Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Drodzy forumowicze..

Dzisiaj rano po 6 dniach urlopu wsiadłem jak zwykle do auta aby pojechać do pracy , po dojechaniu do pierwszej krzyżówki zapaliła się kontrolka EML i środkowa ta od kontroli trakcji, auto nie chce jechać szybciej niż 50 km/h a silnik osiąga maksymalne obroty 2100 obr/min. w pracy na jednej z przerw poszedłem zobaczyć czy wogóle jeszcze odpali i odziwo od strzała odpalił mało tego żadna kontrolka się nie zapaliła ale po ok 3 minutach chciałem delikatnie przegazować auto i znów zapaliły się te 2 kontrolki i znów te same obiawy. Na fajrant wsiadłem do auta odpaliłem kontrolki nie świeciły, auto chodziło równo i nie przegazowywałem przez 20 minut aż się zagrzało i po 20 minutach gdy wyglądało że jest ok postanowiłem przegazować i po tym fakcie zaraz pojawiły się kontrolki. W kurzyłem się i postanowiłem tak jechać do chaty i w chacie sprawdzić świece i cewki ale w połowie drogi do domu kontrolki zgasły i auto zaczeło normalnie jechać.

Ktoś ma może jakieś uwagi sugestie co to może być ?? wiem ze trzeba by pod kompa podpiąć ale narazie nie znam nikogo w okolicy z czymkolwiek kto by się tym zajął a z drugiej strony chciałbym się troche przygotować zeby wiedzieć conieco bo już raz się tu na forum radziłem Was i bardzo skutecznie mi pomogliście w diagnozie..

Z góry dzięki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Miałem identyczny przypadek , też w silniku M52, w moim przypadku czyszczona była cała przepustnica, pomogło w 100%.
Opublikowano
Panowie jak narazie problem sam się naprawił i tak naprawde nie wiem co było jego problemem , pewien fachowiec do którego się udałem po rade powiedział ze w takim przypadku nie może mi pomóc , najlepiej mam się do niego zgłosić jak auto znowu będzie fixować a nawet może stanąć na amen i może leżeć w rowie to wtedy będzie lepiej bo problem odrazu zostanie zdiagnozowany a jak wszystko działa to będzie zgadywanka. Narazie wszystko działa i się cieszę ale nie wiem kiedy to się znów odezwie mam nadzieję że nie jak pojade w długą trase. Pytanie dodatkowe bo ktoś z was wspomniał o pedale gazu , jak jest ten pedał zkonstruowany ?? czy zaraz w pedale jest ten potencjometr który daje impuls do kompa czy wpierw jest jakiś tam odcinek linki która to gdzieś dalej porusza potencjometrem ??
Opublikowano

kolego, o ile mi wiadomo w 328 z 99 roku nie ma potencjometru, a gaz jest sterowany linka

nie jestem znawca tematu, ale sadze ze linka prowadzi do przepustnicy

koledzy mnie poprawia jesli sie myle

 

pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Tak, przepustnica z pedałem gazu połączona jest linka ale przepustnica jest elektroniczna i to co się koledze stało prawdopodobnie przyczyną było złej jakości paliwo. Tak czy siak EML do czyszczenia i adaptacji.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam! Posiadam BMW 328 E46 z 99r. i mam ten sam problem co w temacie,
zapaliła się kontrolka EML i środkowa ta od kontroli trakcji, auto nie chce jechać szybciej niż 50 km/h a silnik osiąga maksymalne obroty 2100 obr/min.
problem nie znika po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu samochodu, przepustnica była czyszczona 2 tyg. temu, posiadam kable do podłączenia pod komputer i program inpa, na której pokazuje 5 błędów,które się nie chcą usunąć, 1-MDK output stage control after diagnostic failure, 2-signal PWG-poti potentiometr 1, 3-tak samo jak w drugim tylko potentiometr 2, 4-signal throttle flap poti potentiometr 1, 5-tak samo jak w czwartym tylko potentiometr 2, znalazłem, że MDK oznacza system złącz wtykowych, a PWG - czujnik położenia pedału tylko nie wiem o co chodzi z potencjometr 1 i 2, 4 i 5 błąd to sygnał przepustnicy klapa. Jak myślicie padła cała przepustnica wraz z czujnikiem położenia pedału czy jeszcze coś? Na innym poście ktoś pisał, że miał podobne objawy i do wymiany był sterownik silnika, czy u mnie też mógł paść sterownik czy tylko czujniki? Dodam też, że borykam się z problemem spięć w ładowaniu, a mianowicie mrugają mi ksenony, po odłączeniu czerwonego przewodu od alternatora przestają mrugać, podłączyłem swój akumulator pod akumulator drugiego zapalonego samochodu z takim samym alternatorem jaki jest u mnie, mój samochód był zgaszony, a alternator odłączony a problem dalej występuje, czyli mój alternator powinien też być dobry, a problem musi być w instalacji tylko gdzie go szukać? Przewody masowe z silnika do karoserii i z karoserii do akumulatora wyczyściłem ale nie pomogło, więc gdzie szukać problemu? Błagam pomóżcie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.