Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Niebawem będę zabierał się za wymianę sprężyn na Eibach Pro Kit i mam 2 pytania.

 

1. Jakie jeszcze elementy warto wymienić przy tej operacji? Jakieś gumy, osłony itp.?

2. Czy wymiana sprężyn samemu jest wykonalna i jeśli tak, to jakich narzędzi potrzebuję?

 

Dzięki za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witaj,

 

Najlepiej podnieść cały samochód - można robić lewarkiem koło po kole ale namęczysz się okrutnie.

Do zdjęcia przednich kolumn potrzebujesz tylko podstawowych narzędzi.

Odkręcasz zwrotnicę, łącznik stabilizatora, kabelki z mocowań, jeżeli masz ksenony to również łącznik od czujnika. Zwrotnica opada wtedy odkręcasz górne mocowanie kolumny.

Do demontażu sprężyn potrzebujesz ściągaczy do sprężyn.

W kolumnie możesz mieć do wymiany górną poduszkę/mocowanie kolumny około 100zł/szt. na stronę lub ewentualnie co rzadziej osłonę przeciw kurzową amortyzatora.

Z tyłu odkręcasz amortyzator, stajesz na piaście i wyciągasz jednocześnie sprężynę.

Możesz sprawdzić stan poduszki/mocowania amortyzatora.

Po wymianie całości obowiązkowo kontrola geometrii zawieszenia.

Miałem wcześniej założone sprężyny Eibacha i muszę ci powiedzieć że obniżenie jest spore trzeba wolniej bardzo ostrożnie jeździć przez progi zwalniające. Łatwo zgubić gniazda mocowania lewarka. No ale reszta jak najbardziej na tak.

Radzę oczywiście pomierzyć wysokości od środka koła do błotnika przed i po operacji, sprawdź oznaczenia sprężyn czy oby na pewno masz dobry zestaw. Powodzenia. :8)

Opublikowano
Ja jestem świeżo po wymianie przednich amorów wraz z osłonami i mocowaniami. Potrzebne narzędzia to klucz 17, 19, 13 i w zależności od producenta łączników stabilizatora jeśli masz szczęście to klucz rowerowy 17 (chodzi o to żeby był cienki) lub jeśli masz pecha to imbus i ewentualnie kątówka oraz nowe łączniki :mrgreen: Jeśli masz xenony to jeszcze klucz 10 - pamiętaj żeby odkręcić czujnik przy prawym wahaczu zanim zaczniesz odkręcać resztę bo inaczej go na bank połamiesz. Ja nie miałem ściągacza do sprężyn więc pojechałem z wyjętymi kolumnami do mechanika, skasował mnie 50zł - jak dla mnie lekkie przegięcie za odkręcenie po jednej jednej śrubie i użycie ściągacza, ale cóż, i tak stargowałem z 60... Ogólnie robota jest prosta, ale mogą trafić się niespodzianki :mrgreen:
Opublikowano

Dzięki za wszystkie cenne podpowiedzi.

Dla chcącego nic trudnego :) Będę zabierał się za robotę jak tylko przyjdą sprężyny i dam znać jak to wyszło.

 

Pozdrawiam.

  • 4 lata później...
Opublikowano
Dzięki za wszystkie cenne podpowiedzi.

Dla chcącego nic trudnego :) Będę zabierał się za robotę jak tylko przyjdą sprężyny i dam znać jak to wyszło.

 

Pozdrawiam.

 

 

No i jak kolego, pochwalisz się efektem ? Też chce do siebie wrzucić pro kity, jakie masz zawieszenie według nr VIN ? Pzdr ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.