Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Podczas wolnych obrotow kiedy zamykam szybe, wlacze dlugie swiatla, lekko skrece kierownica lub cokolwiek innego obroty potrafia na chwile spasc nawet do 500 na minute i znowu sie podniesc.Bylem w BMW ale komputer nic nie znalazl.Probowalem w innym BMW tego typu i wskazowka obrotow nawet nie drgnela.

 

Dodam jeszcze ze odma zostala wymioeniona.

 

BMW 320i E46 silnik M54

 

z gory dziekuje za sugestie

Opublikowano

sprawdz ładowanie

 

niestety obawiam się ze o ile alternator juz słabo ładuje to akumulator masz zajechany i nie trzyma wogóle

 

zobacz czy dzieje sie to samo na wyzszych obrotach

 

znaczy odpal auto i wcisnij troche gazu wtedy włącz długie,klime i granie szyby i siedzenia zobaczysz czy bedzie go dławiło

 

jak bedzie zmniejszał obroty to znaczy ze alternator nie daje dostatecznie duzo prądu na te użadzenia

 

ale pierwsze co weż sobie dobrze naładuj akumulator bo podejrzewam ze zimą cisniesz ogrzewanie, swiatła, i inne odbiorniki a przejezdzając do pracy 5-10km nie ma siły zeby alternator doladował akumulator w tak krótkim czasie

Opublikowano

akumulator byl ladowany.Bylem rowniez w serwisie BOSCH.Wszystko wyczytac pamiec.Zadnych blwdow.Napiecie na akumulatorze bylo o.k

 

Czy to moze byc silniczek krokowy?

Opublikowano

jezeli silniczek krokowy to raczej nie miało by na niego wpływu dołaczanie swiateł /szyb czy czegos innego!

 

cos robi zwarcie na instalacji i pobiera za dużo prądu

 

sprawdz miernikiem czy spada napięcie w momencie spadku obrotów( jezeli spadają aż tak to albo spada napiecie do ledwo ledwo 12V albo siada przepływka ale ona pokazała by błąd raczej)

 

dalej jestem za alternatorem i samym regulatorem napięcia

Opublikowano
ale jak na 100 % sprawdzic czy to jest alternator? moze odlaczyc alternator i puscic go na samym akumulatorze?
Opublikowano (edytowane)

Jeżeli napięcie w instalacji jest prawidłowe (14,0V ..14,4V) i znacząco nie spada (o 0,1V..0,2V) podczas dołączania kolejnych odbiorników, to alternator elektrycznie jest OK. Napięcie ładowania sprawdzisz w teście zegarów pod pozycją 9.0.

Gdzieś czytałem, że nie trzymanie obrotów biegu jałowego to jedna z oznak zużywającego się VANOS'A.

Edytowane przez 330i
Opublikowano

wiesz najlepsza metoda sprawdzenia alternatora jest pomiar miernikiem przy wylaczonych i załaczonych odbiornikach

 

napiecie optymalne 14,4V czasem mozliwy spadek do ok 13,6-14V na ulamki sekund przy dołaczaniu urzadzen ale tu własciwa praca regulatora który ma zadanie trzymac te napiecie na poziomie własnie 14,4V

 

kup prosty miernik w aucie rzecz bardzo przydatna ,a nie droga i bez duzej wiedzy lekko ogarniesz co i jak zmierzyc

 

pozdrawiam

 

widze ze testów w aucie nie kumasz to nie bede tłumaczył

Opublikowano
Sugeruję poczytać o problemach z VANOS'em w silnikach M54, M52 itp. Brak błędów w komputerze nie świadczy o prawidłowej pracy tego ustrojstwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.