Skocz do zawartości

CHECK COOLANT LEVEL -przy uruchomianiu auta


GROM69

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
Witam. Mam problem odnośnie komunikatu: 'Check coolant level', który mi się wyświetla zawsze podczas dłuższej jazdy autem kiedy silnik jest już nagrzany i tylko wtedy sie to wyświetla. Wskazówka od temperatury jest caly czas w pionie i wynosi ok 93,94 stopnie. Dodam, że płyn chłodniczy jest wpożądku, nigdzie nie wycieka a w zbiorniczku cały czas jest ten sam poziom. Czy ktoś się juz może spotkał z takim przypadkiem? co to moze być? Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi. Moje autko to BMW E38 730 D po lifcie 2001r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Witam odświeżam temat ;) Zrobiło się troszkę zimniej i używa sie ogrzewania w aucie. Zdziwiło mnie to ,że dziś zapaliłem samochód i pokazał się błąd CHECK COOLANT LEVEL - patrzę do zbiorniczka wyrównawczego a tam SAHARA O_O gdzie sie podział płyn ? całe lato było dobrze stan sprawdzałem co jakiś czas i nic nie ubywało. A teraz wessało wszystko ze zbiorniczka, popatrzyłem dookoła i nigdzie nawet śladu jakiegokolwiek wycieku. Macie jakieś pomysły? Pozdrawiam i czekam na jakąś szybką podpowiedz bo tak nie może być ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ja abym sprawdził połączenia - króćce przewodów wodnych od parownika, po montażu instalacji gazowej. Było ciepło ok ,ale jak się zaczęła minusowa temp. to być może ,że którąś opaskę trzeba dokręcić .....- może tam z tyłu silnika.....???? popatrz.....

Przy okazji ....małej ilości płynu,to proponuję sprawdzić temp. zamarzania,i ewentualnie w razie potrzeby wymienić lub też uzupełnić koncentratem.

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem to samo przez ostatnie 2 tygodnie , musialem dolewac Preston'a co kilka dni .Pod samochodem mokra plama z plynem chlodniczym. Wczoraj bylem u mechanika i odkrylismy na kanale ze chlodnica jest mokra w dolnej czesci . Jutro wymieniam chlodnice i zobaczymy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po Niedzieli mam wymienić w aucie filtr powietrza,oleju,paliwa,olej w silniku,korek od misy olejowej,płyn od wspomagania,zbiorniczek wyrównawczy oleju od wspomagania, i przy okazji posprawdzam wszystkie opaski , może od spodu będzie więcej widać niż z góry bo pod maską widze tylko "zarzygany " zbiorniczek od wspomagania i przewody pod nim reszta jest sucha.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolej płynu przed uruchomieniem silnika (zimny silnik) i sprawdź po jakimś czasie poziom (drugi dzień, trzeci dzień...).

Poziom płynu należy sprawdzać w temp około 20 st C! Przy wyższej zwiększa swoją objętość, przy niższej zmniejsza! Przy nagrzanym silniku (np 80 stC) poziom będzie max. Przy temp -15 stC będzie minimum.

Jeśli temp na zewnątrz jest inna niż około 20 stC to trzeba zrobić poprawkę wg powyższego. :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.