Skocz do zawartości

m62b44 nie równo wyciek miedzy kolektorem ssacym a głowica


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem ze swoja 540i a mianowicie nie równo pracuje słychać jak by nie paliła na któryś cylinder występuje to na ciepłym jak i zimnym silniku na gazie jak i na benzynie potrafi czasem strzelic w wydech i potafi nawet zgasnac gdy wrzuce D wtedy juz calkiem kuleje w wydechu czuc paliwo najbardziej przy odpalaniu .Wymienione zostały świece, cewki,czujnik położenia wałka rozrządu(ten bład pokazywał komputer)kupilem nowy oryginalny, sprawdzałem czy nie ma oleju w gniazdach świec i jest suchutko nawet grama oleju nie ma,sprawdzalem odme byl odłaczony jeden wężyk podcisieniowy ssący podlaczylem go i dalej nic telepie jak telepało silnikiem:/ pojechałem do mechanika i według niego silnik łapie gdzies lewe powietrze ale pytanie gdzie:/

Dzisiaj przyglądalem sie jeszcze i zauwarzyłem 2 rzeczy które mnie zastanawiaja:

 

Pierwsza to ze odma ma 2 wyjscia jedno wychodzi na wprost a drugie jest z oringiem i wychodzi w strone kolektora czy obydwa powinny byc połączone przewodem czy tylko te z oringiem a te drugie to po prostu odpowietrzenie bo u mnie jest tylko jedno podłaczone

 

Druga sprawa to to ze zauwazyłem wyciek prawdopodobnie oleju miedzy kolektorem ssącym a głowica po wewnetrznej stronie silnika z obydwu stron:/ i martwie sie czy to nie uszczelka pod głowica:( ale po zewnetrznych i bocznych stronach głowic nic nie widac zeby olej wyciekal jest suchutko.

 

I tak teraz sie zastanawiam czy możliwe zeby uszczelka puszczala tylko z wewnetrznej strony dodam nie ma oleju w plynie chlodzacym ani wody na bagnecie oleju.A moze odma gdzies przepuszcza olej i zbiera sie po wewnetrznej stronie silnika lub jakis przewód paliwowy przepuszcza gdzies paliwo i robi sie taka maź.

 

Prosze o pomoc bo juz człowiekowi rece opadaja:( a jak sie pomysli ze taki kombajn stoi w garażu i odmawia posuszeństwa to az sie plakac chce :cry2: Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)
witam to proste wyjscie z odmy nie ma znaczenia bo jest fabrycznie zaslepione a olej na bank cieknie z odmy i zbiera sie miedzy v-kami musisz zdjac kolektor powymieniac oringi na rurkach pod nim uszczelki pod kolektor 4szt po 80zł i odme 230zl ceny z serwisu niedawno to przerabiałem ale problem jak reka odjał . Jest troche roboty ale da sie przezyc pozdro. Edytowane przez jemiol
Opublikowano

dzieki Jemiol;)

tez tak mysle ze z tą odma musi byc cos nie tak bo skad by mial sie wziasc w tych miejscach olej jedynie z uszczelki pod głowica ale w to raczej wątpie bo nie mam zadnych takich objawów ani wody w oleju ani oleju w wodzie a na kazdym garku po 10.0 Bara.

Teraz troszke zimno w garazu i ciezko sie zabrac za ten kolektor ale na czasie trzeba bedzie to dam znac jak poszlo pozdro.

Opublikowano

Podepne się.

U mnie też 540 tylko w manualu. Niedawno miała napady od czasu do czasu jakby wypadanie zapłonu i tak pokazywał komp. Teraz już w ogóle kapa. Auto pali jakby na połowe silnika. Na kompie wyszło wypadanie zapłonów na cylindrach 2, 3, 7, i 8. Do tego jeszcze nieopisany błąd P1522. Czy to może być odma która po nocy "zamarzła" i teraz tak kuleje? Wiadomo coś na temat Błędu P1522? -W e39 nie moge go namierzyć jednoznacznie.

Opublikowano

Jemiol mam pytanko czy duzo ci ubywalo oleju z silnika gdy miales gdy miales zepsuta tą odme??

i tez miales tak jak by na polowe garków nie chodzil??

Opublikowano
szokol i co juz wiesz co tam twojemu autku dolega?? mam tak samo auto jak by na polowie cylindrów nie chodzi tzn na wonych jeszcze ogarnia w miare ale jak włacze na D to kaplica rzuca motorem starsznie prawie gasnie przy ruszaniu dlawi sie a jak juz ja bujne na wysokie obroty to zaczyna sie wkrecac ale i tak nie chodzi jak ksiazka pisze pozdo
Opublikowano

U siebie miałem "trzepanie" autkiem na benzynce na zimnym, a później też na ciepłym, poza tym wypadanie zapłonu na różnych garach (raz na jednych, raz na drugich). Po wymianie odmy autko się uspokoiło prawie całkiem na benyznce i nie mam wypadania zapłonu. Więc może wam też pomoże.

 

TPL masz gaz? Jeżeli tak to zalej "przeczyszczacz wtrysków" i pogoń autko tak ze 150 km w trasie na benzynce.

Opublikowano
nie mam pewności co oznacza kod P1522 w tym modelu. też obstawiam odme bo mrozy doszły spore i może zamarzła jak była przytkana. dla zasady odpiąłem czujniki wałków rozrządu na prawej i lewej głowicy i auto dalej tak samo chodzi. brak mi już sił. do mechaniora się wstrzymuje bo może tutaj rozwiąże problem, a tak to mechanior zdoji jak głupiego. wie ktoś dokładnie co oznacza błąd P1522 i czego może dotyczyć lub z czym może być powiązany?
Opublikowano
Czyli co dokładnie??? Elektrozawór na vanosie czy coś innego. Nie wierze że vanos dziś wczoraj chodził a dziś już nie. Po tłumaczeniu wychodzi Vanos stuck - pobranie opis. Dodam że teraz jak ide odpalić auto to check engine się nawet nie zaświeca, a auto dalej chodzi jak stara krypa
Opublikowano
okolo 1 l na 6000km i wisiały krople na obudowie sprzegla wygladalo jak by padł uszczelniacz na wale, a jesli chodzi o prace to telepalo na zimnym strasznie mnie to irytowalo wiec zdjalem tylnia pokrywe kolektora po czym okazalo sie ze cala zaolejona a membrana odmy peknieta na dlugosci ok 1cm . poza tym straszny syf tam sie zebrał
Opublikowano
Po tłumaczeniu wychodzi Vanos stuck - pobranie opis.

Vanos zablokowany - dolot (ssanie).

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
To i ja się podepnę do tematu. Też mam ten sam problem. Czyli jak wkręce go na powyżej 2.000 to muli strasznie, a potem na wolnych obrotach to telepie silnikiem jak cholera. Też na kompie mam wypadanie zapłonów na garach. Byłem u Pana Adama Kunca w Raszynie i padł wyrok - separator oleju (membrana) + odma. Dodatkowy objaw, żeby wyjąc bagnet od oleju trzeba dużej siły. Potem już wychodzi łatwo. Po wyjęciu bagnetu autko dostaje kopa ale tylko na chwilkę. Potem znowu muli a bagnet znowu się zasysa. Niebawem będę wymieniał separator oleju i odmę i się zobaczy. Na szczęście nie mam Vanosa, więc ten problem odpada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.