Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich bardzo serdecznie !

Mam taki problem z moim BMW , przekręcam kluczyk i samochód nie odpala,nie kreci rozrusznikiem, nie obniża się też kierownica pomimo ,że jest zaprogramowana pamięć ... Co to może być ?czy jakis moduł , może kable przy kolumnie kierownicy ? jak temu problemowi stawić czoła?

Opublikowano

witam

kolego mam podobny problem tylko ze w 520i dwa dni temu to sie stalo nie kreci rozrusznik i nic tylko ze mi na drugi dzien calkowicie padla bateria tak nagle sama z siebie, jutro zamierzam podpiac pod kompa. napisz jak rozwiazales swoj problem jesli rozwiazalem

Opublikowano
W jakim sensie został ? Ze nie dało sie wyciągnąć? Nie normalnie mogę wszystko robić oprócz odpalenia. Słychać tylko takie "cyk" i nie kręci rozrusznikiem. Bez kompa chyba nic nie zdzialam tyle jest możliwości od rozrusznika idąc przez czujnik położenia lewarka nie wiem czy coś takiego jest aż po sam immobilizer komputer itd ;)
Opublikowano
Trzeba (chyba) sprawdzić na baterii(za), czy jakiś czujnik nie jest cały czas włączony i nie pobiera dużo prądu. U mnie tak pobierało prąd na czujniku samopoziomowania tylnej osi. Ale takch czujników jest dużo więcej. Ciepło pozdrawiam :8)
Opublikowano
prawie na 100% to jest problem z immobiliserem. Też tak miałem. Przez rozładowanie aku głupieje EWS i "gubi" kluczyk tzn. nie rozpoznaje go jako swój. W efekcie nie pozwala zakręcić rozrusznikiem. Do wymiany lub podładowania aku. Mi to pomogło ale zanim znów zadziałało musiałem aku odłączyć zupełnie żeby EWS się zresetował.

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami 😜

-> E46-> E39-> G20

Opublikowano

faktycznie akumulator wymieniałem ale ok tej pory jeździłem normalnie :) czyli mówisz że może pomóc odpięcie go na chwile od akumulatora ?? jeszcze jedno jest dziwne dlaczego kierownica na początku nie obniżała się do zapamiętanej pozycji dziwne :/

myślisz że na kompie wyjdzie błąd??

Opublikowano
mnie to pomogło. Rozładował mi się aku więc go podładowywałem. Ale EWS załapał błąd kluczyka i już nie chciał nawet zakręcić. Nawet podładowanie aku nic nie dawało. Dopiero po odłączeniu aku na kilka minut ożywiło znów EWS i kluczyk. Od tej pory jest wszystko OK. Podepnij pod kompa - jedynie to rozwieje wszystkie wątpliwości. Pozdrawiam

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami 😜

-> E46-> E39-> G20

Opublikowano

akumulator naladuj popraw klemy na akku....

 

u mnie jak siada bataria tez tak cyka.... nie ma sily poprosu.... i przygada wszystko.

 

od tego bym zaczął jesli masz pewność ze bateria jest w dobrej kondycji.. to problem z EWS...

 

tomek

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano

EWS (niem. Electronische Wegfahrsperre) z ang. Electronic Drive Away Protection to moduł elektroniki odpowiedzialny za zabezpieczenie auta przed "nieautoryzowanym" odpaleniem silnika. My w potocznym języku nazywamy go po prostu immobilizerem. Kluczyk generuje zmienny kod który nadawany jest po włożeniu do stacyjki. Centralka EWS odbiera ten kod, identyfikuje i pozwala (lub nie) na odpalenie samochodu. Jeśli EWS z jakiegoś powodu przestanie rozpoznawać kluczyk jako "swój" to nie będzie pozwalać na jego użycie. Przejawia się to właśnie takimi objawami jak opisujesz - załącza się prąd w aucie ale nie kręci.

 

dla poszerzenia tematu poczytaj sobie to : http://www.unofficialbmw.com/images/BMW_EWS.pdf

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami 😜

-> E46-> E39-> G20

Opublikowano

kamil20011 co masz na myśli mówiąc :

kluczyk wcześniej prawdopodobnie był włożony w stacyjce na włączonym zapłonie.

 

Przecież kluczyk zawsze jest w stacyjce na włączonym zapłonie. Nie da się go wyjąć inaczej jak przekręcając w pozycję zero czyli wyłączając zapłon.

 

pozdrawiam

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami 😜

-> E46-> E39-> G20

Opublikowano

Chodzi mi o to czy kluczyk nie był w stacyjce na załączonym zapłonie i np. grało radio a ty myłeś samochód czy robiłeś coś w środku. Nie chodzi mi o codzienne używanie klucza jak odpalanie/gaszenie samochodu .

Te kluczyki EML wysypują się właśnie przy stacyjce z EWS-a objawy jakie opisałeś na to wskazują.

Opublikowano
to na ile muszę ją odłączyć od prądu żeby wszystko wróciło do normy ?? i co później zrobić podłączyć i jak gdyby nigdy nic wsadzić do stacyjki i odpalić ??
Opublikowano
u mnie odpięcie dosłownie na 5 min pomogło i zresetowało EWSa. Po tym wsiadłem do samochodu i po prostu zakręciłem i zapalił. Oczywiście wykasują ci się podstawowe ustawienia np. licznik dzienny km, spalanie a może nawet stacje radiowe. Ale myślę, że to nie problem :wink:

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami 😜

-> E46-> E39-> G20

Opublikowano

jeśli to nie skasuje mi czegoś więcej niż radio , pamięć fotela itd to ok :D

dzieki za radę jutro dam znać czy pomogło :) może to że nie rozpoznawało kluczyka powodowało brak reakcji kierownicy na wsadzony kluczyk :)

a mam jeszcze jedno pytanie rozkoduje mi się radio ??

Opublikowano
a mam jeszcze jedno pytanie rozkoduje mi się radio ??

 

nie sądzę - mi się nie rozkodowało.

...Przyspieszenie to najlepszy sposób na spędzenie czasu między zakrętami 😜

-> E46-> E39-> G20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.