano
Dobra uwaga, choć dodam jeszcze że chwilami jest odczucie na puszczonym pedale sprzęgła że auto jakby chciało ciągnąć, ale ruszyć na szczęście nie ruszy - zdarza się to chwilami zimą. Ale tak samo opory daja pompa wspomagania i wentylator chłodnicy którego opór spowodowany ciągiem powietrza też powoduje w pewnym stopniu opór. Jednak nie przekonuje mnie to jeśli chodzi o wybieranie pomiędzy tymi występującymi zjawiskami i jestem za odpalaniem z puszczonym pedałem sprzęgła.
Opublikowano

Forum jest po to,aby pomagać,podowiadać ludziom,którzy mają troszczeczkę mniej doświadczenia w danej dziedzinie,a nie polemizować i udowadaniac swoje racje,bo wszysko można udowodnić ,wszystko zalezy od odpowiedniego audytorium dla opowiadacza ( w roku 1880 -ktorymś tam w Wiedniu doktoryzowal sie ktoś,twierdząc,że maszyna cięższa od powietrza nie będzie latać).Dla osób,które są krótko na forum lub też mają małe doświadczenie w mechanice ktoś taki jak Ty mówiący _-_:"klient","naprawiam","warsztat"-jest duzym autorytetem w dziedzinie mechaniki BMW,więc to do czegoś zobowiązuje.

Nadal nie rozumiem, jaki związek ma zużywanie się panewek ustalających z zacieraniem się panewek, np. korbowodowych?

Prosiłbym o pomoc w wyjaśnieniu ruchu(luzu)wzdłużnego wału korbowego w autach z automatyczną skrzynią biegów,(Czego tam nie należy wciskać???)

PS.Jeśli czegoś nie wiem ( a jest tego ogrom) to nie staram się udzielać rad,tylko dlatego, aby nabić sobie konto z ilością postów

Z wyrazami szacunku

Mirosław Kujawski[/i]

Syrena z sercem od rekina!

http://img264.imageshack.us/img264/227/resize1yf.jpg


Duże Zdjęcie

Opublikowano

Odpowiem po chłopsku.

 

Zużycie panewk - było pytanie z tym związane.

Stosowanie oleju - odpowiedź

Występowanie opóznionego gaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju co przyczynia się do zużywania panewek i nie tylko przy sporej częstotliwości tego problemu

Moja rada dotycząca pedału sprzęgła przy występowaniu opóźnionego ciśnienia oleju i ogólnie co się dzieje w takiej sytuacji

Teraz będzie o automatach

Jeszcze nie widzisz powiązania, czy zaczniemy pisać o dyfrach.

Opublikowano
U mnie gasnie po 1 gora2sekundach.Co sie wtedy najbardziej zuzywa?Czy ten zaworek da sie wymienic i jaki ewentualnie jest koszt takiej imprezki?Wracajac do mojego stuku na drugim cylindrze co to moze byc zakladajac ze na luzie zaworowym 0.25 i 0.30 jest tak samo? mam jeszcze pytanko zeby nie zakladac nowego postu:czy jak bede wymieniał olej to mam zalac filter oleju tez bo jak jest pusty i jest wsadzony nowy filtr to zanim kontrolka zgasnie to mija około 10 sekund a ja sie wtedu normalnie poce ze strachu czy wogule zgasnie : :cry2:
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano

Nie ma sensu zaworek wymieniać wystarczy go jedynie przemyć benzyną ekstrakcyjną albo demontując korpus filtra albo podczas wymiany oleju i przedmuchać.

Stuk dalszy na zaworach przy dobrej regulacji to już musi być wytarta dźwigienka na płaszczyźnie stykowej z wałkiem.

Filtra zalewać nie musisz - ja też się pocę jak kontrolka gaśnie po tak długim czasie, ale wymiana nie jest dokonywana tak często, więc na szczęście tyle silnik nie ucierpi. ( kiedyś klient zacierał silnik bo miał już dosyć auta i zajęło to 25 min ciagłego gazowania z drobnymi przerwami by sprawdzić czy jeszcze utrzymuje obroty biegu jałowego BEZ OLEJU).

Opublikowano
DZiekuje ci Robert :!: :lol: Mam zamiar wlasnie wymienic olej tylko czy ja mam ten zaworek wymontowac a tak na marginesie w ktorym miejscu on jest ?( moze jakas fotka :lol: :modlitwa: )
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano
Jest on w korpusie filtra. Po wyjęciu wkładu go zauważysz na dnie. Jeżeli chcesz wyciągać korpus filtra to licz się z zakupem nowej uszczelki - nie zakładaj go na silikon, a jak nie to wypłukaj benzyną ekstrakcyjną i wydmuchaj - to co ścieknie niech odrazu wyleci przez korek spustu oleju.
Opublikowano

 

Co do wciskania sprzęgła.

Na wale korbowym jedna z panewek głównych posiada kołnierz ustalający luz wzdłużny wału i zabezpieczający go przed tą pracą. Jest ona oczywiście smarowana związku z czym wytwarza się poduszka olejowa pomiędzy jej powierzchnią a wałem. Wciskając sprzęgło przy odpalaniu silnika smarowania jeszcze nie ma a nacisk na ten punkt jest ogromny, w wyniku czego zaczyna się ten kołnierz ścierać.

 

Nie wydaje mi sie by to, ze nie ma smarowania w monecie rozruchu przy wcisnietym sprzegle miało jakies istotne znaczenie. Rozumiem o czym mowisz i prawde mówiąc spotkalem sie tylko raz by główna panewka byla zatarta w tym miejscu(dodatkowo byla zatarta bezposrednio na caełej powierzchni). Gdyby było tak jak mówisz (w zadnym wypadku nie podwazam, jedynie co to wysnuwam swoje wnioski) producent zastosowałby wiecej panewek ustalających, celem rozłożenia owej wielkiej siły. Jak wiadmo panewka wykonana jest z specjalnego wytrzymałego stopu i w tym miejscu jest poddawana ciągłym obciązeniom. Ponadto w tych sekcjach silnika jak jego komora korbowa olej zawsze zostaje po wyłączeniu silnika i nigdy nie ma sytuacji by było tam sucho(chyba za ktos go skłąda nasucho). Wiec podczas rozruchu na panewce ustalającej jest znikoma ilosc oleju. Ponadto porównianie siły jaka wystepuje np. na korbowodzie i na panewce sie tam znajdującej z płaszczem panewki ze wcisnietym sprzegłem(siła równoważąca sprezyne docisku sprzegła) jest decydyjąca o tym by producent zastosował wiekszą powiedzchnie przylgni panewki korbowodowej. Mam taką panewke (ustalającą) wyjęta z silnika m20b25 na ktorym jezdzilem i czesto wlasnie odpalalem z wcisnietym sprzegłem i z ciekawosci zmierze grubości płaszcza po stronie skrzyni biegów i po przeciwnej czyli stronie przodu silnika. Z ciekawosci... Wynik Podam po zmierzeniu..

Rozumiem za skoro zatarles kilka razy silnik na tej samej panewce to masz podłoże praktyczne by tak sądzic(wypowiedz), dlatego to rozumiem, poniewaz ja tez czesto pomimo przeciwnosci polegam na tym co widziałem a nie jak powinno byc teoretycznie...

 

Pozdrawiam serdecznie

 

Bartek

CARFIX BMW

Pełny serwis pogwarancyjny.Kodowanie i programowanie, indywidualizacja ustawień. Aktualizacja oprogramowania. Dostęp do serwera online(OSS),ASAP oraz Werkstatt information recherche (WIR). Cześci nowe - parts sales support (PASS) i używane do BMW.

Szczecin ul.Mieszka I 61a

Tel.692377209

Opublikowano
No to moze lepiej bedzie jak najpierw wyjme filter,wymyje ow zaworek a dopiero potem spuszcze olej. (Czy lepiej najpierw spuscic oliwe a potem wymyc zaworek) Z gory dziekuje za fachowa porade i pozdrawiam. :D :hand: :cool2:
images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

I tak jak do tematu opisywałem przypadek, tak teraz trafił się tragiczny. Problem dotyczy oczywiście BMW E38 725tds z 97 r. Podczas wymiany termostatu zauważyłem obtarcie na kole pasowym w miejscu kontaktu z kołem pasowym pompy wody.

Z początku oczywiście sprawdziłem ewentualność bitego auta z przodu i wciśniętego wirnika pompy wody w kierunku silnika, oraz zużycie koła pasowego dolnego - dampfer koło. I niestety wszystko wskazywało na przesunięty wał korbowy do przodu silnika. Zaparłem więc go o łapę sprężarki klimy i wciskałem do tyłu, a kolego wciskał pedał sprzęgła - koło prcowało w przód i w tył w granicach 1-1,5 mm.

Klient zmartwiony, a dopóki nie rozbiorę nie będzie znana skala zużycia i koszty naprawy z tym związane - 1,5 to dużo biorąc pod uwagę fakt że kołnierz ma grubość do 2,0 mm.

Ale długo nie musiałem czekać na taki przypadek. W każdym silniku z manualną skrzynią jest luz wzdłużny wału, ale w tym przypadku sam oczy wybebeszyłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.