Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Mam taki problem, wczoraj chciałem odpalić samochód, a tu nic. Rozrusznik kręci niby wszystko okey, a auto nie zapala. Poszukałem na forum i znalazłem, że może być to pompa paliwa progowa, i żeby po uderzać w podłogę samochodu. Faktycznie samochód odpalił. Pojeździłem nim trochę, po czym postawiłem tak na 2h, następnie chciałem go odpalić ponownie ta sama sytuacja, odpalił po uderzeniach w podłogę, przejechałem jakieś 200m i zgasł. I tutaj mam takie pytanie, czy jak by była zepsuta ta pompa to auto też może zgasnąć podczas jazdy, bo gdzieś czytałem, że odpowiada ona głównie za odpalanie samochodu. Wymieniał może już ktoś tą pompę i wie, czy z tym dużo roboty jest? Pierwsze to tą osłonę trzeba ściągnąć po podłogą tak? I czy przy jej odpięciu pompy nie ma jakiegoś niebezpieczeństwa zapowietrzenia układu paliwowego? Jak ją odepnę to paliwo mi się zacznie lać, czy nie? Jak by miał ktoś przypadkiem jakieś zdjęcia jak to tam wygląda było by super. W zasadzie jeszcze się delikatnie zastanawiam, czy to czasem nie jest ta pompa w baku bo faktycznie mam poniżej 15l w baku, no ale tak jak mówię po uderzaniu w podłogę auto odpalało w większości razy, więc tą w baku wykluczyłem, a Wy jak myślicie? Z góry dzięki za pomoc. Pozdrawiam!
Opublikowano

Żeby mieć pewność - dolej paliwa żebyś miał te 40 litrów. Jeśli wtedy nie będzie chciał zapalić to będziesz miał pewność, że to raczej progówkę musisz wymienić. Co do jej wymiany to teraz wymieniłbym ją sam. Nie ma wielkiej filozofii - odkręcasz parę śrub, kilka opasek i wymieniasz (oczywiście trzeba zwracać uwagę na oznaczenie kierunku przepływa paliwa - z reguły jest na obudowie wybita strzałka - żeby nie przez zły montaż pompka nie pompowała paliwa z silnika do baku).

Po odpięciu trochę paliwa Ci wyleci ale zapowietrzenia się nie musisz obawiać - przed pierwszym uruchomieniem nie kręć silnikiem tylko kilka razy przekręć kluczyk do zapalenia kontrolek na desce aby pompki nabiły paliwa w układ. Postaram się znaleźć zdjęcie tej pompki bo miałem swego czasu i nawet gdzieś wrzucałem - jak znajdę i wrzucę to będziesz miał pogląd jak to wygląda a wtedy wymiana pompki będzie już logiczna.

Pzdr.

Opublikowano
A więc tak, dolałem 30 litrów i było nadal bez zmian. Wjechałem na kanał ściągnąłem osłonę, za każdym razem pompka chodziła, więc dostawała prąd. Delikatnie ją oklepałem i auto odpaliło. No więc wydaje mi się, że to raczej będzie jej wina. I teraz takie pytanie jak kupować to tylko oryginał Pierburga, tak? 750zł trochę mnie przeraża, no ale trudno oby to było to. Jak macie jeszcze jakieś sugestie to piszcie. I dzięki za pomoc Manolito.
Opublikowano

Manolito opisał ci perfekto-jak zawsze.Z ta ceną trocho drogo znalaznołeś ja gdzies na allgroszu widziałem org pier.. za ok500zł.Jakiś tydzień temu,wazne zeby pompka była org,z tymi zamiennikami nie jeden miał cyrki :nienie: .Ja osobiście miałem tą chorobe w zeszłym roku,kupiłem używke z wózka podzwonie-przy mnie wyjeli ją sprawdziłem cisnienie,było ok 3.7-3.85.Takze w normie,choć podobno nowa ma 4 i wiecej.Założyłem i do tej pory smiga :cool2: i nie narzekam,zrobiłem jakies 45tys.km,a koszt był 60Euronów :mrgreen: z wymiana-wymiana to banał tymbardziej że masz kanał.

Reszta jak manolito pisał-nie zapowietrzysz troszke z węzyka poleci,pilnuj strzałki.NIE KUPUJ PODRÓBY.POzdr :handshake:

Opublikowano

Jak swoją pompkę wymieniałem - jakieś półtora roku temu zdaje się (a nie uczestniczyłem jakoś specjalnie aktywnie w życiu forum tego i innych)- to już wtedy gość, który mi to wymieniał (wymieniałem to w nieautoryzowanym serwisie BMW Stando Wrocław) powiedział, że nie warto pakować się w żadne zamienniki gdyż niestety nie sprawdzają się one i potem ciągle są z nimi problemy. Potem na forum się to potwierdzało w wielu postach na ten temat. Co do Pierburga to teraz te pompki są pod nazwą TI Automotive lub TI Automotive - Pierburg (TI Automotive to bardzo duży koncern motoryzacyjny, który wykupił w Pierburgu dział specjalizujący się w produkcji pomp). Mało tego - możesz także trafić na pompkę TI Automotive która będzie Made in Poland gdyż TI u nas ma także swojego dostawcę/producenta. Mimo tego kupno takiej pompki gwarantuje Ci bezproblemową jej eksploatację - zakładasz i zapominasz o problemie. Zamienniki takiej gwarancji Ci nie dadzą i jeden pochodzi trochę a inny już po założeniu od nowości będzie kulawy i potem trzeba to znów demontować, reklamować, tracić czas i pieniądze itp, itd.

Co do ceny za TI Automotive/Pierburg to na Allegro można te pompki wyrwać za około 500-600pln.

Pzdr.

Opublikowano
Powiedzielibyście mi może jeszcze, w którym miejscu znajduję się filtr paliwa i którą osłonę trzeba ściągnąć to bym przy okazji go też wymienił bo tak zalecają przy wymianie tej pompy. Z góry dzięki. ;)
Opublikowano

Filtr paliwa jest w komorze silnika. Element nr 1 na schemacie: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=13_0877&hg=13&fg=10

Przyznam, że pierwsze słyszę o konieczności wymiany filtra w przypadku zmiany pompki progowej. Ja zmieniałem swoją pompkę w serwisie BMW (nieautoryzowanym co prawda) Stando we Wrocławiu i nikt nie mówił, że koniecznie trzeba wymieniać filtr paliwa - gdyby była taka konieczność to oni jako serwis na pewno nie odmówili by sobie zarobienia dodatkowej kasy i na pewno by o tym wspomnieli. Wymienili mi samą pompkę i jest ok - wszystko chodzi należycie.

Nie wiem kto takie zalecenie Ci dał ale wydaje mi się to trochę naciągane. Oczywiście jak masz wolną kasę to możesz wymienić ten filtr - silnikowi na pewno nie zaszkodzi. W każdym razie nie jest to obowiązkowo powiązane z wymianą progówki.

Pzdr.

Opublikowano
W instrukcji pompki piszę, żeby to wymienić a akurat miałem jeden więc zmieniłem ;) Tylko teraz jest taki problem po wymianie pompki i filtra. Przekręciłem parę razy stacyjkę i pompka chodzi, ale tak jak by nie pobierała paliwa. Odkręciłem wężyk przy filtrze, żeby zobaczyć czy leci i nic. Wlałem więc przez wężyk od filtra paliwo i po przekręceniu stacyjki je wypluło, ale nie zassało z baku. No i teraz już sam nie wiem. Mam ponad połowę baku to nawet grawitacyjnie powinno to paliwo spływać.
Opublikowano

Sprawdź dokładnie czy może się wężyk gdzieś nie podgiął albo może się przytkał któryś przewód przy zakładaniu pompki. Tam nie ma wielkiej filozofii w wymianie pompki więc raczej coś jest albo zagięte albo przypchane. Ja dla pewności bym spróbował przed pompką wypiąć wąż, włożyć go do jakiegoś słoika wypełnionego olejem napędowym i wtedy na moment spróbował odpalić auto żeby mieć pewno, że progówka zasysa paliwo - wtedy będziesz miał pewność, że progowa ma przelot sprawny i to coś od strony baku jest jeszcze niesprawne.

Pzdr.

P.S Rozumiem, że pompkę kupiłeś jakąś firmową i nie pchałeś się w jakieś badziewne zamienniki?

Opublikowano
Wszystko już działa ;) Tak oryginalna pompka po prostu bardzo długo musiało napełnić filtr paliwa i w ogóle wszystko. Ale wszystko chodzi jak marzenie ;) Teraz przykręcić tylko osłonę i wszystko. Ślicznie dziękuję za pomoc. Pozdrawiam!
Opublikowano
Żeby mieć pewność - dolej paliwa żebyś miał te 40 litrów. Jeśli wtedy nie będzie chciał zapalić to będziesz miał pewność, że to raczej progówkę musisz wymienić. Co do jej wymiany to teraz wymieniłbym ją sam. Nie ma wielkiej filozofii - odkręcasz parę śrub, kilka opasek i wymieniasz (oczywiście trzeba zwracać uwagę na oznaczenie kierunku przepływa paliwa - z reguły jest na obudowie wybita strzałka - żeby nie przez zły montaż pompka nie pompowała paliwa z silnika do baku).

Po odpięciu trochę paliwa Ci wyleci ale zapowietrzenia się nie musisz obawiać - przed pierwszym uruchomieniem nie kręć silnikiem tylko kilka razy przekręć kluczyk do zapalenia kontrolek na desce aby pompki nabiły paliwa w układ. Postaram się znaleźć zdjęcie tej pompki bo miałem swego czasu i nawet gdzieś wrzucałem - jak znajdę i wrzucę to będziesz miał pogląd jak to wygląda a wtedy wymiana pompki będzie już logiczna.

Pzdr.

 

To nie TDS,

Opublikowano
Żeby mieć pewność - dolej paliwa żebyś miał te 40 litrów. Jeśli wtedy nie będzie chciał zapalić to będziesz miał pewność, że to raczej progówkę musisz wymienić. Co do jej wymiany to teraz wymieniłbym ją sam. Nie ma wielkiej filozofii - odkręcasz parę śrub, kilka opasek i wymieniasz (oczywiście trzeba zwracać uwagę na oznaczenie kierunku przepływa paliwa - z reguły jest na obudowie wybita strzałka - żeby nie przez zły montaż pompka nie pompowała paliwa z silnika do baku).

Po odpięciu trochę paliwa Ci wyleci ale zapowietrzenia się nie musisz obawiać - przed pierwszym uruchomieniem nie kręć silnikiem tylko kilka razy przekręć kluczyk do zapalenia kontrolek na desce aby pompki nabiły paliwa w układ. Postaram się znaleźć zdjęcie tej pompki bo miałem swego czasu i nawet gdzieś wrzucałem - jak znajdę i wrzucę to będziesz miał pogląd jak to wygląda a wtedy wymiana pompki będzie już logiczna.

Pzdr.

 

To nie TDS,

 

Przepraszam ze się właduje ale co ma oznaczać-To nie TDS :?: .Przeciez dla pewnosci miał dolac paliwo bo w zbiorniku masz też pompke :cool2:

Opublikowano
Żeby mieć pewność - dolej paliwa żebyś miał te 40 litrów. Jeśli wtedy nie będzie chciał zapalić to będziesz miał pewność, że to raczej progówkę musisz wymienić. Co do jej wymiany to teraz wymieniłbym ją sam. Nie ma wielkiej filozofii - odkręcasz parę śrub, kilka opasek i wymieniasz (oczywiście trzeba zwracać uwagę na oznaczenie kierunku przepływa paliwa - z reguły jest na obudowie wybita strzałka - żeby nie przez zły montaż pompka nie pompowała paliwa z silnika do baku).

Po odpięciu trochę paliwa Ci wyleci ale zapowietrzenia się nie musisz obawiać - przed pierwszym uruchomieniem nie kręć silnikiem tylko kilka razy przekręć kluczyk do zapalenia kontrolek na desce aby pompki nabiły paliwa w układ. Postaram się znaleźć zdjęcie tej pompki bo miałem swego czasu i nawet gdzieś wrzucałem - jak znajdę i wrzucę to będziesz miał pogląd jak to wygląda a wtedy wymiana pompki będzie już logiczna.

Pzdr.

 

To nie TDS,

A może kolega mnie oświecić odnośnie czego pije? :norty:

Bo to, że nie jest to TDS to chyba wie każdy, kto umie czytać i spojrzy na tytuł wątku...

Pzdr.

Opublikowano

Nie ośmieszajcie się koledzy 2.5 tds a 2.5 diesel to inna bajka tds ma papę tylko w zbiorniku paliwa ,a2,5 diesel ma jeszcze pompę progowa wysokiego ciśnienia ,poczytajcie troszeczkę a mózgownica odparuje wam od dopalaczy :duh:

 

 

Ps,dolane paliwa pomaga tylko w tds.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak masz padniętą pompke w baku to nie zbiera ona poniżej 15 litrów, i progówka nie ma co pociągnąć.

I wtedy pomaga dolanie paliwa, żeby zobaczyć czy siadła ta w baku, czy ta pod podłogą.

Tak jest w 2.5d i w 3.0d.

Opublikowano
Jak masz padniętą pompke w baku to nie zbiera ona poniżej 15 litrów, i progówka nie ma co pociągnąć.

I wtedy pomaga dolanie paliwa, żeby zobaczyć czy siadła ta w baku, czy ta pod podłogą.

Tak jest w 2.5d i w 3.0d.

 

Kolego nie masz racji jeżeli progowa nie da ciśniena na listwe auto nie odpali. Moze masz racje---- musza obie pompy byc sprawne ale dolanie paliwa nic nie pomoże.

Opublikowano
Jak masz padniętą pompke w baku to nie zbiera ona poniżej 15 litrów, i progówka nie ma co pociągnąć.

I wtedy pomaga dolanie paliwa, żeby zobaczyć czy siadła ta w baku, czy ta pod podłogą.

Tak jest w 2.5d i w 3.0d.

 

Kolego nie masz racji jeżeli progowa nie da ciśniena na listwe auto nie odpali. Moze masz racje---- musza obie pompy byc sprawne ale dolanie paliwa nic nie pomoże.

 

Co ty zgredzie jedziesz :nienie: po kolegach: Manolito i Shadow.Temat wyraznie mówił o 525d.czytaj tytuły i tresć postów.Autor miał problem razem z kolegami radziliśmy mu według własnych doświadczeń i temat zamknął się-wóz naprawiony,koleś podziękował.Ty wyjezdzasz z jakimś TDS-em :shock: ,cedzisz bzdety i sie gubisz :duh: .Jezeli z ciebie taki doradca to się dziwie jak ty uzbierałes tyle cyferek-chyba za podpisana obecnosc na forum.Odpusc i nie odszczekuj się to żle świadczy o tobie.Zobaczysz koledzy też zalutują pare komentarzy.Uwazaj tez co piszesz względem jarania,chlania i DOPALANIA :police: .Nie wszystko jast bezkarne :reading:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja jeżdżę z padniętą pompką w baku, i auto pali i chodzi, tylko muszę pilnować poziomu paliwa powyżej 15l, bo inaczej zapowietrze dziada i lipa.

Powtarzam, jak auto nie pali, i nie masz pewności co siadło (konkretnie która pompka) dolewasz paliwa tak żeby minimum ze 30 litrów było. Jak wtedy progówka pociągnie i odpali, to ewidentnie nie zbiera ta w baku, a jak nie odpali (w przewodach paliwowych nie leci paliwo, pompka milczy) to wiesz że progowa padła.

Nic innego nie wykombinujesz bez wyciągania pompek i innego dłubania.

Masz najprostszą metodę na sprawdzenie.

Opublikowano
Nie ośmieszajcie się koledzy 2.5 tds a 2.5 diesel to inna bajka tds ma papę tylko w zbiorniku paliwa ,a2,5 diesel ma jeszcze pompę progowa wysokiego ciśnienia ,poczytajcie troszeczkę a mózgownica odparuje wam od dopalaczy :duh:

 

Ps,dolane paliwa pomaga tylko w tds.

Amerykę odkryłeś normalnie kolego jako jeden z nielicznych, że 2.5TDS a 2.5D to inna bajka - wie to chyba każdy kto ma choc trochę oleju we łbie. Czytaj ze zrozumieniem chłopie bo póki co lecisz na skróty. Dolanie paliwa pomaga również w 2.5d/3.0d ale TYLKO w przypadku szwankującej POMPY W BAKU (poniżej 15litrów baku, u niektórych nawet i poniżej 30 litrów silnik potrafi zdławic) pod warunkiem, że pompa progowa jest sprawna. Dolanie paliwa do baku doraźnie pomoże tylko o tyle, że będzie większe parcie grawitacyjne w baku i układ paliwowy wraz z pompką progową jako tako będzie w stanie zasilac silnik aby go nie zgasiło w trakcie jazdy. A jak paliwa jest w baku znów mało to spada parcie grawitacyjne, pompka progowa nie daje już sama rady i wtedy bez większych problemów potrafi zgasic silnik w trakcie jazdy.

Z kolei niesprawna progówka powoduje problem z odpaleniem natomiast nie zgasi silnika (pod warunkiem, że z kolei pompka w baku jest sprawna).

Następnym razem postaraj się dokładnie zrozumiec to co ktoś pisze a jak nie masz pewności to po prostu zapytaj.

W kwestii wyjeżdżania z dopalaczami proponowałbym Ci abyś pohamował piętą takowe zapędy w swoich postach...

 

Ja jeżdżę z padniętą pompką w baku, i auto pali i chodzi, tylko muszę pilnować poziomu paliwa powyżej 15l, bo inaczej zapowietrze dziada i lipa.

Powtarzam, jak auto nie pali, i nie masz pewności co siadło (konkretnie która pompka) dolewasz paliwa tak żeby minimum ze 30 litrów było. Jak wtedy progówka pociągnie i odpali, to ewidentnie nie zbiera ta w baku, a jak nie odpali (w przewodach paliwowych nie leci paliwo, pompka milczy) to wiesz że progowa padła.

Nic innego nie wykombinujesz bez wyciągania pompek i innego dłubania.

Masz najprostszą metodę na sprawdzenie.

I właśnie o tym pisałem w dużym skrócie bo właśnie tak to wygląda w przypadku 525d/530d.

Ale kolega k631 zamiast czytac za zrozumieniem to wyjeżdża nagle ni stąd ni zowąd - jak Filip z konopii - z gadką o 525TDS... :duh:

I to by było tyle w tym temacie.

Pzdr.

Opublikowano

Jeśli ktos pisze że jestem pod wpływem czegoś tam to odpisuje tak samo.

 

a całe obelgi pod moim adresem postaram się przemilczeć :nienie:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chłopie, "nie czyta a jedzie z koksem" nie jest stwierdzeniem że coś brałeś, lub jesteś pod wpływem czegoś. :mad2:

Chodzi o zapęd przy pisaniu, nie przeczytałeś czegoś dokładnie, lub nie zrozumiałeś, a już odpisujesz i potem wychodzą jaja, bo coś jest nie na temat. :nienie:

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
Wielkie dzięki za cenne informację które zaoszczędziły mi mnóstwo czasu , autko znów jeździ . :D

I to się chwali, że potrafisz użyć szukajki forumowej, namierzyć odpowiedni temat, przeczytać i potem usunąć usterkę. :cool2:

Niestety dużo ludzi idzie na skróty i nawet pomimo tego, że postów na dany temat są dziesiątki na forum, wolą napisać kolejny, z pytaniem "co się stało, że się zesrało" i czekają aż rozwiązanie podadzą im ludzie na srebrnej tacy.

Bezawaryjności życzę.

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.