Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

wiem ,że temat był już ostro wałkowany i korzystałem z szukajki ale chciałem się upewnić.

Otóż u mnie szum występuję tylko przy skręcaniu w prawo.Tylko nie musi to być maksymalny skręt. Wystarczy że podczas jazdy prosto delikatnie skręcę kierownicę w prawo i szum jest słyszalny. Uszkodzone łożysko to na ogół to na które idzie większy nacisk. W moim wypadku nie koniecznie się to sprawdza. Dźwięk ogólnie słychać z tyłu więc tym bardziej jest to dziwne. Auta jeszcze nie podnosiłem i ruszałem kołem. Można to jakoś lepiej zdiagnozować ?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Podnies go i zakrec kolem. Ja myslalem u siebie z poczatku ze jest wina strona lewa. A po sprawdzeniu okazalo sie ze to prawa. Wymiana tez nie jest trudna. Musisz miec jedynie najwazniejszy klucz to odkrecenia walku. 12 Kat 36mm. I sciagacz do lozyska. A tak trzymaj sie tym Wideo

 

Fakt ze to jest e46. Ale jest identycznie to samo.

 

Tu znajdziesz PN

http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E91/Touring/Europe/320d-M47N2/LHD/N/2006/june/browse/rear_axle/side_shaft_wheel_bearings/

Opublikowano
lewa piasta przy tylnym klole do wymiany.

Przy skręcie w prawą stronę auto przechyla się na lewą i automatycznie ta strona jest bardziej dociążona.

 

Akurat to sie nie zawsze sprawdza! W moim przypadku bylo wlasnie jak mowisz. Ale lozysko bylo walniete po drugiej stronie. Najlepiej podniesc i zakrecic. Bedzie odglos jak by mielil. Zreszta podobnie slychac na Wideo.

Opublikowano

Witam,

 

dzięki za odpowiedzi. Jeszcze co prawda nie podnosiłem i nie sprawdzałem ale mam pytanie jak w praktyce wychodzi wymiana tego łożyska. Na filmie koleś może i używa rzeczy zrobionych samemu ale ja raczej ich nie posiadam. Może ktoś z was wymieniał lub zna jakiś dobry niedrogi warsztat w Wawie pod Wawą co by to zrobił.

Ogólnie dużo rzeczy robię sam ale tutaj chyba raczej polegnę ze względu na brak takich bajerów jak chociażby ściągacz do łożyska.

Na allegro jest pełno łożysk. Czy te firmy FAG sa według was ok ?

http://moto.allegro.pl/lozysko-tylne-bmw-3-e90-e91-e92-e93-m3-i1495760873.html

I mam jeszcze pytanie na przyszłość. Chodzi o łożysko z przodu. NA forum znalazłem że z przodu nie da się wymienić samego łożyska, trzeba cała piastą. Z allegro wynika że można kupić same łożysko na przód. Możecie to potwierdzić ?

 

 

Thanx

Opublikowano

FAG jest firmą OK. Wiodący producent łożysk.

 

Co do przodu, sądząc po rysunku

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/h/r/238.png

 

nie da się wymienić samego łożyska, wystęuje to jako kompakt (czyli łożysko z piastą) ale może da się przeprasować samo łożysko, nie rozbierałem przodu to nie wiem jak jest na 100%.

 

A co do samej wymiany łożyska z tyłu, wg mnie z wymianą poradzi sobie każdy mniej rozgarnięty mechanik i każda stacja szybkiej naprawy.

 

Pzdr.

Opublikowano

nie da się wymienić samego łożyska, wystęuje to jako kompakt (czyli łożysko z piastą) ale może da się przeprasować samo łożysko, nie rozbierałem przodu to nie wiem jak jest na 100%.

 

Da sie zrobic!!! Sam zrobilem w Sobote....

Mozesz samo lozysko wymienic!

Opublikowano

nie da się wymienić samego łożyska, wystęuje to jako kompakt (czyli łożysko z piastą) ale może da się przeprasować samo łożysko, nie rozbierałem przodu to nie wiem jak jest na 100%.

 

Da sie zrobic!!! Sam zrobilem w Sobote....

Mozesz samo lozysko wymienic!

 

 

Jak widać Polak potrafi, niemieccy inżynierowie nie przewidzieli tego :cool2:

Czym to łożysko jest zabezpieczone, zwykłym segerem? Masz jakiś numer tego łożyska?

 

Pzdr.

Opublikowano
Jeżeli to przednie łożysko to tylko cała piasta , natomiast z tyłu same łożysko
Opublikowano

Aj panowie panowie, mieszacie strasznie.. czytajcie dokładnie posty wyżej bo się zamieszanie niepotrzebne robi.

 

PRZÓD CAŁA PIASTA

 

TYŁ SAMO ŁOŻYSKO

 

Pzdr.

Opublikowano

nie da się wymienić samego łożyska, wystęuje to jako kompakt (czyli łożysko z piastą) ale może da się przeprasować samo łożysko, nie rozbierałem przodu to nie wiem jak jest na 100%.

 

Da sie zrobic!!! Sam zrobilem w Sobote....

Mozesz samo lozysko wymienic!

 

 

Jak widać Polak potrafi, niemieccy inżynierowie nie przewidzieli tego :cool2:

Czym to łożysko jest zabezpieczone, zwykłym segerem? Masz jakiś numer tego łożyska?

 

Pzdr.

 

Ojjj teraz to ty zamieszałeś

 

Tył - samo łożysko

 

Przód - jak się Polak postara to także da się wymienić samo łożysko :)

Opublikowano

Przecież napisałem wyżej..

A Ty wymieniałeś samo łożysko z przodu? Jeśli tak to odpowiedz na moje pytania w poprzednim poście.

 

 

Pzdr.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Ja niedawno wymieniałem przód i tył. Wszystko w bardzo amatorskich warunkach. Przód jest bardzo prosty do zrobienia, ale tył bez odpowiednich narzędzi i prasy nie jest już taki prosty.
Opublikowano

Ja też jestem po wymianie tylnego łożyska metodą garażową. Co do filmu to ja podszedłem w inny sposób. Mianowicie ściągnąłem całą piastę. Było trochę zabawy z odkręcaniem wahaczy, ale przynajmniej później mogłem spokojnie wybić łożysko metodami domowymi (za pomocą młotka i wybijaka). Przy zakładaniu łożyska piastę dobrze jest podgrzać, bo jest ciasno pasowana. Przy wbijaniu wewnętrznej (obracającej się razem z przegubem) części piasty trzeba pamiętać żeby zablokować wewnętrzny pierścień łożyska, bo można jest uszkodzić (to jest łożysko dwurzędowe i podczas wbijania może się rozejść i wyskoczy uszczelnienie).

 

Co do firmy FAG to faktycznie bardzo dobre łożyska porównywalne z SKF. Do BMW nie założyłbym raczej nic innego poza tymi dwoma firmami.

 

Mam pytanie, przy jakim przebiegu rozsypały wam się łożyska, i która strona?

U mnie poleciała lewa tylna przy 110 tyś.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
prawa strona tył przy ok 130-140 kkm, szumiało lekko, mechanik stawiał na wyząbkowane opony ale po podniesieniu auta i zakreceniu kolem było wszystko jasne

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Ja musiałem wymienić po jakiś 100000, przy okazji zauważyłem, że jedną oponę mam bardziej zjechaną od drugiej (nienaturalne zużycie), tak więc dzisiaj jadę zbieżność ustawić.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Mam pytanie jeśli chodzi o wymianę przedniej piasty zintegrowanej z łożyskiem, jest przykręcona 4 śrubami umiejscowionymi na tyle zwrotnicy. Dostęp do jednej jest utrudniony, zasłania ją dolna końcówka amortyzatora. Żeby tam się dostać lekko unieść dół amortyzatora i wysunać z gniazda.

 

I teraz pytanie do tych co już to przerabiali: czy po odkręceniu śruby ściskającej gniazdo amorka i rozchyleniu gniazda zwrotnica sama opadnie? Czy trzeba użyć jakiejś większej siły, żeby ją opuścić?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.