Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie zagotowała mi się ciecz chłodząca i wystrzelił mi wąż. Samochód od razu zgasiłem. Moje pytanie brzmi czy w takim przypadku jest możliwość przegrzania się silnika tz. czy mogła puścić uszczelka pod głowicą?? Z tego co zauważyłem już na zimnym silniku woda nie przedostała się do oleju bo olej jest czarny. Będę musiał ponieść jakieś większe koszty czy ograniczą się one tylko do wymiany węża i kupna cieczy chłodzącej??

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Ostatnio dolewałem płynu chłodzącego i zapowietrzył mi się prawdopodobnie układ. Samochód stał na poboczu a ja rozmawiałem przez telefon i tu nagle buh z pod maski szybko zgasiłem silnik i to wszystko. Widziałem że od dłuższego czasu mi się grzeje ale dopiero teraz się dowiedziałem ze to jest układ ciśnieniowy i że trzeba go odpowietrzyć. Chyba nie zostaje mi nic innego jak wymienić waż zalać płynu odpowietrzyć i obserwować czy z oleju się robi mleko lub czy olej ucieka do płynu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u taty w e39 wywalało czasem węzą bo visco nie było sprawne i robiło ciśnienie w układzie, przy okazji silnika nie raz przegrzał, zmienił visco i wszystko ustało
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Na szczęście panowie jak i uszczelka tak i głowica jest cała. Wywalił tylko wąż i to wszystko. Zamontowałem nowy wąż zalałem płynem odpowietrzyłem i wszystko jest ok. Nie ma żadnych problemów z odpaleniem ani też nie straciła na mocy. Trzyma temperaturę a co do visc'a to działa normalnie tak jak powinno. Ale co się strachu najadłem to najadłem :DD
Opublikowano
Sprawdź na wszelki wypadek wszystkie łączenia na instalacji. Gdzieś mogło jeszcze poluzować i możesz mieć niespodziankę w trasie.
Opublikowano
Obserwowałem silnik na chodzie przez około pół godziny właśnie dlatego żeby sprawdzić i nic niepokojącego nie zauważyłem. Tak że mam nadzieję że żadnej niespodzianki w trasie nie będzie. Panowie jeszcze jedno pytanie czy jest reguła że wskazówka od temp. cieczy musi być w pionie bo u mnie zatrzymuje się przy normalnej jeździe na 1/4 i stoi tak jak w murowana. Grzeje elegancko płyn się nie gotuje i też nie ma fontanny jak odkręcę korek przy chłodnicy.
Opublikowano

musi byc w pionie, bo jak nie to znaczy ze cos nie tak z ukladem chlodzenia

jesli wskazowke masz w takiej pozycji (\) to prawdopodobnie termostat sie zacial na pozycji otwartej i nie dogrzewa auta

Opublikowano
Dokładnie jak napisał kolega wyżej. Odchylenie może być ewentualnie na milimetr od pionu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.