Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam i proszę o pomoc. Już wcześniej opisywałem mój problem z silnikiem ale wszystkie zalecenia nie poskutkowały. Od pewnego czasu, trzęsie autem na wolnych obrotach, i lekko od czasu do czasu zabuja obrotami, ale minimalnie, także w zasadzie je trzyma na ok750-800. Mogłaby to być zerwana poduszka, ale oczywiście nie jest.

Tak więc m-43, 1.8l. '97, i sprawa wygląda następująco: Na komputerze zero błędów. Odłączałem przepływkę i sondę, dalej trzęsie. Ciśnienie na garach idealne, wałek rozrządu elegacki, świece i kable zdrowe, cewki podmienione. Zrzuciłęm skrzynię, wszystko super, koło zamachowe również. Sprawdziłem kolektor wydechowy i ssący bez zarzutów (wszystko rozbierałem). Na gumach nigdzie nie ma lewego powietrza, natomiast przy analizie spalin wyniki są takie, jakby była za bogata mieszanka i wskazuje sondę poza skalą. Aha wtryskiwacze też sprawdzone pdmienione z innego auta i tak samo trzęsie. Już nie mam siły dalej kombinować, a wrażenie z jazdy to jak starym Mercem 123 D. (wiem bo miałem). Dajcie jeszcze jakieś wskazówki. Z góry dziękuję.

Opublikowano
Moze nie wiele ci to pomoze ale jezeli chodzi ci o szarpanie podobne jakby cos silnik nie dopalał, a nie typu jakies dziwne wibracje mechaniczne, to podobne obajawy zaobserwowałem ostatnio u kolegi w e36 1,8 is (u niego pracuje na wolnych obrotach na tyle nie rowno ze az slychac jak klekoczą tryby w skrzyni biegów). Nie zglebilem jeszcze dokladnie tego tematu ale watpie zeby mialo to wpływ z ukladem paliwowym poniewaz on ma LPG - sekwencja - nie jakas lipa, i na obydwu paliwach jest dokladnie to samo szarpanie. Co dziwne raz szarpie a raz pracuje rowno, zauwazylem jedynie ze raz pomoglo odłaczenie klemy- czyli mały resecik i jakis czas bylo ok. Sam niewiem co to moze byc, ale jak cos sie dowiem na pewno sie odezwe. Pozdrawiam.
Opublikowano

Dzięki, ale u mnie nie ma jeszcze LPG, a również kilka razy odłączałem klemę na 30 minut, żeby zresetować komputer, ale to i tak nic nie daje, tym bardziej, że na komputerze nie wychodzą żadne błędy. Ale czekam na Twoje posty.

Jeszcze myślę o wtryskiwaczach, tylko nie mam narazie inny na podmiankę, tyle że świece są suche, także sam nie wiem. Ale może ktoś jeszcze coś mi tutaj doradzi.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Belgus i Centrino.

Dzięki, ale po odłączeniu przepływki powinien powrócić do ustaień fabrycznych i powinno być ok, a tak nie było jak odłaczyłem. Jeżeli chodzi o kompa to kiedyś w e34 padł mi, ale wtedy wogóle nie mogłem praktycznie odpalić auta. I chyba gdyby był walnięty komp, to coś by wykazywało podczas podłączenia do komputera, chyba że się mylę.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Masz dość nowy samochód, ale przepływka mogła się zbyt wcześnie zużyć. Szybkim lekarstwem na to może być filtr sygnału z niej do komp. na diodzie,oporniku i kondensatorze (jak nie będziesz wiedział jak go zrobić to wstawie schemacik). Często pomaga na podobne dolegliwości wynikające z wytarcia się potenciometru w miejscu wolnych obrotów.
Opublikowano

Dzięki Panowie.

Robertbmw, oporności napiszę w połowie tygodnia, bo teraz nie mam jak sprawdzić, a Vindevil, to jak możesz to prześlij mi ten schemat - będzie łatwiej.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.