Skocz do zawartości

320d 2004r wadliwa turbosprężarka


123dancio

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM

PO OKRESIE ZIMOWYM POJAWIŁ MI SIĘ DZIWNY ŚWIST BARDZIEJ CICHY ALE SŁYSZALNY GWIZD PRZY ZMIANIE BIEGÓW ORAZ ZAUWAŻYŁEM NIEPOKOJĄCY MINI MALNY SPADEK OLEJU ,TROCHĘ MUSZĘ DOLEWAĆ A WCZEŚNIEJ NIGDY TEGO NIE MIAŁEM, PODEJŻEWAM NA 100% TURBOSPRĘŻARKĘ ŻE JEST NA WYKOŃCZENIU A MAM PRZEJECHANE 131 TYŚ .MOJE PYTANIE CZY REGENEROWAĆ CZY WYMIENIAĆ I CZY TO PRAWDA ŻE PRZY WYMIANIE TYRBOSPRĘŻARKI MUSZĘ WYMIENIĆ OLEJ ,FILTRY I INNE PODZESPOŁY....

BOJĘ SIĘ ŻE PRZY WYMIANIE MI COŚ SPARTOLĄ PRZY WYCIĄGANIU I WKŁADANIU I CZY NIE LEPIEJ DO SERWISU.PROSZĘ O PORADĘ ALBO O WSKAZÓWKI CZEGO NIE ROBIĆ A CO ROBIĆ...DO DZIŚ SIĘ ZASTANAWIAM I NIE UKRYWAM FAKTU ZE W GRĘ WCHODZI TAKŻE GOTÓWKA.

Z GÓRY DZIĘKI.

Edytowane przez 123dancio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw zbadaj dokładnie temat .... wymień odmę ! sprawdź stan wirnika turbiny czy nie ma luzu .... sprawdź czy złącze elastyczne nie jest wypalone albo wydech przy turbinie może niedokręcony !

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie - sprawdź na początku odmę. na 99% olej przez nią "ginie"

i luz na wirniku.

 

tak, jak będziesz wymieniał turbo to koniecznie olej trzeba wymienić i analogicznie filtry. Pamiętaj, aby wlać do turbiny olej przed włożeniem!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie - sprawdź na początku odmę. na 99% olej przez nią "ginie"

i luz na wirniku.

 

tak, jak będziesz wymieniał turbo to koniecznie olej trzeba wymienić i analogicznie filtry. Pamiętaj, aby wlać do turbiny olej przed włożeniem!

wlać to pikuś..

trzeba przekręcić pare razy rozrusznikiem by olej się pojawił w rurce od oleju nastepnie ją przymocować i znów zakręcić rozrusznikiem czekając aż olej wyleci z odpływu oleju turbiny i dopiero wtedy przykręcic do turbiny rurkę od odpływu oleju.

 

 

Odma po zimie to 1 sprawa i luzy na wirniku jak już wcześniej koledzy powiedzieli. Następnie przegonić auto porządniej może masz minimalnie zapieczoną geometrię po zimie i chwilowe overboosty. Chyba że na postoju tylko ten świst, to sprawdź wydech, mocowania wszystkie i spawy. Ten świst to na ciepłym silniku też, czy tylko na zimnym ? Bo jeśli na zimnym to częsta sprawa tym bardziej w takich temperaturach, gorsze smarowanie i większe luzy na uszczelkach w turbince.

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, jeśli naprawde wyjdzie że to turbo pada to i ile masz zamiar pojeździć tym autem jeszcze pare lat kup nowe turbo, nie pchaj sie w regeneracje ( to może przysporzyc Ci sporo kłopotow jak i podwoic koszty nowego turbo) Przy zmiennej geometrii łopatek taka regeneracja to loteria.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wszystkim za mądre odpowiedzi ,sporo mi przekazaliście ,jednak warto sięgnąć opinii od kolegów gdyż o ważnych rzeczach nie wiedziałem chociażby o sposobie napełniania olejem ,zwrócę na pewno uwagę na geometrię łopatek ,odmę i luzy na wirniku.

Ostatnio robiłem sobie właśnie wydech bo myślałem że ten świst /gwizd ma tam właśnie źródło, wspawali mi nowe połączenie skorodowanej rureczki i nic się nie zmieniło –stąd zwrócona uwaga na turbo. Wcześniej nie miałem problemu z tym świstem pojawił się nagle i mnie do dziś męczy ,najwyraźniejszy jest przy rozruchu silnika a potem jakby się wyciszał-dziwna dla mnie sprawa. W chwili obecnej szukam turbo –boję się tej regeneracji ale boję się też kosztów za nową część.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam orginalne turbo w idealnym stanie nie regenerowane do silnika 150KM euro4 czyli z roku 2004. jesli chcesz sprzedam. sprawdz tylko czy masz sterowanie elektroniczne turbiny. ja nie zamontowalem bo mam euro3 czyli sterowanie podcisnieniowe turba...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słyszałem o tej firmie same pozytywne rzeczy !!!! jedna z niewielu jak nie jedyna firma która dobrze robi turbiny...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

długo myślałem czytałem i zasięgałem opinii na temat regeneracji,faktycznie ta firma którą polecacie jest najlepsza jednakże za daleko a wysyłka odpada.

zdecydowałem się na serwis w Bydgoszczy już się umówiłem na marzec.stwierdziłem że moje auto przekaże w ręce fachowców ,nie chcę aby grzebali mi w silniku jacyś chłopy warsztatowi bo w swoim mieście niestety jestem na nich skazany.sprawa wyjaśniona,dzięki wszystkim za wypowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam

właśnie wracam z serwisu i oznajmiam co stwierdzili po analizach i badaniach:

-sama turbosprężarka jest bardzo dobra - nie mam luzów na łopatkach ; zatem popełniłbym kolosalny błąd decydując się na regenerację lub wymianę

- stwierdzili zatkanie odmy dokładnie jak to mi zasugerowano w postach wyżej

wymiana odmy i wszystkich podzespołów powiązanych będzie mnie to kosztowało 900zł.wymiana za 14dni

jestem zadowolony z serwisu sprawdzili mi wszystko co chciałem i wymienili olej z filtrami całkowity koszt po rabacie 25% -1400zł.

aha stwierdzili ze mam dziurkę w przewodach wydechowych przez komputer co okazało się prawdą w rzeczywistości.

pozdrawiam

p.s mam nadzieję ze komuś ten wątek pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
witam

właśnie wracam z serwisu i oznajmiam co stwierdzili po analizach i badaniach:

-sama turbosprężarka jest bardzo dobra - nie mam luzów na łopatkach ; zatem popełniłbym kolosalny błąd decydując się na regenerację lub wymianę

- stwierdzili zatkanie odmy dokładnie jak to mi zasugerowano w postach wyżej

wymiana odmy i wszystkich podzespołów powiązanych będzie mnie to kosztowało 900zł.wymiana za 14dni

jestem zadowolony z serwisu sprawdzili mi wszystko co chciałem i wymienili olej z filtrami całkowity koszt po rabacie 25% -1400zł.

aha stwierdzili ze mam dziurkę w przewodach wydechowych przez komputer co okazało się prawdą w rzeczywistości.

pozdrawiam

p.s mam nadzieję ze komuś ten wątek pomoże

Weź jakie ceny mają :duh: :mrgreen:

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.