Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

Sprawa wyglada następująco - przez ostatni tydzien zrobiłem ponad 2000km i zauważyłem ze raz na jakiś czas gdy dojeżdżam do skrzyżowania na luzie(auto toczy się z małą prędkościa) ma troszke podwyższone obroty natomiast gdy się zatrzymuje powinny opość do prędkości biegu jałowego a własnie czasami odadając silnik pracuje jakiby na 3 cylindrach ale nie kopci... delikatne dodanie gazu likwiduje problem i chodzi równo... czemu tak sie dzieje??

Opublikowano
Może kolego być EGR (czyściłeś) zaworek od egr może nie dawać rady z zaciągnięciem i dlatego może się dusić spalinami ?? Zdejmij gumowy wąż idący do EGR i zobacz czy jest otwarty ale także może być podgrzewacz płynu chłodniczego, możesz sprawdzić to tak jak będzie ci falował to wyłącz dmuchawe i zobacz czy falują jak nie to podgrzewacz
Opublikowano
Może kolego być EGR (czyściłeś) zaworek od egr może nie dawać rady z zaciągnięciem i dlatego może się dusić spalinami ?? Zdejmij gumowy wąż idący do EGR i zobacz czy jest otwarty ale także może być podgrzewacz płynu chłodniczego, możesz sprawdzić to tak jak będzie ci falował to wyłącz dmuchawe i zobacz czy falują jak nie to podgrzewacz

 

egr był czyszczony ale zaworku nie ruszałem :) a podgrzewacz i tak mam załatwiony i czeka na wymiane ale to wykluczam bo ta nierówna praca zdarza się gdy silnik jes rozgrzany :( to mówisz ze to może być wina zaworka??

Opublikowano
Jak dla mnie to nie jest wina EGR, ze względu na to, że jego neutralny stan to zamknięty czyli auto dławiło by się spalinami cały czas i całe ciśnienie doładowania uciekało by przez EGR, a to równa się zero mocy. Niestety to może być początek "telepania budą" przy dojeżdżaniu do świateł czyli dwumas :/. Zobacz czy ustępuje nie tylko po dodaniu gazy, ale też po ciśnięciu sprzęgła. Tyle, że to pojawia się przy "dojeżdżaniu" nie po zatrzymaniu, więc pewnie zły trop.
Opublikowano
ale tak sie dzieje jak jade na luzie tylko... obroty są wyższe wciskam hamulec, samochód staje i zaczyna nierówno chodzić dodaje gazu jest ok... dwumas moze troszke juz podmęczony ale puki co pedal nie wibruje i zabardzo nie telepie :)
Opublikowano

u mnie kolego jak nawet jest rozgrzany silnik to latają obr od podgrzewacza, sprubój wyłączyć nawiew.

 

PS. Kolega ma racje jak egr lub zaworek to cały czas by się dusił

Opublikowano
A co się dzieje z obrotami silnika w tym momencie? Wiadomo spadają do nominalnych 830obr/min ale spadają jeszcze niżej niż zwykle? czy tylko to telepanie?
Opublikowano
nie zatrzymują się tak jak normalnie.. po wskazówce obrotomierza też nie widać by skakała podczas tego "telepania", mówie wrażenie jest takie jakby chodził na 3 gary... :( delikatnie dodam gazu na 1100 i juz jest idealnie
Opublikowano
Jeśli jeszcze zauważyłeś, że lewarek od zmiany biegów lata też na boki to może wskazywać na dwumas, ale nie przejmuj się jeszcze. To znaczy, że prawdopodobnie ma już lekki luz, ale sprężyny są jeszcze w całości i do jego końca długa droga. Zacznij się martwić jak takie zjawiska będą już za każdym razem plus inne odgłosy i podskakiwanie pedału sprzęgła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.