Skocz do zawartości

320d - Chwilowe spadki mocy


Dexter87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Z góry przepraszam za podpięcie się do tematu...

Chłopaki u mnie z tym ekonomizerem sprawa wygląda tak na 1,2,3 spalanie dochodzi do20l,ale na 4tym biegu dochodzi do 18l i spada na 12l i w momencie kiedy spada spalanie czuć również spadek mocy jest to chwilowy spadek, obroty nadal się podnoszą ale auto jakby słabiej przyspiesza.Otwór wywierciłem 3mm w przepływce ale nadal to samo,zaworki od turbo i egr,a raczej filterki od nich poczyszczone i pomierzona rezystancja na każdym 16om,wężyki nowe all,egr wyczyszczony na lustro.Macie jakieś pomysły co to może być?

Pozdro dla wszystkich

P.S. Dodam jeszcze,że jak odłacze przepływke to auto znacznie gorzej przyspiesza na wszystkich biegach.

 

Sprawdź jaki masz nr przepływomierza jeśli 314 to wymiana na nowy 527 bądź 468 tylko BOSCH i reprogramacja sterownika. Wiem co mówię miałem sam ten problem. A tutaj najświeższy temat: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=148837

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 261
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam koledzy....chciałem zapytać bo tez mam w swojej jakby "turbo dziure" zamula szczególnie na zimnym silniku. z tego co tu czytam zawór turbiny do wymiany. czy ten bedzie dobry do mojej???

http://allegro.pl/zawor-czujnik-turbiny-egr-bmw-e46-e38-e39-diesel-i1512355043.html

i drugie pytanko czy takie przewody podciśnienia kupię na allegro??

w ASO Bmw powiedzieli ze je sprzedaja na metry.....(2 czarne i 1 niebieski tam chyba ida)

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Z góry przepraszam za podpięcie się do tematu...

Chłopaki u mnie z tym ekonomizerem sprawa wygląda tak na 1,2,3 spalanie dochodzi do20l,ale na 4tym biegu dochodzi do 18l i spada na 12l i w momencie kiedy spada spalanie czuć również spadek mocy jest to chwilowy spadek, obroty nadal się podnoszą ale auto jakby słabiej przyspiesza.Otwór wywierciłem 3mm w przepływce ale nadal to samo,zaworki od turbo i egr,a raczej filterki od nich poczyszczone i pomierzona rezystancja na każdym 16om,wężyki nowe all,egr wyczyszczony na lustro.Macie jakieś pomysły co to może być?

Pozdro dla wszystkich

P.S. Dodam jeszcze,że jak odłacze przepływke to auto znacznie gorzej przyspiesza na wszystkich biegach.

 

Sprawdź jaki masz nr przepływomierza jeśli 314 to wymiana na nowy 527 bądź 468 tylko BOSCH i reprogramacja sterownika. Wiem co mówię miałem sam ten problem. A tutaj najświeższy temat: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=148837

 

Kiedy kupiłem auto miałem 527 przepływka była z 2008r a auto jest z 2001 więc ktoś ja wymieniał,kiedy ona umarła, zadzwoniłem do ASO i prosiłem by podali mi nr przepływki jaki tam był kiedy auto wyjechało z fabryki i był 468. i też taki kupiłem jakieś 7 miechów temu i dalej cos jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładnie taki ten zaworek. Ja kupiłem w sklepie z częściami 2 m przewodu paliwowego 3mm po 10zł za metr.

dzieki za szybka odpowiedź...a te przewody paliwowe wytrzymaja????nie lepiej jakies plecione???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy kupiłem auto miałem 527 przepływka była z 2008r a auto jest z 2001 więc ktoś ja wymieniał,kiedy ona umarła, zadzwoniłem do ASO i prosiłem by podali mi nr przepływki jaki tam był kiedy auto wyjechało z fabryki i był 468. i też taki kupiłem jakieś 7 miechów temu i dalej cos jest nie tak

No właśnie i powiedz mi jeszcze jaki masz nr oprogramowania wgranego do sterownika silnika? Bo to jest właśnie błąd który powoduje te spadki mocy, na stronie co ci podałem wcześniej masz napisane jak sprawdzić ten nr. Ma być nowy pod nową przepływkę, jak jest niezmieniony to właśnie dlatego masz te odpływy mocy. Jak pisałem wcześniej miałem to samo i dopiero reprogramacja pomogła. TO mój wątek z moim problemem, jak masz ochotę poczytaj co zmieniałęm i co sprawdzałem, a dopiero przepływka BOSCH nowa i reprogramacja razem w parze pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem nowa przepływkę i chu.....! samochód jak chodził tak chodzi a nawet mi sie wydaje że ma gorszy duł. O 15 jest umówiony na reprogramacje mam nadzieje że pomoże... :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie!

U mnie to samo podmieniłem dzis przeplywke od typa co handluje uzywanymi manelami do bawarek i to samo zero zmian,a może nawet gorzej,trandolf chyba u mnie tez jest wymagana reptogramacja to o czym pisales mi wczesniej,mógłbys mi trandolf napisac na priva dokładnie jak to sie robi krok po kroku bo mam kolesia z inpa ale on kompletnie nie wie jak sie zabrac za to, to co napiszesz wydrukuje i zabiore do niego moze się uda,obdzwoniłem dzis kilka warsztatów ale oni mówią mi,ze nie istnieje cos takiego jak reprogramacja sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami nazywane jest to adaptacją przepływomierza, ale tak na prawdę, jest wgrywane nowe oprogramowanie do sterownika silnika, dlatego nazywam to reprogramacją. Za pomocą INPA tego nie zrobisz jedynie za pomocą DIS-a. Poczytaj tutaj: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=130670&start=45 od początku do końca to dowiesz się dokładnie jak to zrobić. Jest tam dokładny opis po angielsku co się powinno zrobić podczas zmiany przepływomierza na ten nowy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reprogramacja ( adaptacja) zrobiona zero poprawy, dodam że po zmianie przpeływki już była zrobiona adaptacja koleś mi zrobił tak na wszelki wypadek nic nie pomogło i kasy też za to nie wziął. Jutro wyjmuje wtryski i daje do sprawdzenia potem zostaje turbo i pompa :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeśli wciąż masz objawy odpływu mocy to zanim wyjmiesz wtryski pompę i turbo załatw mi nr softu jaki masz teraz po "reprogramacji" przez kogoś. Jak zobaczę ten nr który powinien być to wtedy uwierzę. W necie naczytałem się o "adaptacji" przepływomierza robionej przez mechaników, a w rzeczywistości wyczyścili tylko mapę wtrysków, a to nie to samo i nie usuwa objawów. Także jak byś mógł sprawdź w INPA lub DIS nr oprogramowania który jest teraz wgrany do sterownika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. TIS-a masz wgrane oprogramowanie nowe 7794709 dla aut produkowanych do 09/99. Czyli jeśli przepływkę masz BOSCH-a 527 bądź 468 nową to dla 100% pewności można sprawdzić wskazania przepływki za pomocą DIS-a. Jeśli i to wykazało by poprawne wskazania znaczyłoby to, że turbo, egr, podciśnienie i sama przepływka działają poprawnie. Upieram się wciąż przy tej części samochodu gdyż wtryski lub pompa vp44 nie spowodowałoby objawu przeładowania (odcinania mocy przez ECU) silnika. Nawet głupia nieszczelność dolotu przed turbo może to samo powodować (pisałem o tym wcześniej). Same wtryski dałyby dodatkowe objawy kopcenia na czarno podczas dodawania gazu, lub biało podczas odpalania gdy zimny, wibracji na biegu jałowym. Pompa vp44 jakby nie dawała już rady auto nie osiągało by max obrotów, byłby problem z odpalaniem, możliwe także białe kopcenie. Jeśli tego wszystkiego nie ma, a tylko chwilowe spadki mocy gdy gaz w podłodze, tzn, że auto samo odcina moc i nie jest to spowodowane na pewno wtryskami i pompą, a jedynie złym odczytem parametrów silknika, czyli ilości powietrza lub ciśnienia doładowania. A przyczyny szukałbym gdzie indziej, a wtryski i pompę zostawił na sam koniec. Ja u siebie sam miałem wgrane nowe oprogramowanie sprawdzone wszystko dookoła i bylem załamany bo wciąż te same spadki mocy. Dopiero gdy odkryłem w DIS-ie opcje sprawdzania przepływomierza okazało się że zaniża na wysokich obrotach, a wg INPA i wielu osób z forum przepływomierz był OK. Po wymianie przepływomierza wszystko działa wreszcie jak należy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem nowa przepływkę i chu.....! samochód jak chodził tak chodzi a nawet mi sie wydaje że ma gorszy duł. O 15 jest umówiony na reprogramacje mam nadzieje że pomoże... :mad2:

a jaką przepływkę kupiłeś ????

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wibracje są na zimnym silniku, dyma tez puści białego.Ale czarnego dyma to za cholerę nie chce puścić. A te spadki nie są jak wcisnę gaz w podłogę tylko jak jadę ze stałą prędkością np 80 i chce dodać gazu i wtedy brak mocy występuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BOSCH-A z końcówką 527

 

EDIT:reasumując wymieniłem zaworek sterowania turbina, wężyki pod ciśnienia ,odmę ,przepływomierz , wszystkie filtry, wyczyściłem EGR i czujnik ciśnienia , wywaliłem katalizator.Byłem u 3 mechaników z czego jeden coś pompie paliwa gadał więc go olałem , drugi o przepływomierzu właśnie , a trzeci zaproponował czyszczenie wtrysków i jak to nie pomoże to ewentualna reprogramacja. I właśnie ten 3 od razu wykluczył przepływomierz, pompę i turbinę. Po przejechaniu się samochodem z podpiętym kompem. Zastanawiam się czy jeszcze raz do niego nie pojechać.

Edytowane przez Dexter87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wibracje są na zimnym silniku, dyma tez puści białego.Ale czarnego dyma to za cholerę nie chce puścić. A te spadki nie są jak wcisnę gaz w podłogę tylko jak jadę ze stałą prędkością np 80 i chce dodać gazu i wtedy brak mocy występuje.

to może napisz na którym biegu masz te 80 km/h ?????

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego my się tu może doszukujemy usterki, a tutaj chodzi po prostu o to, że turbina wstaje przy 1750 obr/min. Jakie masz obroty przy tych 80km/h co jak wciskasz gaz to auto nie chce iść? Bo jak masz mniej niż 2000obr to się nie dziw ten silnik tak działa powyżej 1800 dopiero ładnie dmucha turbina i od tych obrotów jest moment obrotowy poniżej jest tylko wolnossący diesel.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jadę na 4 prędkość 80 2 tys obrotów wciskam gaz nic , nie to że jakieś zawahania tylko ze 130 km robi się 50km!!!!! Za chwilę wciskam gaz i idzie normalnie. Od 80 do 120 na 4biegu mam 9 sek .

Jak złapie muła to nawet i przy 3 tys nie idzie, Jak mu spadnie moc i chciał bym zmierzyć go od 80 do 120 trwało by to jakieś 40sek o ile by się rozpędził do tych 120.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra jak jedziesz na 4 i masz te 2000 obr wciskasz gaz a tu zero reakcji? Tak? No więc jeśli będziesz trzymać ten gaz wciśnięty bez puszczania, moc powróci? Jeśli tak to po jakim czasie? Oraz co się stanie jeśli moc powróci a gaz masz cały czas wciśnięty? Moc pozostanie już taka do końca obrotów czy znowu odpłynie? Czy mechanik z kompem był podpięty do auta i obserwował parametry silnika w momencie tego spadku mocy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak rozpędza sie ale w ślimaczym tempie, nie moc nie powraca jak trzymam gaz, odpuszczę na chwilkę gaz i moc powraca i ciągnie już do końca.Tak mechanik jezdził samochodem i pod górkę mu sie tak właśnie zrobiło (brak mocy) i mówił że dziwna sprawa bo nic nie za obserwował na kompie, według niego samochód wchodzi w jakiś tryb awaryjny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak powiedział mechanik auto wchodzi w tryb awaryjny, skoro nie powraca moc za chwilkę, aby uniknąć uszkodzenia silnika. Ale tak czy inaczej na pewno nie jest to spowodowane wtryskami i pompą vp44. Najprędzej zacinającymi się elektrozaworkami turbo lub EGR, zapieczonymi kierownicami spalin w turbo. Zarówno gdy turbo ładuje za dużo jak i za mało lub też po dodaniu gazu EGR się nie zamknie i całe ciśnienie wieje w wydech. Wtedy będą występować właśnie te objawy. Wtryski jak i pompa jak odbiorą Ci moc to na pewno nie na chwilę! Szkoda tylko, że mechanik nie używa DIS-a do diagnozy live data bo w momencie gdy brakuje mocy widziałby co oczekuje auto czy samo moc zmniejsza czy czeka na przyrost ciśnienia w kolektorze dolotowym a tego nie otrzymuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po niedzieli sprawdzę jeszcze ten egr , jak ściągnę tą rurę będę widział jak pracuje ten zaworek po dodaniu gazu? ?zaworek kupiłem nowy od turbiny zero zmian jak zamieniłem je miejscami też nie pomogło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.