Skocz do zawartości

E60 gwarancja Premium Selection / pare pytan odn. zakupuu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, od ponad tygodnia przegladam kilka godzin dziennie to wspaniale forum - szykuje sie z zakupem E60, szereg watpliwosci juz rozwiany pozostaje pare pytan, na ktore odpowiedzi nie znalazlem...

 

Odnosnie gwarancji BMW Premium Selection - czy warto taka gwarancje zakupic (koszt okolo 400 Euro /rok) - nie obejmuje one elemantow podlegajacych zuzyciu jak np. klocko, lozyska, silnik itp.

 

Nie wiem czy obejmuje np turbo, kolektor, EGR .. Dodatkowo to ze mam gwarancje wcale nie zwalnia (z tego co wiem) od oplat za montaz / inspekcje...

 

 

 

Kolejna sprawa to mala lista rzeczy ktore powinny byc wymienione. Nalezy brac poprawke - mmieszkam w niemczech - dokladnie w Monachium i samochod kupuje od handlarza (bede 2 wlascicielem). Przebieg to 103 000 km, dosc bogate wyposazenenie - stad obawa o problemy z elektronika i chec zakupienia gwarancji. Odnosnie listy:

 

- filtr kabinowy

- filtr powietrza

- zaleznie od stanu - klocki i tarcze

- plyn hamulcowy

- olej

- separator oleju ?

- filtr paliwa ?

- Egr (zawor i dlawik)

 

Biorac pod uwage ze auto jedzilo w DE czy warto (po skorygowaniu z ksiazeczka serwisowa) wszystkie te elementy wymieniac - zwlaszcza te oznaczone "?"

 

 

Przy zakupie biore auto na jazde probna, mam czujnik lakieru, wezme do ASO - koszt to chyba 50 Euro, zwroce uwage na luzy w ukl. kierowniczym, kulture pracy silnika "na zimno"...

 

 

Jesli na cos powienien jeszcze zwrocic uwage to prosilbym o wsazowki / porade.

 

 

 

Pozdrawiam wszystkich maniakow BMW :)

Opublikowano

Kolego jeśli chodzi o listę rzeczy które są do wymienienia to jeżeli będziesz miał kwit z serwisu że faktycznie było wymieniane i serwis to potwierdzi to nie ma sensu wymieniać. Dodam tylko że jak masz możliwość to kup sobie w sklepie filtry Knechta lub Mann bo w ASO cię ładnie skasują. Filtr kabinowy wymiana jest banalnie prosta, jeżeli byś się zdecydował na wymianę separatora oleju (wymienia się co 3 wymianę oleju) to też to można zrobić samemu tylko trochę śrubek jest do odkręcenia przy okazji można załatwić filtr powietrza. Filtr paliwa jak masz kanał to też można zrobić to samemu. Do reszty się nie wypowiadam.

Pozdrawiam

Opublikowano

BMW Premium Selection to nie gwarancja tylko nazwa programu zakupu używanych aut w salonach BMW pochodzących bezpośrednio od producenta (samochody pracowników, testowe itd.)

Gwarancja to BMW Service Inclusive - z tego co wiem to do 120 tys. km można ją wykupić (ew. 3 lata - w zależności co nastąpi pierwsze).

Mając BSI trzeba wszystkie wymiany/przeglądy robić w ASO BMW. Czy to się do końca opłaca - to nie wiem, ale sam to kupiłem i śpię spokojnie bo odpukać jak padnie jakaś elektronika/turbo itd. to już się zwraca opłata za BSI.

Opublikowano

Dziekuje za odpowiedzi... sprawdzilem samochod, w swietnym stanie od starszej osoby - jedynie cygarami smierdzi ;)

 

 

Na miejscu mierzylem grubosc lakieru i zastanawiel mnie jeden fakt - rama nad drzwiami przednimi i tylnymi z prawej strony ma 140 a z lewej 220-230 - czy taka roznica (prawie o polowe) moze miec miejsce w - jak to zapewnia sprzedawca na papierze - bezwypadkowym samochodzie ?

Opublikowano

Zwróć szczególną uwagę na warunki gwarancji w ramach BMW Premium Selection. Mieszkasz w Monachium wiec problemów nie powinno być ale ku zastanowieniu moje doświadczenia w tym temacie. Samochód zakupiłem w niemieckiego dilera BMW w Bawarii. Był objęty programem BMW Premium Selection i szczerze mówiąc nie wahałem się ani przez chwilę czy dopłacić, ponieważ gwarancja taka to względny roczny komfort po zakupie auta - było nie było używanego. Moja gwarnacja kończy się w kwietniu a auto szczęśliwie jeździ bez poważnych usterek.

Miałem jedną jedyną drobną awarię, której naprawa kosztowała "grosze" choć samo podpięcie do komputera już oczywiście niekoniecznie. Cóż się jednak okazało.

Niemieccy dilerzy wydają gwarancję w ramach ww programu ale nie jest to (nie wiem jak to ująć) dokument honorowany przez BMW Świat. W BMW Polska dowiedziałem się bowiem, że nie jest to dokument wiążący dla polskich serwisów. Inaczej mówiąc nie obowiązuje na terenie Europy Wschodniej oraz Szwajcarii. Jak wyjaśniono mi w BMW Polska, gwarancja BMW Premium Selection jest udzielana na auta używane ale będące jeszcze w okresie gwarancyjnym z tytułu pierwszego zakupu. Jako taka wprowadzana jest do systemu i serwis instalując kluczyk w czytniku ma ją wyświetloną na ekranie komputera. Tylko w takim przypadku naprawa gwarancyjna może być wykonana.

Jest to dla mnie o tyle niezrozumiałe, że przed zakupem pytalem niemieckiego dilera czy udzielona mi gwarancja będzie respektowana w Polsce a dodatkowo dzwoniłem nawet co centrali w Monachium. W obydwu przypadkach otrzymalem odpowiedź twierdzącą (byli uprzejmie zdziwieni że może być inaczej). "Mój" serwis w Polsce naprawę przeprowadził z pełną płatnością za uslugę, poradził mi natomiast, aby wydruk z komputera oraz fakturę z naprawy przesłac do niemieckiego dilera z wnioskiem o zwrot kosztów naprawy. Nie jest to rozwiazanie które szczególnie mnie ucieszyło (mówiąc delikatnie).

Ostatecznie naprawa nie była droga a gwarancja i tak służyć ma w przypadku poważnej usterki - takiej, że wsadzenie auta na lawetę i podróż do Niemiec i tak wyjdzie taniej niż naprawa w Polsce. Jak napisałem powyżej, wiem że mieszkasz za Odrą wiec problemów mieć nie będziesz. Pomyślałem jednak, że posta napiszę dla tych, którzy planują zakup i przywóz auta do Polski.

Pozdrawiam

Opublikowano

Kolego, potwierdzam!!! miałem ten sam problem!!! gwarancja bmw premium selction w polsce jest nic nie warta!!! nie honoruja jej w polskich salonach.

naszczęscie ja nie miałem poważnej awarii i mnie około 300pln kosztowała naprawa!!! ale diler w hamburgu mnie zapewniał że gwarancja jest ważna w Polsce!!!

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Kolego, potwierdzam!!! miałem ten sam problem!!! gwarancja bmw premium selction w polsce jest nic nie warta!!! nie honoruja jej w polskich salonach.

naszczęscie ja nie miałem poważnej awarii i mnie około 300pln kosztowała naprawa!!! ale diler w hamburgu mnie zapewniał że gwarancja jest ważna w Polsce!!!

 

 

mała zmianka!!! gwarancja działa w polsce!!! jest troche bardziej skomplikowany proces ale działa.

 

wykonałem naprawe gwarancyjna w auto FUS NA kwotę 8000pln korzystajac z tej gwarancji ;-)

 

musiałem tylko sam zapłacic i w niemczech ubiegac sie o zwrot poniesionych kosztów......

około m1,5 miesiaca i dostałem zwrot.

 

oczywiscie wczesniej zatwierdzili mi kosztorys z FUSA.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na miejscu mierzylem grubosc lakieru i zastanawiel mnie jeden fakt - rama nad drzwiami przednimi i tylnymi z prawej strony ma 140 a z lewej 220-230 - czy taka roznica (prawie o polowe) moze miec miejsce w - jak to zapewnia sprzedawca na papierze - bezwypadkowym samochodzie ?

 

To, że auto ma lakierowany jakiś element nie oznacza, że miało wypadek. Co masz na myśli pisząc "rama nad drzwiami"?

Opublikowano
Sprawa sie wyjasnila - rama nad drzwiami mowi tu elemencie posrednim pomiedzy drzwiami a dachem tzw. dachrahme po niemiecku... Element byl lakierowany ponownie jeszcze w fabryce BMW tzw. nachlakierung - musial byc zarysowany np. w transporcie taka poprawke robi sie juz recznie ale jakosciowo nie odbiega od wersji "z automatu" - automat robi to po prostu szybciej tyle ze na tasmie. Mam kilku znajomych bo w koncu pracuje w siedzibie BMW - to zrobilem dodatkowe dochodzenie i wszystko stalo sie jasne.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co ciekawe identyczny problem był już na forum rozpatrywany klika miesięcy temu. I też chodziło o auto z Niemiec. Może to to samo. :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.