Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich co posiadają TDSy obojętnie czy w E34 , czy w E39. Historia moja zaczęła się jakieś parę lata temu . Dokładnie we wrześniu 3 lata temu zakupiłem sobie BMW 525 TDS E 39 rok 1997 przebieg 149tys km srebrny kolor . Zapłaciłem bagatela 59 tys zł za samochód moich marzeń. Kupując ten model myślałem że złapałem pana Boga za pięty. Komfort , zwinność , elastyczność , moc no i pali jak mało. Wszystko było super , aż do czasu pokazywania się pewnych usterek. Z początku bardzo drobnych i nie winnych , nic nie wskazujących na poważne naprawy . Najpierw na wymianę poszedł olej filtr i klocki , norma , doszło do tego dwa wahacze końcówki , łączniki i takie tam. Niby nic ale prawie 3 tysie. Najgorsze i najfajniejsze przed nami . Gdy już fascynacja i podnieta minęła zacząłem spoglądać w lusterko i co zacząłem zauważać ,, czarny dym” . Towarzyszył on mi aż do zeszłego tygodnia . Teraz kilka porad na temat szukania dziury w całym . Nikt nie mógł zdjagnozować , czemu kopci samochód . Było tysiąc diagnoz . Najczęściej powtarzające się to "turbina" , ale generalnie nie tylko to cisnęło się na usta mechaników z ASO jak i z innych warsztatów. Zacząłem szukać okazało ,że pompa wtryskowa . Dlaczego pompa ??? źle paliła na ciepłym , falowanie obrotami i nie równa praca. Były to wskazówki które wskazywały na pompę i na jej wymianę. U mnie akurat źle paliła na ciepłym. W końcu nadszedł czas na wymianę , kosztowało to wiele , ale co raz się żyje . Po wymianie samochód nie do poznania , jakby dostał czipa . Kopcić nie przestał . Za jakiś czas z silnika zaczął dochodzić malutki stukot , przypominający galop malutkiego konika .Co się okazało , że mimo opinii które panują wśród TDSowców trzeba było wymienić rozrząd , bo galopującym konikiem okazała się łyżwa napinająca łańcuch . Super wszystko !!!! Po tej wymianie wszystko cool , ale nadal kopci hmmm nie poradzę, tak musi być. Dwa tygodnie sobie w spokoju pojeździłem . Jadę sobie spokojnie i nagle bang i nie ma płynu w chłodnicy . Chłodnica do wymiany z powodu ułamanego krućca który doprowadza płyn . Za jakiś czas padła pompa wody , o pompie do wspomagania nie wspomnę . Praktycznie mam nowy silnik jakby ktoś się pytał. No i w końcu w zeszłym tygodniu wymieniłem turbinkę , w końcu nie kopci , ale za to źle odpala . Szukanie znowu dziury w całym , czyżby znowu pompą padła , nieeee !!! Słaby akumulator sprawia że nie chcę zapalić jak trzeba . Reasumując , jeżeli chcesz kupić TDSa by zaoszczędzić jak ja , to kup sobie 528 + gaz !!!! Komunikat do wszystkich TDSowców nie pałujcie disla , TDS one tego nie lubą , kończy się to potem to takimi naprawami jak u mnie . I jeżeli wasze disle kopcą już , to zacznijcie od Turbiny bo to od niej powinienem zacząć a nie od pompy wtryskowej.

 

 

Pozdrowienia dla wszystkich TDSów z lekkimi butami właścicieli.

Opublikowano

często właściciele TD zapominają, że turbo po dużym wysiłku trzeba wystudzić,

 

jak to zrobić ? normalnie, trochę niech sobie silnik pochodzi na niskich obrotach (takich żeby turbo nie było załączone), przepływ oleju wystudzi je do temp. używalności - dzięki temu zapobiegniemy zjawisku termoplastyki materiału z jakiego są wykonane i nie odwracalnych zmian

 

PS.

 

Felix - nie zazdroszcze, przykro mi bardzo ale czasem jesteśmy w takich sytuacjach bezradni , najlepiej by było wziąść i użyć kabliber 44 - dla pewności walnąć kilku, żeby innych tak nie wozili

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano

zawsze preferowałem benzynkę

 

jak diesel to bez żadnych turbo - tzw. klasyk :twisted:

 

________________________________

pozdro

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano

felix przypomnij sobie jak mowilem ze w aso sie nie znaja. ja mam ciezka noge i nie mam problemów ... nie wolno butowac TDSem na zimnym silniku to jest przyczyna wiekszosci usterek. jeszcze mogłes głowice wymieniac hehe, ale jakos widze sie udało. smieliscie sie ze mnie jak mowiełem ze najlepsze połaczenie to byloby BMWe34 +silnik audi 2,5 TDI.

pozdrawiam.

wsadze go kiedys do bmki.

e39 3.0D
Opublikowano

ciekawe ile z tych usterek wyniklo z nieznanej historii auta a ile z Twojego ciezkiego buta

nie jestem przekonany, ze turbo w dieslu oznacza sport car

mysle, ze raczej do tego aby wyprzedzanie bylo sprawniejsze

sa przyklady na tym forum, ze auto ma 400+ tys km i nadal znakomicie dzialaja

 

tak wiec jesli sport bmw to Mx a diesle zostawiamy ... tym co wola ekonomie i komfort spokojnej jazdy

zh
Opublikowano

waldku500 ale masz na myśli silniki produkowane przed 98 te 2,5TDi 143PS

 

nie dalej jak tydzień temu wymieniałem gościowi w A6 01' 150PS pompę wtryskową - skromny koszt 2500PLN *regenerowana(poleciał dozownik dawki)

 

prawde mówiąc nie widziałem większej kichy (pompa o ozn. D lub DX) nie do dostania

 

przyczynił się do tego sam właściciel bo lał czerwoną (do auta za 70tyś) przeliczcie ile zaoszczędził :roll:

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano

widze że znasz się na rzeczy!

 

ja kiedyś jeździłem a6/c4 quattro z silnikem ael - czysta przyjemność - ale nie miałem sentymentów spuściłem ją za dobrą cenę

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.