Skocz do zawartości

Będę miał wydatki...kosztorys przeglądu


Giacomo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

otrzymałem z pewnego znanego śląskiego warsztatu wstępny kosztorys napraw mojej X5 E53 przy 143k km

Ponieważ jest to pierwsza moja wycieczka z BMW "na większy przegląd" to chciałem się Was zapytać

czy to dobre ceny i jak one się mają do realiów..

 

1. Inspekcja II

Olej Castrol 5W/30 - 7,5l x 47zł = 352,50zł

Filtr oleju Bosch = 45,50zł

Filtr powietrza Bosch = 39,20zł

Filtr paliwa Knecht = 385,00zł

Mikrofiltr z węglem aktywnym = 128,40zł

Świece zapłonowe NGK 8x61 = 488,00zł

Olej tylny most 1l = 110,50zł

Robocizna Inspekcja II = 310,00zł

Razem Inspekcja II =1859,10zł

 

2. Osłona przegubu p.p (oryg.) = 156,46zł

Wymiana osłony = 295,00zł

Razem osłona przegubu = 451,46zł

 

3. Tarcze i klocki tylne

Tarcze hamulcowe tył ( ATE) = 285,71zł x 2 szt

Klocki hamulcowe tył (ATE) = 306,50zł/kpl

czujnik klocków tył (ATE) = 83,19zł

Szczęki ham ręcznego (TRW)= 176,50zł ( decyzja o wymianie szczęk po

rozbiórce tarcz)

Wymiana tarcz klocków i szczęk= 232,00zł

Razem tarcze i klocki i szczęki = 1369,61

 

4. Wahacze przednie dolne proste strona lewa i prawa

Wahacz (Delphi) = 390zł x 2 szt

Wymiana wahaczy prostych = 98,00zł

Razem = 878zł

 

5. Tuleje wahaczy ukośnych strona lewa i prawa (zerwane)

Tuleje (Lemfoerder) 152zł x 2 szt= 340zł

Wymiana tuleji = 110zł

Ustawienie geometrii = 70,00zł

Razem tuleje wah ukośnych = 520,00zł

 

6. Wahacz tylny górny p. (Moog) = 425,00zł

Wymiana wahacza = 98,00zł

Razem wahacz tylny = 523,00zł

 

7. Uszczelki pokrywy zaworów - duże wycieki oleju z góry silnika

Uszczelka (Elring) 192zł x 2 szt = 384,00zł

Wymiana uszczelek = 418,00zł

Razem uszczelki pokryw zaw. = 802,00zł

 

8. Olej automat ok 8,5l x 96zł/litr = 816zł

Filtr oleju (Topran) = 91zł

Uszczelka miski = 50,27zł

Wymiana oleju = 197zł

 

Razem = 7577,00zł

 

Jak na pierwszy przegląd po zakupie to dość konkretnie.. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz kapitalny remont zawieszenia, hamulców. Silnik fajnie przygotowany do jazdy. 7500pln - normalna cena. Ja płaciłem podobnie. Taki remont przy każdym innym samochodzie też będzie dużo kosztował, a tymbardziej w X5 - ciężki SUV - takie auto musi chodzić prawidłowo - nie ma opcji zmiany klocków bez zmiany tarcz. Może faktycznie na poszczególnych częściach może być nieco taniej na allegro. Dlatego najlepiej kupić samochód, na który stać na jego utrzymanie i eksploatację.
Trzy największe litery w całym uniwersum: B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Giacomo,

 

Ceny są trochę z kosmosu (przynajmniej niektóre).

Nie mogę poświęcić aż tyle czasu, żeby sprawdzić całość, ale popatrz na otrzymane ceny i moje linki (poświęcę na to 10 minut, dla sportu):

 

1. Inspekcja II

Olej Castrol 5W/30 - 7,5l x 47zł = 352,50zł

200 zł z dostawą: http://allegro.pl/castrol-edge-5w30-5w-30-504-00-507-00-4l-kurier-i1483689682.html

Filtr oleju Bosch = 45,50zł to dobra cena

Filtr powietrza Bosch = 39,20zł to dobra cena

Filtr paliwa Knecht = 385,00zł to dobra cena

Mikrofiltr z węglem aktywnym = 128,40zł to dobra cena

Świece zapłonowe NGK 8x61 = 488,00zł

Olej tylny most 1l = 110,50zł

Robocizna Inspekcja II = 310,00zł

Razem Inspekcja II =1859,10zł

 

2. Osłona przegubu p.p (oryg.) = 156,46zł od 59 do 99 zł tu: http://sklep.intercars.com.pl/

Wymiana osłony = 295,00zł 120 do 150 zł poza ASO

Razem osłona przegubu = 451,46zł

 

3. Tarcze i klocki tylne

Tarcze hamulcowe tył ( ATE) = 285,71zł x 2 szt

150 zł z dostawą: http://allegro.pl/tarcze-tyl-ate-bmw-x5-e53-3-0-d-4-4-i-210kw-i1501058519.html

Klocki hamulcowe tył (ATE) = 306,50zł/kpl

195 zł z dostawą: http://allegro.pl/klocki-tyl-ate-bmw-3-e46-7-e38-x3-e83-x5-e53-i1489332284.html

albo komplet za 455 zł http://allegro.pl/tarcze-klocki-ate-tyl-bmw-x5-e53-3-0-3-0d-4-4-i1464510461.html

 

czujnik klocków tył (ATE) = 83,19zł to dobra cena

Szczęki ham ręcznego (TRW)= 176,50zł ( decyzja o wymianie szczęk po

rozbiórce tarcz)

Wymiana tarcz klocków i szczęk= 232,00zł dużo, poza ASO 150-180 zł za oś

Razem tarcze i klocki i szczęki = 1369,61

 

4. Wahacze przednie dolne proste strona lewa i prawa

Wahacz (Delphi) = 390zł x 2 szt

311 zł tu: http://sklep.intercars.com.pl/

Wymiana wahaczy prostych = 98,00zł to dobra cena

Razem = 878zł

 

5. Tuleje wahaczy ukośnych strona lewa i prawa (zerwane)

Tuleje (Lemfoerder) 152zł x 2 szt= 340zł 24 do 47 zł: http://sklep.intercars.com.pl/

Wymiana tuleji = 110zł to dobra cena

Ustawienie geometrii = 70,00zł to dobra cena

Razem tuleje wah ukośnych = 520,00zł

 

Jak dla mnie, to ten "uznany warsztat" sprzedaje Ci większość części OEM bez narzutu detalicznego, korzystając ze swojej, hurtowej zniżki. I to jest dobry sygnał. Część cen jest z kosmosu i to na najbardziej marżowych produktach (olej), czyli wygląda słabo. Robocizna - część jest atrakcyjna (za moją geometrię zapłaciłem wczoraj 150 zł), część natomiast nie. Na Twoim miejscu skonfrontowałbym to z Intercarsem lub innym sprzedawcą części, do którego masz bliżej. Ja Intercars mam zaraz obok firmy, stąd "promuję" to rozwiązanie (jeśli masz daleko, wiem, że przysyłając części kurierem za free, być może inne firmy też, nie wiem. Same różnice pomiędzy hurtownikami już duże nie będą, tak mi się wydaje).

 

pozdrawiam,

 

Marcin

 

PS. i nie daj się zagonić do narożnika, że "posiadanie BMW zobowiązuje". Jak potrzebujesz płacić drożej, to kup taniej te same części a różnicę wpłać na SOS Wioski Dziecięce albo do PAH Janki Ochojskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i współczuje! Ty chyba kolego nie sprawdzałeś tego auta przed zakupem? Chyba, że sprawdziłeś, zbiłeś cenę , wydasz teraz na przegląd i naprawę , a i tak wyjdziesz na swoje .Jeżeli tak to gratuluję dobrej matematyki i pozdrawiam. :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

dzięki serdeczne za rzut oka na kosztorys, zwłaszcza Tobie Marcin, nie miałem wcześniej BMW, żeby być mniej-więcej "na bieżąco" z cenami serwisu.

Auto kupiłem we Włoszech, mam historię serwisową "w fakturach" i pokrywa ona chronologicznie ze stanem faktycznym i przebiegiem, jednak na żadnej z faktur nie było nic robione z zawieszenia przez 140k km.

Po zakupie przyjechałem nim od razu do PL i przez 1100km jakoś nie zauważyłem żadnego problemu z zawieszeniem, nic nie stukało ani pukało, prowadziło się też prosto nawet przy szybkich prędkościach autostradowych 190+ km/h stąd też z drugiej strony dziwi mnie taki kosztorys gdzie de facto jest pół zawieszenia włożone... tym bardziej, że wg. mnie aby cały wahacz był do wymiany to chyba musi być pęknięty (???) bo nie słyszałem aby wahacze się zużywały.

Owszem można było "pokombinować" z allegro czy innymi dostawcami części ale drugiej strony auto do serwisu zawiózł mój ojciec a ja jestem w Rzymie i dopiero w piątek je odbiorę już zrobione więc raczem jestem technicznie "skazany" zaakceptować wszystko co mi tam wpiszą.

Finalnie myślę, że o te 5-10% upustu od całości faktury trzeba będzie powalczyć przy odbiorze auta bo jak widać "margines" dość szeroki mają..

 

dzięki jeszcze raz i pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto kupiłem we Włoszech, mam historię serwisową "w fakturach" i pokrywa ona chronologicznie ze stanem faktycznym i przebiegiem, jednak na żadnej z faktur nie było nic robione z zawieszenia przez 140k km.

Bywa i tak, to nie grzech. O zawieszenie w X5 warto dbać, ja po wymianie wahacza i stabilizatora czuję różnicę w prowadzeniu samochodu, poza tym - jazda SUVem, co stuka albo piszczy na dziurach to żaden fun.

 

(...) wg. mnie aby cały wahacz był do wymiany to chyba musi być pęknięty (???) bo nie słyszałem aby wahacze się zużywały.

Wahacz przedni ma skomplikowanie mocowane gumy w sobie, wtłaczane hydraulicznie chyba. Wydostanie ich jest dla warsztatu trudne/niemożliwe, dlatego z powodu dwóch gumek wymienia się cały, 4 kilogramowy kawał stali. Dla mnie to głupota producenta, ale nie ma z tym co dyskutować; być może tak ma być.

 

pozdrawiam,

 

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wahacz przedni ma skomplikowanie mocowane gumy w sobie, wtłaczane hydraulicznie chyba. Wydostanie ich jest dla warsztatu trudne/niemożliwe, dlatego z powodu dwóch gumek wymienia się cały, 4 kilogramowy kawał stali. Dla mnie to głupota producenta, ale nie ma z tym co dyskutować; być może tak ma być...

...to dlaczego wiec wystepuje tuleja do tego wahacza jako czesc zamienna?W tym wahaczu wymienia sie tuleje...

o ile myslimy o tym samym wahaczu.Do tego tuleje,ktore zakupilem (chyba meyle) sa identyczne jak te oryginalne,w miejscu gdzie na oryginalnych jest znaczek BMW,na tych co zakupilem znaczek byl zeszlifowany :shock:

http://p.alejka.pl/i2/p/13/57/6014971c9bfb4_0_b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.