Skocz do zawartości

E39 JAKI OLEJ? WSZYSTKO O OLEJU DO SILNIKA.


ambience

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jakie sa dokladnie roznice pomiedzy 5W40/10W40?

Boje sie se kohl dlugo kezdzic na 10W40 i zamiast lepiej bedzie gorzej, a obecnie nie narzekam na prace silnika...

W sumie ELF, TOTAL 5W40 / 70pln 4l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wg. mnie 10W40 dla silnika z 96r bedzie najvardziej optymalny

Njbardziej optymalny jest taki jak w książce serwisowej, a tam raczej półsyntetyków nie polecają i nie ważne ile lat ma.

 

Ostatnio zalałem mój silnik 0w40, 5 tyś km przejechane i ani grama nie wciągnął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TOTAL 5W40 / 70pln 4l

Cena taka,ponieważ to nie jest pełen syntetyk.. Zauważ,że ten Quartz 9000 ma napis SYNTHETIC TECHNOLOGY..

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też się zastanawiam jaki olej nalać do mojej bmw e39 520i 98r, są dwie zielone cegiełki na oilservice, obecnie mam nalany CASTROL EDGE FORMULASPORT RS OW40 i według książki serwisowej zawsze był taki lany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czyli olej o dobrych parametrach. Moje zdanie - lej dalej taki, albo o conajmniej takich parametrach (0w40, ewentualnie 5w40) - full syntetic spełniający normy BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz zawalić popychacze hydrauliczne to lej 10w40 :cool2:

 

Daniel nie masz racji.Nie słuchaj tej propagandy że jedyny słuszny olej to ten co zleca fabryka czyli 0W30. i można go lać do końca żywota silnika,to jest ewidentna bzdura i każdy kto ma trochę doświadczenia o tym wie.

Wszystko zależy od tego jak silnik był traktowany i jaki ma rzeczywisty przebieg.

Moja chodziła na 10w40 przez 150tyś i popychacze błyszczą jej się jak psu jajca,więc nie powielaj tych bzdur o zatykaniu ,nagarze itd.

Niedawno przy 300tyś. przeszedłem na 5w40 i wszystko chodzi elegancko,to znaczy tak jak poprzednio na10w40.

Gdybym zobaczył jakieś złe objawy to od razu wracam na półsyntetyk.Tylko moja bunia była zawsze dobrze traktowana ,przez poprzedniego właściciela również.

Temat wałkowany setki razy .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tyle co powielam, ale widziałem na filmikach jak wygląda olej w zimę 10w a 5w. Taki 10w jest bardzo gęsty i dlatego wolę olej który mnie skatuje silnik zimą. Nie ma co się oszukiwać te auta nie mają po 150tys tylko min 2x więcej, dlatego lepiej im trochę ulżyć. Nie mówię że tylko 0w30 to dobry olej i koniec. Sam nawet takiego nie leje.

 

Mam to co propaganda mówi :mrgreen: 5w40 motula. Nie żre go dużo bo coś koło 0.5l-0,7l od wymiany do wymiany ten silnik mi żre na ok 16-18tys. tyle jadł valvoline. Teraz mam w tym roku pierwszy raz motula i zrobiłem ok 9tys i nie trzeba jeszcze dolewać. Zauważyłem, że jak przekrocze te 15tys to zaczyna mieć tendencję do przepalania, zobaczymy jak na motulu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obojętnie jaki lejesz,motulsrotul,wawolinetrextol. :mrgreen: to powinieneś wymienić po 10 tyś.bo pszeciesz mówisz że dbasz o buńke. :D Tylko nie mów że fabryka każe wymieniać co 20tkm :mrgreen:

Mojej nie dolewam nic przez 10tś.Teraz na 5w40 widzę że też nic nie bierze. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniam co mniej więcej 16-18 tys km. Zależy...

 

Dbam i myślę że przy dobrym syntetyku nie trzeba wymieniać co 10tys. I wymieniam tak jak pisałem wyżej. A fabryka chyba każe chyba nawet jeszcze większe przebiegi robić z tego co pamiętam. Dla mnie przebieg powyżej 20tys jest już za dużo. Ale to takie moje gadanie bo nikt z nas nie ma laboratorium :mrgreen:

 

Akurat dla mnie marka ma znaczenie. Nie bez powodu kupę ludzi po zmianie castrola na inną lepszą polecaną widzi różnice. W głupim klepaniu popychaczy. Tyle co możemy ocenić sami na słuch. Ta sama specyfikacja oleju, ale inna marka i już jest inaczej. Oczywiście nie mówię że wszyscy bo wiadomo, że bardzo dużo ludzi leje castrol i jest zadowolona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obawiam się wielu problemów z przejścia z 10W40 na 5W40

zaleje mobil1 10W40 mam go w cenie 65zl/4l

Jeżeli nie jesteś pewien swojego silnika to zalej 10W40..

Te 30 stron wątku o olejach nie jest po to,aby zmusic kogokolwiek do czegokolwiek,ale po to,aby każdy mógł sobie wyrobić zdanie i dokonać rozsądnego wg.siebie wyboru.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dimo ma rację.

Po pierwsze -w lato w korkach może się zapalać kontrolka ciśnienia,to normalne w zużytym silniku z olejem 0WX, 5WX. Po drugie-po odpaleniu kontrolka gaśnie z opóźnieniem ,(teorie z zaworkiem w filtrze to bajki).

Po trzecie to zmierzcie sobie ciśnienie sprężania.

A po czwarte to nawet najlepszy ole syntetyczny po 20tkm. ma gorsze parametry jak nowy minerał.ha ha :mrgreen:

Po piąte koledzy młodzi,za bardzo wierzycie reklamą a za mało ufacie starszym kolegą. :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A po czwarte to nawet najlepszy ole syntetyczny po 20tkm. ma gorsze parametry jak nowy minerał.ha ha :mrgreen:

No to to dopiero wymyśliłeś.

Osobiście jakbym stał przed takim dylematem to przejździłbym dodatkowe kilka tyś km na zużytym, ale dobrej klasy syntetyku, niż zalewał świeży minerał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście jakbym stał przed takim dylematem to przejździłbym dodatkowe kilka tyś km na zużytym, ale dobrej klasy syntetyku, niż zalewał świeży minerał.

Jak najbardziej :cool2:

Bogi124-z reklamą masz racje,ale zawsze możesz wybrać jakiś dobry syntetyk niereklamowany w mediach.

A co do starszych kolegów-ja sam młody nie jestem,ale mam starszego od siebie kolege,który do Passata TDI pow.2000r leje Elfa Turbodiesla 15W30..bo "taki wystarczy".. Jego sprawa,od niego tego auta nikomu bym nie polecił.

Acha-dla niewtajemniczonych-wspomniany wyżej Elf to olej do ciężarówek.

Prawda jest taka-np.do diesli M41/51 i M47/57 BMW przewiduje syntetyk i nie powinno się tego poprawiac. A jeżeli na wolnych obrotach świeci się kontrolka oleju (czyli ciśnienie oleju poniżej 0,07 MPa)-to raczej oznacza to koniec silnika,a nie jego apetyt na półsyntetyk lub minerał.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Tobą,ale. Teoria to jedno a praktyka to po prostu życie.Jak ciśnienie spada to należało by zrobić kapitalny remont silnika,tak piszą książki.Jednak w praktyce przechodzi się na olej 10wx bo po prostu na nim ciśnienie na panewkach jest większe.Znam przypadki że M57 chodzi na minerale i ma się nieźle.Nie wiadomo jak długo jeszcze,ale pewne jest że syntetyk szybko dokończył by sprawy,a właściciel nie ma zamiaru remontować silnika bo to po prostu się nie opłaca.

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zbyt niskim ciśnieniu przejście na 10Wxx lub nawet mineral to dla mnie krótkie rozwiązanie tymczasowe,pozwalające zebrac fundusze na naprawę/wymiane silnika. W innych przypadkach taki mineral to po prostu druciarstwo..takie jest moje zdanie.

Również pozdrawiam.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że jest to druciarstwo.Ale lepiej zalać minerał jak MOTODOKTORA a nasze BEMKI są przechodzone nawet E60 N47 wywalają katy i wlewają 10w żeby to jakoś chodziło i kupy się trzymało.Tego nie popieram ale widzę co dzieje się na rynku.Jak ktoś jest kumaty to od razu wyłapie takie okazje i wyśmieje właściciela.Jak będzie miał szczęście to w piier nie dostanie ,bo takie sytuacje też były.Jedzie ktoś 300km. po to żeby zobaczyć kompletnie coś innego jak w opisie :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat jest chyba jak najbardziej nie na temat,

 

powinno się stosować olej taki jak podaje instrukcja lub zblizony, tzn chodzi o lepkość, a w temat powinien być o producentach olei, który lepiej sie sprawdza, którego producenta warto stosować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak się zastanawiam czy macie doświadczenia z olejami TOTAL?

Total quartz 9000 0W30, total ineo 5W30 w odniesieniu właśnie do castrola, lub polecanych tutaj najczęściej liqui moly, motul lub valvoline?

 

ojciec ma totala w pugu i jeździ, jeździ cicho, nie bierze go diesel, więc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak się zastanawiam czy macie doświadczenia z olejami TOTAL?

Total quartz 9000 0W30, total ineo 5W30 w odniesieniu właśnie do castrola, lub polecanych tutaj najczęściej liqui moly, motul lub valvoline?

 

ojciec ma totala w pugu i jeździ, jeździ cicho, nie bierze go diesel, więc?

 

Ja wlałem Totala quartz 5W40 i jest super,nic nie bierze i chodzi cicho.Wcześniej jeździłem 150tkm na pół syntetyku,więc nie chciałem robić zbyt wielkiego szoku silnikowi.Na zimę wleję 5W30 i też Totala.Ten olej zaproponował mi kolega który handluje różnymi markami olejów ,jego cena jest mała w stosunku do jakości.valvoline czy motul jakościowo podobny ale o wiele droższy.

W moim przypadku przy przebiegu ponad 300tkm Ow30 nie biorę w ogóle pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.