Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Auto stalo 4 dni w temperaturze +23 stopnie, mialo zrobiony przeglad, podejrzewam ze bylo sprawdzane/wyrownane cisnienie w oponach. Zostawilem je wczoraj na mrozie na 8h i po odpaleniu mialem alert o cisnieniu we *wszystkich* kolach (4 x zolte). Szybka pilka - feuvert, azot, cisnienie z tabliczki znamionowej przod 2.0 tyl 2.5 (troche sie zdziwilem) i potwierdzenie stanu cisnienia z idrive. Cisza spokoj az do dzis, kiedy to znowu komunikat sie powtorzyl - zakladam ze przy azocie raczej nie powinno dochodzic do takich roznic w objetosci, bo nie ma takiej rozszerzalnosci cieplnej jak zwykle powietrze. Co moze byc przyczyna? Znowu zatwierdzilem stan cisnienia i znowu jest OK, pytanie na jak dlugo :S
Opublikowano
Kiedys tez mialem kumunikat dzien w dzien ze cos jest nie tak w jednym kole,resetowalem ale wracal ponownie.Okazalo sie ze w oponie nie bylo zadnej dziury faktycznie ale powietrze uciekalo bokiem przy rancie felgi od srodka,ale to moja winna bo przez rok nie sprawdzalem powietrza w aucie i wyniku jazdy felga z opona sie przetarla bo bylo za malo powietrza itd....pacient z wulkanizacji posmarowal jakims bialym preparatem rant felgi i do dzisiaj jest git malina.Powiedzial mi ze jak jest tez minusowa temperatura to dobrze jest sprawdzac stan powietrza raz na miesiac dla pewnosci ze jest okey,szczegolnie w runflatach.Ja trzymam cisnienie w kolach 3.2 PSI :!:
The ultimate driving machine.....B.M.W///M SPORT
Opublikowano
Ja po raz drugi przeszedlem przez procedure zatwierdzania cisnienia i jest ok. A cisnienie dalem zgodnie z tabliczka, chociaz dziwnie mi tak jakos majac 2.0, wiec przed wyjazdem z wiekszym obciazeniem dobije...
Opublikowano
W atmosferze oprocz azotu jest jeszcze troche innych gazow, ktore duzo bardziej niz azot reaguja na zmiany temperatury. Fakt ze jest tego raptem 20% ale odnosze wrazenie ze jednak opony mniej reaguja na zmiany temperatur jak napompujesz je samym azotem. Zreszta roznicy w cenie praktycznie nie ma, bo doplata rzedu 10 zeta za 4 kola przy ewentualnej wymianie to w tej chwili mniej niz paczka papierosow...
  • 2 lata później...
Opublikowano
nie moge sie nigdzie doszukac, wczoraj tez zapalil mi sie ten komunikat, choc wczesniej bylo ok. Dopompowalem powietrza, sprawdzilem cisnienie i jest ok ale blad wywala dalej, jak zrobic ten reset bo nie mam pojecia? :oops: (auto to oczywiscie e60)
Opublikowano
nie moge sie nigdzie doszukac, wczoraj tez zapalil mi sie ten komunikat, choc wczesniej bylo ok. Dopompowalem powietrza, sprawdzilem cisnienie i jest ok ale blad wywala dalej, jak zrobic ten reset bo nie mam pojecia? :oops: (auto to oczywiscie e60)

 

1. Bezpośrednio przed rozpoczęciem jazdy

należy uruchomić silnik, ale jeszcze nie

ruszać

2. Wywołać menu idrive

3. Wybrać "Vehicle settings" i nacisnąć na

kontroler

4. Wybrać "RPA" i nacisnąć na kontroler

5. Wybrać "Set tyre pressure" i nacisnąć na

kontroler

6. Wybrać "Yes" i nacisnąć na kontroler

I po kłopocie :)

Opublikowano
Witam, mam pytanie zmieniłem felgi z 17 na 18 i teraz nie wyskoczyła informacja o innym cisnieniu. Czy te czujniki są w felgach razem z wentylami ? Jeśli tak to czeka mnie ściąganie dwuch kompletów :/ proszę o potwierdzenie mojej tezy. Pozdrawiam
Opublikowano
Nie ma czujnikow w oponach, cienienie mieza czujniki abs, poprzez obrot kola :)

 

Zresetuj w idrive i bedzie ok.

 

W E60 moga byc czujniki ciśnienia, ale to bardzo rzadko spotykana opcja.

Opublikowano
Wiem że to działało na 100% bo jak zmieniałem z letnich na zimowe to odrazu wrzeszczał że cisnienie ma złe. A jak zmieniłem felgi z 17 na 18 to cisza ... to chyba niemożliwe żeby było takie samo cisnienie w kolach zimowych 225/40/17 i letnich 245/45/18. Sproboję na stację podjechać i upuścić trochę powietrza. Przejadę sie i zobaczymy. Tak czy siek dziwna sprawa.
Opublikowano
No pod warunkiem że cisnienie jest inne od tego po zmianie. I w tedy rozumiem wprowadzenie nowych wartości w idrive, chyba że się mylę.
Opublikowano

 

1. Bezpośrednio przed rozpoczęciem jazdy

należy uruchomić silnik, ale jeszcze nie

ruszać

2. Wywołać menu idrive

3. Wybrać "Vehicle settings" i nacisnąć na

kontroler

4. Wybrać "RPA" i nacisnąć na kontroler

5. Wybrać "Set tyre pressure" i nacisnąć na

kontroler

6. Wybrać "Yes" i nacisnąć na kontroler

 

Robiłem wszystko wg instrukcji wcześniej miałem status ACTIVE po ponownym przeliczeniu cisnienia cały czas przelicza INITIALIZING i trwa to w nieskończonośc. Czyli wychodzi na to że u mnie że prawdopodobnie czujniki mam w felgach zimowych. Albo cos się wykrzaczyło :/

 

http://s1.pokazywarka.pl/i/1985389/561874/2013-05-07-12-07-34.jpg

Opublikowano
No pod warunkiem że cisnienie jest inne od tego po zmianie. I w tedy rozumiem wprowadzenie nowych wartości w idrive, chyba że się mylę.
Mylisz się. Trzeba zawsze :wink:
Opublikowano

Nie masz żadnych czujników bo jak 99% E60 masz tylko system RPA który nie monitoruje bezpośrednio ciśnienia w kole, mierzy tylko prędkość obrotową kół. Im mniej powietrza w kole tym mniejsza jego srednica i większe obroty. Ta inicjalizacja ma za zadanie okreslenie srednich obrotow. Jeżeli wymieniane koła maja bardzo zbliżoną średnice system nie będzie zgłąszał błędów. I tak to działa.

 

Włącz tą inicjalizacje i się tym nie martw, pojezdzisz z tym troche to sie wszystko ustawi.

 

 

Monitorowanie ciśnienia w E60 za pomocą czujników ciśnienia wyglada tak:

  • 1 rok później...
Opublikowano

Do tego trzeba sprzętu a nie kodowania. Nadajniki w kołach, anteny w nadkolach, kable, sterownik...

A kodowanie to już parę kliknięć

Opublikowano
Do tego trzeba sprzętu a nie kodowania. Nadajniki w kołach, anteny w nadkolach, kable, sterownik...

A kodowanie to już parę kliknięć

Ale podobno w e60 działa to w oparciu o czujnik abs a nie o czujniki w zaworkach i odbiornik w nadkolu. Nazywa się to RPA

Opublikowano
Do tego trzeba sprzętu a nie kodowania. Nadajniki w kołach, anteny w nadkolach, kable, sterownik...

A kodowanie to już parę kliknięć

Ale podobno w e60 działa to w oparciu o czujnik abs a nie o czujniki w zaworkach i odbiornik w nadkolu. Nazywa się to RPA

 

Przeczytaj co napisałem 07 Maj 2013 18:33, trzy posty wyżej

Opublikowano
Do tego trzeba sprzętu a nie kodowania. Nadajniki w kołach, anteny w nadkolach, kable, sterownik...

A kodowanie to już parę kliknięć

Ale podobno w e60 działa to w oparciu o czujnik abs a nie o czujniki w zaworkach i odbiornik w nadkolu. Nazywa się to RPA

 

Przeczytaj co napisałem 07 Maj 2013 18:33, trzy posty wyżej

Właśnie chodzi mi o Rpa a nie Tpm nie mam tej opcji można ją dokodować. Może się przydać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.