Skocz do zawartości

Fabryczny alarm w E46-pytanie o montaż


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam pytanie odnośnie fabrycznego alarmu w E46.Czy wiązki są preinstalowane?Wystarczy podpiąć moduły?Pytam,bo w moim aucie nie mam fabrycznego alarmu a chciałbym go założyć.

Znalazłem kilka stron, np. http://m3.madrussian.net/diy_alarm.shtml http://www.my330i.com/mod8.php gdzie taka operacja jest wykonywana,ale są to auta z USA, które na ogół były lepiej wyposażane niż na rynek europejski.Będę wdzięczny za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odświeżę trochę temat bo też jestem zainteresowany założeniem oryginalnego alarmu.

„Pavello” udało ci się założyć ten alarm? Ile komponentów montowałeś? Musiałeś ciągnąc instalację?

Daj znać bo mam okazję kupić taki alarm z rozbieranego „anglika” i się mocno zastanawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Również się zastanawiałem i przeszukiwałem internet. Najłatwiej sprawdzić czy macie przewody w podszybiu do syreny (troche odkrecania) i w bagazniku kostka od czujnika przechyłu.

U mnie niestety nie ma preinstalacji. Ale chyba nie jest to zbyt skomplikowane, tylko przeprowadzić przewody od GM5 (general module tam gdzie bezpieczniki - mam gdzieś opis) i kodowanie - tez wiem jak.

Może kiedyś się podejmę, bo części pełno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest trochę więcej opisane, w pliku pdf http://www.e46fanatics.com/forum/showthread.php?t=800313

Tutaj opis GM5 http://www.bmwgm5.com/GM5_Connections.htm

schemat podłączenia (przy okazji montażu samej syreny) http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=870745&page=2

 

Analizując możemy podpiąć syrenkę pod zasilanie i pod pin 8 GM5, następnie

kodowanie w module gm5

DWA aktiv

QUIT_AKUST_ENTSCH aktiv

QUIT_AKUST_SCHAERF aktiv

 

tutaj link viewtopic.php?f=15&t=163042

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem po montażu, kilka godzin aby wszystko dokładnie zainstalować.

Przewody od syrenki (4) przepuściłem w miejscu do tego przystosowanym (wychodzą za skrzynką bezpieczników)

Przewody od "czujnika maski" (2) w miejscu gdzie idą przewody świateł, pompki spryskiwacza i inne (wnęka na webasto)

 

Masowy syrenki i od "czujnika maski" podłączasz w miejsce gdzie brązowe przewody łączą się (czarna skrzyneczka dołączona do skrzynki bezpieczników- nad nią), plus od syrenki do bezpiecznika 67, sterowanie syrenki do pin 8 złącza 26 pinowego GM5 (general module), drugi przewód od "czujnika maski" do pinu 7 GM5.

Czwarty przewód syrenki zostawiłem do ew. wykorzystania do podłączenia dodatkowych czujników.

 

Kodowanie jak pisałem wcześniej + ew.

PANIK_MODUS - aktiv - długie trzymanie przycisku na pilocie otwarcia bagażnika

MIT_OPT_ALARM aktiv - żeby włączyć sygnalizację wybranymi poniżej światłami po uaktywnieniu alarmu

ALARM_OPT_ABBLENDLICHT aktiv - światła pozycyjne

ALARM_OPT_FERNLICHT aktiv - światła drogowe

ALARM_OPT_WARNBLINKER aktiv - światła kierunkowskazów

 

jeszcze warto to zmienić

SCHAERFEN/ENTSCHAERFEN

schloss_und_fernbedienung na nur_mit_fernbedienung (wł/wył alarmu tylko z pilota)

 

PS. diodę LED można podłączyć do pinu 23 (- Katoda) i do plusa z bezpiecznika 67

 

Służę szczegółowymi informacjami dla zainteresowanych

 

Pozdrawiam

Edytowane przez marcineddie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałeś czujnik ruchu wewnątrz pojazdu oraz czujnik przechyłu? Patrząc na ceny używanych części, oryginalny alarm to groszowa sprawa. Ciekawią mnie dwa pierwsze elementy. Pewnie w podsufitce trzeba zrobić dziurę i zamontować czujnik plus jego obudowę plus instalacja do GM5. Czujnik przechyłu podobno znajduje się z tyłu pojazdu, jestem trochę leniwy i ciekawi mnie czy można go zainstalować z przodu pojazdu:) Masz lub możesz wykonać jakieś zdjęcia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem, tylko syrenka i czujnik maski. Mam szyberdach i czarny sufit więc trudniej z częściami pod kolor, więc ultradźwięki i czujnik przechyłu na razie odpuściłem.

Instalacja przewodów tak jak trzeba zajmuje sporo czasu.

Nie mam zdjęć bo nie jest to zbyt skomplikowane.

Mam numer OEM konektora do podłączenia plusa w skrzynce bezpieczników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.