Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Ostatnio się pochwaliłem że wymieniłem visco, odpowietrzyłem i wszystko jest ok (wczesniej, po odrobinie bardziej wymagajacej jezdzie wyparowała woda, vicso faktycznie niedomagało) ale ostatnio pojechałem 125 km ode mnie bez problemu (fakt, troszke szybko ale bez szaleństw... obronty max 4.8k) wszystko było ok, stanałem, postałem 4h i wracając znowu to samo... mianowicie nie ma wody na silniku! auto przestało jechać na gazie, nie grzało ciepłym (własciwie to RAZ grzało raz nie...) wróciłem powoli na benzynce... skazówka temp. nie przekroczyła znacznie połowy (mam zdj jak coś). powiedzcie mi, po pierwsze czy mogło sie coś poważnie uszkodzić jak wracałem 100km w ten sposob? temp niby nie była za duża... dodam jeszcze ze wody nie bylo JEDYNIE na silnku, bo w zbiorniczku i NA GÓRZE była :?: uszczelka raczej nie poszła bo od naprawy przejechałem 1k km... co to może byc? termostat sprawny, visco nowe... nieszczelny układ po prostu? póki woda była w obiegu było ok, stanałem zassało powietrza i to dlatego? tak sobie to tłumacze... prosze o rady

Opublikowano
No to standardowa kontrola pozostaje póki co: termostat, pompa wody i elektrozawory(nie słychać ich po wyłączeniu silnika?).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja bym dobrze układ odpowietrzył, a potem szukał innych przyczyn jeśli to nie pomoże :wink:
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
ja bym dobrze układ odpowietrzył, a potem szukał innych przyczyn jeśli to nie pomoże :wink:

Napisał że układ odpowietrzał :wink:

Witam.

Ostatnio się pochwaliłem że wymieniłem visco, odpowietrzyłem...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
i tak bym próbował jeszcze raz :D
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Witam, z Twojego tekstu rozumiem, że grzeje się na postoju lub wolnej jeździe, a na trasie nie? Jeżeli tak jest to Visco, wymieniłeś, nie znaczy, że jest dobre to raz, a dwa, że jeżeli chłodnica nie będzie gorąca, to wisko i tak nie będzie działać. Czy termostat się otwiera na postoju i cała chłodnica jest tak gorąca, że nie możesz dotknąć. Jeżeli tak, to układ jest odpowietrzony i wisko powinno się zasprzęglać, to widać i słychać. Napisałeś, że nie grzeje, więc na 100% nie odpowietrzyłeś lub masz padnięte elektrozawory. Jeżeli grzeje się też w trasie po odpowietrzeniu to pompa wody, nie otwierający się do końca termostat lub niedrożna chłodnica. Może się też zapowietrzać od spalin poprzez przepuszczającą uszczelkę pod głowicą. Jeżeli jest to znikome to czasem ciężko od razu znaleść. Nie ma tego dużo, ale trzeba wszystko sprawdzić.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Wiem że nie ma wody w nagrzewnicy bo nie leci ciepłe powietrze (nie leciało, ale o tym zaraz) było wszystko OK po naprawie, visco sie załączało, płynu nie ubywało... zrobiłem traske 115km troszke szybsza jazdą, postawiłem na 4h i zauważyłem ze sie bardziej grzeje i z nawiewów nie leci mi gorące powietrze... okazało sie ze układ znowu sie zapowietrzył (odpowietrzyłem i znowu jest ok). termostat wykrecałem, włożyłem do wrzacej wody i sie otwiera. sprawdze jutro pompe wody, rury i chłodnice... uszczelke narazie wykluczam bo nie zrobiłbym 800 km po remoncie gdyby to była ona (nie z moją jazda :twisted: )
Opublikowano
ten NA DOLE wchodzący do silnika twardy nie był jak wracałem... teraz odpowietrzone i wszystko OK, ale sprawdze wszystko zeby juz nie było takich sytuacji
Opublikowano
Gdyby to była uszczelka to przy dodawaniu gazu naprężałby się wąż górny. Nie trzeszczą Ci elektrozawory?
Opublikowano
Gdyby to była uszczelka to przy dodawaniu gazu naprężałby się wąż górny

 

Fakt górny zrobi się twardy, ale musi być bardzo duży przedmuch na uszczelce aby od razu po dodaniu gazu węże twardniały :D

 

Z tańszych rzeczy powodujących grzanie silnika może być uszkodzony korek od zbiorniczka wyrównawczego :wink:

Opublikowano

IMO powodem były/są węże... odpowietrzyłem układ, pojezdziłem szybciej, zagrzałem auto, otworzyłem maske, popatrzyłem... okazuje sie ze wąż przy reduktorze jest juz DOSTŁOWNIE popękany i kapała woda własnie stąd... powoli ale jednak :| prawdopodobnie tędy zasysało powietrze :) czekam aż węże przyjda z allegro i zakładam :) poźniej oddam do regulacji zaworów i wymienie olej. poinformuje o postępach.

PS. Strasznie dużo przyczyn odnośnie grzania sie silnika i ubywania płynu w e34 :shock:

Opublikowano
PS. Strasznie dużo przyczyn odnośnie grzania sie silnika i ubywania płynu w e34 :shock:

Ten typ tak ma :mrgreen:

W BMW silniki są świetne ale trzeba bardzo dbać o ich temperaturę pracy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.