Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Miałem kiedyś filtrona.Nic się nie działo,wsadziłem taki sam jak i wyjąłem tyle, że czarny :mrgreen: Tutaj jest akurat dobrze bo są wkłady i wymiana prosta, gorzej jak są takie metalowe i trzeba mieć czym odkręcić.

PS. z Sędziszowa też miałem :wink:

PS. Jak jesteś niezadowolony z filtra ( śni ci sie po nocach )

:mrgreen: :clap:

ec2Wze6.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
z praktyki codziennej potwierdzam to co pisze kolega wyżej, jeżeli chodzi o filtry oleju to MANN lub KNECHT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osz w mordę Pan mechanik sam wskazał Manna lub Knechta miał być taki i jest filtro miał kosztowac 20zł a kosztował Filtrona 32,5.. w sumie za taką cenę jak mi dał miał bym 10L oleju + filtr Mann'a więc oco ta spina? Tylko tak napisałem,że nie oddam ale wlał mi tyle oleju że jest aż nad max.. żal :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzaj olej nie na zimnym silniku tylko tak 10min po zgaszeniu auta. Jeśli wtedy jest ponad max radzę ci odciągnąć olej bo możesz wydmuchać uszczelkę lub uszczelniacze.

Jak na zimnym jest ponad max a po 10min od zgaszenia silnika to zostaw tak,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Sprawdzaj olej nie na zimnym silniku tylko tak 10min po zgaszeniu auta. Jeśli wtedy jest ponad max radzę ci odciągnąć olej bo możesz wydmuchać uszczelkę lub uszczelniacze.

Jak na zimnym jest ponad max a po 10min od zgaszenia silnika to zostaw tak,

Kolego, jak na zimnym ma ponad max to na ciepłym będzie jeszcze więcej.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I myślisz że olej ma aż taką rozszerzalność? Głupoty pisesz. Nie zobaczysz tego gołym okiem. Jak nie wierzysz to sobie rozgrzej olej w jakimś naczyniu i nie zobaczysz żadnej różnicy więc nie opowiadaj tu takich rzeczy

 

Po drugie BMW ma problem z oringiem który jest praktycznie nie wymieniany przez ludzi w obudowie filtra oleju. Potrafi wtedy olej uciekać do miski a tam dobrych kilka setek jest co na bagnecie jest widoczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie muszę nic wlewać do jakiegokolwiek naczynia. 15 min po zgaszeniu mam poziom oleju na maxa, a na drugi dzień na zimnym 2mm niżej i chyba możesz mi wierzyć że nie używam do tego mikroskopu.

To przeczy twojej teorii o filtrze bo powinien chyba go zasysać :)

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wszystko się zgadza. Masz do wymiany oring w obudowie filtra oleju bo spływa on do miski i robisz niedokładne pomiary oleju.

 

Twój samochód i twoja sprawa. Ale fajne że 7l ciepłego oleju ma inną objętość niż zimnego. Oczywiście widziane gołym okiem. Musisz mieć dobry wzrok :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pogrążaj się, jakby spływał to na drugi dzień miałbym więcej oleju w misce bo spłynął, a nie mniej.

No chyba że teraz wysuniesz teorię o spływaniu pod górę...

Zamiast prowadzić tą bezsensowną dyskusję, może po przyjeździe do domu wieczorem zmierzyłbyś sobie poziom oleju, następnie połóż sobie czysty bagnet np. na silnik (ograniczysz dzięki temu błędy pomiarowe spowodowane brudną rurką bagnetu) i zmierz znowu rano. Oczywiście jak auto stoi na płaskim.

Zdaj mi relację jutro, Porozmawiamy wtedy o praktyce a nie o teorii.

Mogę też zrobić Ci fotki na przykładzie mojej E39, ale pytanie czy nie zarzucisz mi wtedy że przed rannym pomiarem nie upuściłem oleju?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niekoniecznie na ciepłym ale kilkanaście min po zgaszeniu silnika. Czasami na zimnym kontrolnie też sprawdzam stan oleju jeśli np dolewam płynu do spryskiwaczy i jak kontroluje płyn w chłodnicy.

Sprawdzając olej stan mam taki sam niezależnie czy ciepły silnik czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zal kolego...

weź sobie miarkę chemiczna podgrzej w niej ze 100 ml oleju do 120 stopni i sprawdź jak drastycznie sie poziom zmieni, ( uważaj tylko bo może zalać mieszkanie )

 

Oczywiście możesz przytoczyć tutaj wzory jak i równania pokazujące stosowna zmianę oleju względem temp jeżeli taki uczony jesteś nie mam nic przeciwko,

 

btw idąc dalej twoim tokiem myślenia to rozgrzany silnik tez zmienia swoja objętość wiec suma sumarum na krzywe oko stan będzie podobny ?

 

A tak na poważnie na zimnym masz więcej oleju bo przez noc spływa całkowicie olej do miski co w przypadku 15 min nie jest możliwe,

dodatkowo wcześniej wspomniany filtry olejowy który po dłuższym postoju lubi spuścić olej do miski,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Następny mądrala z pod budki z piwem. Tak się zakręciłeś w swoich wywodach na mój temat że nawet nie zrozumiałeś sensu rozmowy.

Ja mam na zimnym silniku zdziebko MNIEJ oleju niż 10min po zgaszeniu, na miarce oczywiście.

Jak już tak sypiesz mądrościami to gorący metal zawsze jest "szerszy" od zimnego- dlatego właśnie piastę się podgrzewa, a łożysko kładzie do zamrażalnika, wchodzi jak w masło, bez jakiegokolwiek nabijania...

Ale do tego trzeba przynajmniej czytać ze zrozumieniem.

I żeby uprzedzić twoje dziwne porównania to z góry napiszę że parkuję na kołach, nie na dachu...

 

Nie rozumiem też długości dyskusji na ten temat, mam tak i już. Wmawiacie mi że co? Nie umiem mierzyć oleju? Nie rozumiem że jest mniej, czy więcej? Czy może jestem idiotą i mierzę poziom oleju stojąc na głowie?

Dzisiaj podjechałem do pierwszego lepszego mechanika i on też nie widział w tym nic dziwnego, no ale jak na forum się dziwią to jak można dyskutować.

Próbowałem nawet zrobić zdjęcie, ale nic nie widać na fotce- poziom oleju zlewa się z kolorem bagnetu, ale zapraszam do mnie- chętnie postawię kawę.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forum dyskusyjne jak sama nazwa wskazuje upoważnia nas do prowadzenia tutaj dyskusji bez obrazy innych wypowiedziami typu :

"następny mądrala z pod budki z piwem"

tam to ty starego szukaj mądralo...

 

nie musisz robić zdjęć, nie musisz nikogo zapraszać na kawę

- Ty nie umiesz ja zrobiłem

test wlewając 100 ml oleju silnikowego do miarki który potem podgrzałem i mam odpowiedz i widzę jakim debilem jesteś.

 

Pytasz sie dlaczego mnie obraza ?

 

Nie robię tego tylko stwierdzam fakty, a poza tym jak kuba Bogu.... itd

Kończę temat na tym bo nie widzę sensu prowadzić go dalej z tobą,

ty śmigasz po warsztatach pytasz mechaników czy to normalne a ja po prostu sam sprawdziłem jak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he, tylko nie pęknij...

Dla myślących forumowiczów: przepraszam że zacząłem to straszne, perfidne oszustwo. Jakbym wiedział że ten ma miarkę nigdy nie zdecydowałbym się na wciskanie się pod auto co noc w celu upuszczenia dokładnie 2mm oleju na bagnecie i wlewania go codziennie po jeździe, aby móc udzielić się na forum. Mówią że kłamstwo ma krótkie nogi, ale okazuje się że ma też miarkę. Macie mnie.

Proszę o łagodny wymiar kary...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Ciekawa dyskusja nie powiem - więc wtrącę swoje 3 grosze :D Oczywiście jak wielu z Was (tylko połowa o tym nie wie niestety) miałem walnięty zaworek i oring w podstawie filtra oleju. Efekt był taki, że miałem również "sprasowany" jak ktoś tu nazwał filtr oleju oraz problemy ze zmierzeniem stanu - na zimnym rano full a w trakcie jazdy komunikaty żeby sprawdzić poziom oleju. Pisałem juz o tym więc tylko przypomnę że olej spływał przez noc do miski i mocno zawyżał stan oleju. Problemem było jednak to, na ciepłym musiałem czekać 30-40 minut żeby w ogóle pojawił się olej na bagnecie. I wreszcie ostatnio padł całkiem oring, plama oleju pod samochodem, i musiałem go wymienić a przy okazji wymieniłem całą podstawę filtra. I jak ręką odjął - olej jest na bagnecie tuż po zgaszeniu silnika i jest go właściwa ilość...
Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.