Skocz do zawartości

Zmulenie samochodu po 2500 tys. obrotach e39 520d 2001r.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, koledzy niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem BMW 520d z 2001r. silnik M47 lecz sprawa teraz się komplikuje, a dokładniej objaw jest taki: samochód na zimnym silniku ( nie całkowicie 5 min w garażu nagrzewam) i dopiero wtedy ruszam w trasę, zaczynają się schody. Mianowicie kiedy rozpędzam samochód z 1 przy 2500 tys. obrotów, szarpnie samochodem i staje się mułowaty, zmulony, po prostu nie chce iść płynnie w obrotach, byłem już u mechanika podłączył pod komputer, stwierdził że to będzie filtr paliwa więc wymieniliśmy go koszt 150 zł + podłączenie 60 zł. Auto trochę ożyło lecz był przed próbą rozpędzania od jedynki nagrzany i szedł płynnie w obrotach nic go nie zamulało.

Moje pytanie drodzy koledzy jest takie co powoduje owe zamulenie silnika przy niedogrzanym silniku, bo nagrzany po wymianie tego filtra idzie płynnie.

Chcę jeszcze dodać iż spalanie wynosi teraz od 8,5 do 9,8 l na 100 km.

Zdecydowanie za dużo czy sądzicie że jest jakiś wyciek lub nieszczelność.

Proszę o pomoc...

Opublikowano
Chcę jeszcze dodać iż spalanie wynosi teraz od 8,5 do 9,8 l na 100 km.

Zdecydowanie za dużo czy sądzicie że jest jakiś wyciek lub nieszczelność.

 

jeżeli to wartość spalania w mieście to jest to wynik bardzo dobry, jeżeli w trasie to za dużo

 

co do problemów to zrób może dobrą diagnostykę i wtedy będzie łatwiej coś znaleźć

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Opublikowano
Stawiam, na układ paliwowy. Sprawdź ciśnienie na pompie wstępnej, CR oraz korekty na wtryskach. Jeżeli tam wszystko będzie OK, to trzeba sprawdzić wtryski na stole.
Opublikowano
Witajcie koledzy tak już dzisiaj znalazłem wybitnego człowieka z konkretnym sprzętem zostałem umówiony na wtorek. Opiszę wtedy dokładnie co i jak na forum może ktoś ma podobne problemy, Czekam jeszcze na jakieś sugestie co może być...Pozdrawiam:)
Opublikowano
A więc tak zrobiona została diagnostyka samochodu, lecz błąd zaczął się na początku nie można było podłączyć się do sterownika silnika to znaczy ze został wymieniony? przez co silnik muleje po 2,5 tys obrotach, jeśli chodzi o spalanie obserwując teraz cały czas widnieje 8,9 l na 100km dlaczego cały czas tak samo?
Opublikowano
A więc tak zrobiona została diagnostyka samochodu, lecz błąd zaczął się na początku nie można było podłączyć się do sterownika silnika to znaczy ze został wymieniony? przez co silnik muleje po 2,5 tys obrotach, jeśli chodzi o spalanie obserwując teraz cały czas widnieje 8,9 l na 100km dlaczego cały czas tak samo?

Ni podłączysz się do DDE jeśli był wymieniony bez procedury serwisowej (nie został zakodowany).

Opublikowano
witam, podłączę się do dyskusji, gdyż sam niedawno miałem podobną sytuację u siebie. Przede wszystkim kolego zadbaj o jakość paliwa... bo tak było w moim przypadku (i to wbrew pozorom ultimate na BP taki syf dostałem). Po odpaleniu wszystko ok, jednak przy trochę większych obrotach (ok 2000) kompletne zmulenie i szarpanie. Okazało się, że ropka kiepskiej jakości i przy mrozie zaczyna wytrącać się parafina (filtr paliwa też mam nowy, wymieniałem przed zimą) i stąd to szarpanie, dopiero jak doooobrze rozgrzałem silnik i paliwko się "przemieszało" sytuacja wróciła do normy :)
Opublikowano
witam, podłączę się do dyskusji, gdyż sam niedawno miałem podobną sytuację u siebie. Przede wszystkim kolego zadbaj o jakość paliwa... bo tak było w moim przypadku (i to wbrew pozorom ultimate na BP taki syf dostałem). Po odpaleniu wszystko ok, jednak przy trochę większych obrotach (ok 2000) kompletne zmulenie i szarpanie. Okazało się, że ropka kiepskiej jakości i przy mrozie zaczyna wytrącać się parafina (filtr paliwa też mam nowy, wymieniałem przed zimą) i stąd to szarpanie, dopiero jak doooobrze rozgrzałem silnik i paliwko się "przemieszało" sytuacja wróciła do normy :)

 

 

Może to i też jest tym zalewam tylko na ultimate zawsze i tylko, ale dziękuje ślicznie za sugestie.

Opublikowano
Chyba nie musisz do ASO, znajdź kogoś z DIS-em.

 

DIS-em czyli o co to chodzi dokładnie?...

Dodam że mam okrągłe wejście. nie prostokątne.

Opublikowano
DIS tzn program do diagnostyki bmw jaki mają w aso. A to czy masz okrągłe czy prostokątne gnianzdo komputera to nie gra roli.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.