Skocz do zawartości

Kompleksowa wymiana zawieszenia w E39 touring z nivo


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Chciałbym w tym temacie, zebrać informację o zawieszeniu w E39 touring z nivo. Czytałem wiele wątków o samym nivo, jednak nie ma tam kompleksowej informacji o całym zawieszeniu. Z drugiej strony, jak czytałem o problemach z amorami to wplatało się nivo. Temat jest dość powiązany - wahacze, poduszki, amory sprężyny. Oczywiście nie będę tego robił sam, tylko u zaprzyjaźnionego mechanika, ale że jestem drobiazgowy to będę go 'podglądał' i chciałbym aby ktoś mądry napisał na co zwrócić szczególną uwagę.

Zacznę od tego, ok rok temu kupiłem sobie (po 124) pierwsza w życiu bunię - wybór padł na motor 3.0i w touringu. Autko było sprowadzone z Włoch, kupione od dziadka, który regularnie je serwisował w BMW (dokumentacja do samego końca) przebieg- 210tys. Do zawieszenia nie można było się przyczepić, jeżeli chodzi o jakieś luzy, ale amortyzatory wykazywały bardzo lekkie objawy normalnego zużycia. Obecnie eksploatuję autko w Holandii i przejechałem już prawie 40tys, co spowodowało spotęgowanie wrażenia ich zużycia. Po zakupie oglądaliśmy cały zawias i poza 2 małymi wahaczami, wszystko siedzi od nowości (patrzyliśmy na daty).

 

Początkowo zastanawiałem się aby w tym roku przesiąść się na X5, ale znowu to i koszty... Ogólnie jestem z tego egzemplarza bardzo zadowolony (silnik idealnie pracuje) i jeszcze nigdy mnie nie zawiódł. Jestem idealistą wiec chyba zainwestuje jeszcze trochę gotówki i doprowadzę swoją 5kę do perfekcji i pojeżdżę z 2 lata.

 

Dwie poduszki nivo są już lekko popękane i boję się, że pewnego dnia jedna mi pęknie, nie wiem czy martwić się o to i zawczasu wymienić czy 'one tak mają' i jeszcze długo pożyją. Oczywiście mechanik sprawdzi każdy wahacz czy ma luzy i czy wymienić, ale z tego co czytałem to touring ma dość specyficzne zawieszenie z tyłu i niełatwo się je serwisuje.

 

Proszę o podpowiedzi - jakie części stosować. Z mojego laickiego punktu widzenia należy wymienić 4x sprężyny + amortyzatory, no i wszystkie wahacze które wykazują zużycie. Autko w Polsce przejechało może 5 tys km - dlatego pomimo znacznego przebiegu - większość części siedzi praktycznie od nowości. Objawy jakie mam - kołysanie przy silnym wietrze i gorsze prowadzenie się- zwłaszcza przy wyższych prędkościach (>200km/h) z większym ładunkiem. Zastanawiam się również nad regeneracją maglownicy - (mechanik mi powiedział ze ma już lekkie luzy). Może ktoś wie jak zdeterminować -kiedy jest definitywnie do wymiany.

 

Z góry dziękuje za wszystkie podpowiedzi - szczególnie gdzie znajdują się najbardziej newralgiczne miejsca sprawiające kłopot.

 

Na koniec dodam, że dokładnie za miesiąc planuje przyjazd do kraju na 3 tygodnie i regenerację.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam.mam 523i kombi z zawieszeniem nivo sport.niestety miałem przypadek gdzie jedna z poduszek mi pękła.auto usiadło i nie dało się jechać.podskakiwał tył.zdecydowałem się na wymianę w serwisie.okazało się że po wymianie trzeba wgrać oprogramowanie do cisnienia w poduszkach(takie jak fabryczne).teraz jest strasznie sztywna , tył stoi wyżej , ksenony się poziomują ale świecą metr - półtora przed auto-jednym słowem lipa,będę się musiał udać z reklamacja.auto ma przejechane 132 tyś,sprowadzone z włoch,zawiecha żadnych luzów wszystko ok.tak więc jeśli poduchy masz całe to nie wymieniaj,sprawdz tylko ściągając tylne koła czy poduchy są prosto,nie wystają gdzieś poza trzymanie,nie są krzywe itd.

pzdr

Opublikowano

kolego Góma 523i

ja u siebie wymieniłem poduchy( cena jednej 654PLN w ASO ) sam - 15 minut na stronę bez żadnego wgrywania, programowania itd. napompowały się i auto lata jak trzeba. może u Ciebie nie podpięli któregoś czujnika z tyłu lub odwrotnie im się ustawi i dlatego głupieje z wysokością i światłami.

 

Sebozwierzu w twoim aucie przebieg i czas ( najbardziej niszczy gumę) najprawdopodobniej zrobiły już swoje i niedługo poduchy też będą do wymiany. Poduchy nie odpowiadają za zachowanie się auta przy większych prędkościach do puki trzymają to działają. podejrzewam że "zużycie" amortyzatorów o którym piszesz to prawdopodobnie wywalone tuleje trzymające całą tylną belkę wraz z amorami. Zużycie tych tulei objawia się jak zużyte amory i tańczenie auta po drodze przy wyższych prędkościach. W kombiakach najpierw siadają te tuleje, amory są dosyć wytrzymałe. także przyjrzyj się tym tulejom zanim wymienisz amory.

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano

Dzieki za info chlopaki!

 

Gadalem juz tez ze swoim mechanikiem i tez mi doradzil zeby zawczasu wymienic te gumy bo auto juz ma 10 lat i sa conajmniej lekko popekane. Czesto latam przez niemcy i jak mi na autobanie walnie to 500eur nie moje. Poza tym jak mowisz ze jechac sie nie da to do piero teraz mi do glowy przychodzi jak przy 200 na godzine mi takie cos peka... Cenie swoje zycie powyzej tych ¬2x700zl.

Co do reszty to on sam chce zobaczyc i nie chce mi mowic na telefon, ale czuje szczegolne zuzycie amorow z przodu wiec mysle ze wszystkie beda kwalifikowalty sie do wymiany, ale jeszcze zobaczymy. A jak amorki to chyba tez warto by sprezyny. Na prawde irytuje mnie pokonywanie lezacych policjantow. Niedawno jezdzilem rok starszym kombiakiem kumpla z lekko mniejszym przebiegiem inie bylo takich problemow. Tez nivo, ale jest troche sztywniejszy i nie ugina sie tak, ze za kazdym razem ryje po zjezdzie przednim zderzakiem.

Zwroce szczegola uwage na te tuleje.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Zacznę od tego że jestem kompletnym laikiem samochodowym:/

Posiadam BMW E39 Touring '97 (tak mam w dowodzie, auto jest z grudnia '98). Dzis na trasie przy 100km/h z tylu z prawej strony strzeliło (naczytałem się dziś i wiem że to poduszka).

Pytania mam następujące:

Czy powinienem wymienić 2 poduszki czy jedną?

Czy mogę kupić używane czy raczej powinienem kupić nowe, jak tak to czy np: http://allegro.pl/nowa-poduszka-nivo-bmw-5-e39-kombi-oryg-bmw-le-re-i1526713340.html jest/są dobrym wyborem?

2 czy tylko kupić prawą?

Ile orientacyjnie powinienem zapłacić za wymianę?

Jak długo to zajmuje?

Teraz ten system od Nivo cały czas pompuje powietrze... jak go podłączą to czy trzeba będzie to jakoś kalibrować?

Jestem kompletnym laikiem... ale uwielbiam BMW:D

Proszę o rady.

 

A i jeszcze jedno... Czy powinienem odłączyć akumulator żeby się ta pompa od nivo nie nagrzała? (sprawdziłem i ona się chyba po jakimś czasie wyłącza, jak otwieram bagażnik/drzwi to się uaktywnia.

Opublikowano

kup 2 poduszki,

2 strzeli w ciągu 1-2 miesięcy

kupuj nowe oryginalne innego wyboru nie ma, używki to właśnie tak ze komuś jedna strzeliła to 2 sprzedaje jako używana a montuje 2 nowe,

wymiana 50-100zł jeśli ktoś chce więcej to znaczy ze tego nie robił i mówi o cenie z kosmosu,

wymiana 30min

ja po wymianie nie musiałem nic ostawiać,

akumulatora nie odpinałem,

Opublikowano (edytowane)

Ok, wiec wymienie dwie...

Jak tylko to sie stalo to podjechalem do mechanika... Powiedzial jak podjerzdzalem na plac: "o poduszka pekla" (wtedy dowiedzialem sie o istnieniu poduszek w tym modelu, wczesniej mialem 528i sedan i tam tego nie ma). Ale powiedział że tego nie zrobi bo coś tam... wysłał mnie do mechanika 5 minut z tamtąd. Podrodze mijalem jeszcze jednego (poleconego przez znajomego), zajechałem i mówi ze nie zrobi bo nigdy tego nie robil. Podjechałem do 3... mowi "poduszka? te auto nie ma poduszek... to sprezyna" ale ze ma taki grafik ze najwczesniej 5 maja moge auto zostawic. Wyslal mnie do 4.... Tam moge auto zostawic w poniedzialek a on sprawdzi co to jest.... ceny oczywiscie nie podal. Teraz to sam nie wiem gdzie mam robic. Kumpel polecil mi jeszcze jeden warsztat, to podjade tam i powiem ze wiem co jest.

Czy myslicie że moze byc cos innego niz ta poduszka? Wyraznie strzelilo z prawej strony... myslalem ze opona poszla... ale samochod obsiadl z prawej strony.... potem tez lewa obsiadla. Po minucie pokazala sie kontrolka od nivo.

Dojechalem spokojnie do domu i przejzalem te forum... dla mnie laika to 1oo% jedna poduszka. Teraz jak odpalam to gdzies wlasnie po minucie pojawia sie nivo kontrolka.

Czy moge dojechac do mechanika? (jakies 30km). Czy powinienem wziasc lawete. Tak to nic nie ociera jest jakies 3 centymetry od kola do nadkola.

A i czy to takie mam kupic:

http://allegro.pl/nowa-poduszka-nivo-bmw-5-e39-kombi-oryg-bmw-le-re-i1526713340.html

??

Dzieki za pomoc...

Edytowane przez leonelnyc
Opublikowano

każdy mechanik to powinien wymienić to naprawę prosta sprawa,

sam byś mógł to wymienić,

podnosisz auto od dołu odkręcasz poduszkę chyba klucz 13, z góry zdejmujesz tapicerkę z bagażnika, tam odpinasz poduszkę i sru gotowe,

 

te z linka poduszki są dobre

Opublikowano
Witam.Jezeli chodzi o wymiane poduch za granica to nie jest maly koszt.Bylem we francji i tam strzelila mi lewa poducha,niestety nie chciala sie podniesc wiec zmuszony bylem pojechac do serwisu BMW w touluzie,wynik byl tego taki ze stalo sie to w srode,auto odebralem w piatek po poludniu i rachunek byl na 970 euro plus hotel itd.,dodam ze wyminili 2 poduchy odrazu.Proponuje chlopaku zebys wyminil je tutaj niz sie pchal w koszta w rajchu albo gdzie indziej,bo tutaj to zaplacisz z wymiana jakies 2500 zl.Pozdro
Opublikowano

kolego Leonelnyc na 100% poduszka strzeliła. co do zakupu poduszki proponuję ASO i porozmawiać ze sprzedawcą aby dał 5-10% rabatu i cena będzie lepsza niż na alledrogo, kwestia jak daleko masz do ASO.

 

sama wymiana to bardzo prosta robota nawet kanału nie trzeba, klucz 13mm, śrubokręt i kombinerki aby odpiąć przewód powietrzny od poduszki. należy pamiętać że jest prawa i lewa poduszka i nie da się inaczej założyć. odnośnie wymiany to więcej roboty jest z wymianą świec :lol:

 

jeżeli wymieniać to dwie sztuki aby mieć święty spokój.

 

powodzenia

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jak obiecałem zdaje relację.

Wymieniłem z przodu:

-2wahacze

-2drążki

-amortyzatory

Z tyłu:

-tuleje tylnej belki

-poduszki nivo

 

Wymienione części oprócz amortyzatorów i tulej moim zdaniem nie wykazywały dużych zużyć, pomimo że siedziały od nowości. Mechanik twierdzi, że 'w rękach' tego nie wyczuję. Powiem, że jestem bardzo zadowolony z rezultatów. Podniósł się przód o jakieś 1-2 cm, ale już tak nie opadana nierownościach, że już nie hacze przednim zderzakiem. Dużo lepiej się prowadzi. Zniknął stuk (jak się błędznie domyślałem tylnej klapy) na delatacjach (krótkich poprzecznych nacięciach) na gorszych autostradach.

Niestety nerwowo się wykończyłem bo niestety mechanik był zapracowany i auto stało prawie 3 tygodnie w warsztacie. 2 razy sprężyny przychodziły i 2 razy były złe - okazało się, że moje atko ma oryginalnie sportowe zawieszenie - jeden zwój mniej niż standardowo. Chciałem jeszcze wymienić amortyzatory z tyłu i sprężyny z przodu, chociaż mechanik twierdził, że nie trzeba, ale zabrakło czasu... Co jeszcze trzeba zrobić jego zdaniem - zregenerować maglownicę - ma luz jak koła są na wprost a nie ma na skręconych - jego zdaniem w takim przypadku regulacja śrubą nie ma sensu. Rzeczywiście jazda po autostradzie powyżej 180-190 jest męcząca na dłuższą metę - od tej prędkości czuć lekki luz i zaczyna denerwować ten luz. Za 4 tygodnie będę w kraju i zamierzam to zrobić.

 

Mam do Was pytanie jak można zdeterminować czy amory z tyłu i sprężyny z przodu są do wymiany? Już trochę kaski mi poszło i nie wiem czy rzeczywiście jest sens dalej 'wkładać'. Jeżeli ma to wpływ na elementy które wymieniłem to się zdecyduję - inaczej chyba nie. Co do amorów to wycieków nie mają, ale te z przodu też nie miały a jaka różnica w jeździe... Wiem, że nie można tego testować na normalnych testerach, ale może ktoś wie czy są jakieś do tego celu przystosowane?

 

 

Oprócz tego jeszcze olej wymieniłem, uszczelniacze zaworów, odmę, klocki, tarcze i pare pierdół.

Same części pochłonęły 6k zł. Ps. znacie jakiś sklep online z małą marżą, co można by kupić, albo conajmniej porównać ceny(większość kupiłem oryginałów).

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Fajnie ze sa ludzie, ktorzy potrafia jeszcze wpompowac tyle kasy w te piekne auta. W aso niepotrzebnie kupowales te czesci. Na www.czescidobmw.pl Maciek sprzedalbym Ci duzo taniej to samo, co idzie na 1. montaz. Ja tak robie i jestem zadowolony. W aso to kupuje sie spinki i uszczelki (oraz wspomiane poduchy :cry: ), reszte w zwyklych sklepach.

 

Co do amorow, to przednie sprawdzisz na trzepakach w stacji diagnostycznej. Tylne sa pod nietypowym katem ustawione, wiec pozostaje tylko klasyczne "pobujanie" autem, lub wymontowanie i sprawdzenie w odpowiedniej maszynie. Jak czujesz ze sa do wymiany to na pewno sa :lol: Sachs (1. montaz) we wspomianym sklepie to 400zl za szt. Maglownice podobno dobrze regeneruja w lodzi, ale konkretow nie znam.

Opublikowano

Kolego theded - dokładnie tak jest!!! Od pewnego czasu stałem się pedantem, ale myślącym pedantem. Jak kiedyś jeździłem np. na słabych oponach za 100zł sztuka z dużymi prędkościami tak teraz sobie myślę, że swoje życie wyceniałem na 400zł... Nie stać mnie teraz jest na to aby - auto mi się zepsuło i na kolejne błędy, bo zamiast oszczędzać postanowiłem mądrze inwestować. Kolega co ma komis mówi, że głupi jestem, że tyle pakuje w to auto bo za tą kasę mógłbym już mieć E60. No dobrze, ale z jakim silnikiem i w jakim stanie i ile musiałbym włożyć żeby ją doprowadzić do takiego stanu jak trzeba... Sąsiadowi nie potrzebuję pokazywać, że mi się wiedzie. Ja wole kupić sobie np. kawalerkę i wynajmować a za 5 lat kupić 2 letnią piątkę aby rzeczywiście nie trzeba było za dużo wkładać. Auto ma jeździć i być 100% sprawne. Dlatego ludzie na zachodzie zmieniają je tak często.

Wracając do tematu - przednie amory wymieniłem i jest super - tylne ponoć nie muszę - ale był to taki test jak mówisz -pobujanie... Jeździ mi się dobrze, aczkolwiek nie wiem czy nie może być lepiej, albo np. na mój rozum niemechanika. Jak w pilocie masz 2 słabe baterie - wymienisz tylko jedną - jest znaczna poprawa, ale zaraz będzie jak było bo nie wymieniłeś dwóch. Na sprężyny zabrakło mi czasu (gość zamówił o jeden zwój za duże - nie wiedział, że mam sportowe zawieszenie (sam nie wiedziałem), a później zamówił do 540 a ja musiałem za 2 dni wracać do Holandii...), ale ponoć też nie muszę ich wymieniać - czy też można je sprawdzić na trzepakach? Na maglownicę mam dobry namiar trochę bliżej siebie - w Iławie.

Opublikowano
na mój rozum niemechanika. Jak w pilocie masz 2 słabe baterie - wymienisz tylko jedną - jest znaczna poprawa, ale zaraz będzie jak było bo nie wymieniłeś dwóch.

Dlatego wymieniasz dwa amory a nie jeden:P Wymiana stronami to tak jak bys przy okazji pilota TV wymienial bateria takze w pilocie od DVD :P

 

czy sprezyny też można je sprawdzić na trzepakach

Jesli nie sa polamane to nie sprawdzisz. Wymienic warto jesli Cie stac i robisz kompleksowe "remonty".

 

Co do bycia pedantem, to ja uwazam ze auto ma pracowac i zarabiac na siebie, ale ma byc tez w nienagannym stanie. Zdaze sie ze go dluzszy czas nie umyje, ale z serwisem nie zwlekam. Z drugiej strony jak mi ktos bume zarysuje, albo ja rozbije, to swiat sie nie zawali- wiec warto miec dystans do tych tematow. Jesli chodzi o utrzymanie to nie sluchaj handlarzy, mechanikow ani nawet wiekszosci kierowcow. Jedni jezdza autem po 3 miesiace, wiec nawet nie interesuje ich zmiana oleju. Inni prowadza auto do serwisu, dopiero jak kola przestana sie krecic. Mechanik powie Ci, ze jak cos stuka, to czasem ciezko jest zlokalizowac, a jak sie urwie to od razu wiadomo :) Kazdy z tych ludzi ma odpowiedni poglad na koszty serwisu- jak nowy to ma sie nie psuc, jak stary to na glowe nie upadlem, zeby tyle dokladac :evil: Ja tam zawsze mowie, ze kupic beemke to wielu by moglo, ale utrzymac tak jak trzeba, to juz nie kazdego stac :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.