Skocz do zawartości

[e60] 520d Biały dym z rury wydechowej. O co kaman?


stamart

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mam taki mały problem.Otóż zdarzyło mi się coś takiego. Jadę sobie całkiem spokojnie i nagle widzę za sobą ścianę białego dymu. Dymi jak cholera i czuć spalony olej. łapię się za serce zjeżdżam na pobocze próbuję się schować bo wstyd jak cholera w takim aucie. No ale ok zaglądam pod maskę olej jest stan taki jak miesiąc temu kiedy go wymieniałem. Płyn chłodniczy jest stan ok. O co kaman?

 

Odpalam i próbuje jechać wszystko OK! nic się nie dzieje żadnych spadków mocy żadnych wahań obrotów nic. Auto zasuwa jak gdyby nic się nie stało. Tylko dalej dymi. Dobra zauważyłem że na wolnych obrotach dymi mniej więc tak jakoś delikatnie jadę trochę dymi ale coś przynajmniej widać. Po 3km już prawie jest ok. Po pięciu nawet jak przycisnę to nie dymi. Wszystko super. Ale co to było? zdarzyło mi się już to drugi raz. Podjechałem do mechanika. Wypytuje mnie o filtr cząstek stałych czy jest?. No mam. No to może to - mówi. Ale nie jest pewny.

 

Jeżdżę do pracy 40km tam i z powrotem bez korków jakieś 4 razy w tygodniu. Moje auto jest z 2006r. przed liftem. Mam go dwa miesiące. Olej oczywiście wymieniłem. Ponoć nie jest to problem turbiny bo ona jak się rozszczelnia to ino raz - i jazdy niema. Przebieg 120tyś. Zakładam że nie cofnięty ale głową nie ręczę. Co jeszcze 2.0d w manualu z 7-biegową skrzynią.

 

Proszę o pomoc i wyrozumiałość.

 

 

(no i proszę nie odsyłać mnie do wyszukiwarki bo szukałem i nie znalazłem. w Googlach też nie ma)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ma tak że turbo od razu sie rozszczelni tak, że wyssie olej ci z silnika, turbo może delikatnie puszczać, ale też zauważalne były by po jakimś czasie ubytki w oleju. Jak dla mnie biały dym to na 99% olej, bo co niby innego? Niewłaściwa mieszanka to raczej ciemny...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ma tak że turbo od razu sie rozszczelni tak, że wyssie olej ci z silnika, turbo może delikatnie puszczać, ale też zauważalne były by po jakimś czasie ubytki w oleju.

 

Miałęm już awarię turbiny w e36 318TDS no i było ino raz. Olej poszedł z rury i z silnika. Auto było słabe i jechać nie chciało.

 

. Jak dla mnie biały dym to na 99% olej, bo co niby innego?

 

Powiem więcej specjalistą nie jestem ale nawet na 100% jest to olej. No chyba że ropa w wydechu też spala się na biało. Ale skąd by się tam wzięła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy coś to Ci pomoże ale wcześniej miałem mercedesa i tam też się zdarzały takie "numery". Chodziło o to że geometria łopatek była jakaś nietypowa i zależnie jak się ustawiły turbina mogła chodzić ok a później problem branie oleju i turbo w rozsypce. Może masz to samo...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie turbo ja w mojej buni miałem to samo w tamtym roku dwa razy w zimie i do tej pory jakieś 20tk bez problemu śmiga a dodam że na kompie nic nie wykazało.

 

A jakie konkretnie miałeś objawy? Na zimnym? ciepłym? w trasie? w mieście? i czy bardzo dymił ?

 

 

 

 

Dodam jeszcze że dziś zaczął dymić po 2km na zimnym jeszcze silniku. Nie tak mocno jak wczoraj ale jednak.

 

Jeszcze jedno miesiąc temu jak wymieniałem olej to mechanik powiedział że wykasuje mi przy okazji inspekcję. Dziś zaglądałem do iDrive i okazuje się że wykasował także serwis filtra cząstek stałych przedtem miałem 70k do przeglądu teraz mam 200k. Czy to może mieć jakiś związek? może w początkowej fazie użytkowania proces wypalania jest mocniejszy czy co ? Czy przy okazji wykasowania inspekcji mógł usunąć dane o zużyciu filtra dpf?

 

Edit:

Sprawdziłem poziom oleju po dzisiejszej jeździe i jest go mniej niż wczoraj. Połowa na bagnecie.

 

Wiem że bez specjalisty się tu nie obejdzie. Pytanie czy ten mechanik z Mrowli to konkretny i uczyciwy facet? czy szukać kogoś innego jeśli tak to kogo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie biały dym był po przejechaniu około 15km jak wyskoczyłem z miasta na autostradę i to było przy zmianie z drugiego biegu na trzeci,więc myślę że to DPF się wypala bo silnik był już gorący a jak jest zimny to każdego dnia lekko dymi na biało do póki się nie nagrzeje.Co do wskazań kompa to tam jest tylko data która pokazuje przegląd DPF-u ale z praktyki wynika ze robi się 200tys km na DPF-ie i wtedy jedzie się na ponowne wypalanie. te informacje posiadam z serwisu STANDO Wrocław.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie biały dym był po przejechaniu około 15km jak wyskoczyłem z miasta na autostradę i to było przy zmianie z drugiego biegu na trzeci,więc myślę że to DPF się wypala bo silnik był już gorący a jak jest zimny to każdego dnia lekko dymi na biało do póki się nie nagrzeje.Co do wskazań kompa to tam jest tylko data która pokazuje przegląd DPF-u ale z praktyki wynika ze robi się 200tys km na DPF-ie i wtedy jedzie się na ponowne wypalanie. te informacje posiadam z serwisu STANDO Wrocław.

 

u nie odpukac nigdy nic nie dymilo-a mam dpf;

pozdrawiam Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym jak ubyło mi oleju stwierdziłem że nie ma co ryzykować wezwałem lawetę i odstawiłem do mechaniora. Ma popatrzeć o co kaman i dać znać. Jak będę już coś wiedział to dam znać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tym jak ubyło mi oleju stwierdziłem że nie ma co ryzykować wezwałem lawetę i odstawiłem do mechaniora. Ma popatrzeć o co kaman i dać znać. Jak będę już coś wiedział to dam znać.

A ile tego oleju ubyło bo w mojej buni to raczej przybywa przez nieszczęsny DPF bo po mieście dużo go katuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile tego oleju ubyło bo w mojej buni to raczej przybywa przez nieszczęsny DPF bo po mieście dużo go katuje.

 

Spadło do połowy podziałki... Ja raczej dłuższe trasy robię.

 

Na szczęście mam jeszcze stare dobre T4 350tyś i nic się dzieje.Im nowsze auta tym częściej się psują i tym więcej z nimi problemów.

 

=====================================================================================================

 

 

No autko jest już u mechanika. Wstępna diagnoza to jednak Turbo. Komputer nic nie wykazał ale turbo wydaje charakterystyczny świst. Więc pewnie to to. Czeka mnie regeneracja.

 

Gdzie polecacie regenerować Turbinkę? W starej E36 robiłem w Mielcu ale tam mi gość dwa razy robił po za pierwszym razem przejechałem tylko 1km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za post pod postem ale Odświeżam wątek.

 

 

A mianowicie autko oddałem do naprawy. Mechanik stwierdził że turbina.

 

Wykręcił ją i przy okazji pół silnika tj. (całą obudowę aż do pokrywy klawiatury). No i:

 

Sprawa 1.

 

Silnik jak stwierdził jest strasznie zasyfiony jakimś łojem. Ponoć trzeba wszystko wymyć i zmienić olej na inny ostatnio wlałem castrol 5w30. Co lał poprzedni właściciel? nie wiem. Jaka może być przyczyna takiego stanu.?

 

Sprawa 2.

 

Zawiozłem turbinkę to regeneracji a gość mi powiedział że to nie wina turbiny tylko filtra odmy. (http://www.regmot.pl/) Przy czym że turbina jest dobra stwierdził na "oko". Powiedział żebym sobie wymienił ten filtr i będzie git majonez. No dobra w serwisie zakupiłem filtr odmy z całym układem odpowietrzającym (180zł) no i wszystkie uszczelki jakie były ściągane łącznie z podkładkami pod wtryski. Zawiozłem to wszystko mechanikowi a on się upiera że turbina musi być zepsuta bo gwiżdże. No i mówi że szkoda to ją do auta wkładać bo przejadę parę kilometrów i od nowa trzeba będzie wszystko robić.

Nie wiem już kto ma rację. Doradźcie coś?

 

Dodam tylko że zadzwoniłem jeszcze do jednego serwisu turbin i gość powiedział że może ją sprawdzić na wyważarce. W sumie to się umówiłem że podjadę z nią do sprawdzenia.

 

Co myślicie o całej sytuacji. Kto ma tu więcej racji. Mechanik czy turbiniarz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Turbina przecież gwizda w silnikach 2.0d i 3.0d przy przyspieszaniu :shock: Druga sprawa ja mam E91 318d z 2008roku i przy tych mrozach cały czas mi dymi z rury a jak dam ostro w palnik to też widzę z tyłu dym ( pare wodną) z wydechu bo aż pod szybe mi podchodzi...

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Moim zdaniem to musisz zmienić mechanika bo wyszło teraz że nie miał racji no i jeszcze ten wkład filtra odmy jak masz plastikowy to nie trzeba wymieniać.

 

 

Kurcze już sam nie wiem byłem dziś u innego turbiniarza no i on rozebrał i stwierdził że jest luz na wałku i zabite kanały olejowe. Powiedział że pewnie będzie działać jak założę ale jak wjadę na autostradę i dam po garach to będzie klops po paru kilometrach.

 

Oddałem do regeneracji...

 

Zobaczymy co będzie jak złoży to do kupy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam o twoim problemie i tak sobie przypominam ze miałem coś podobnego.Jestem coprawda posiadaczem e90 ale z podobnym silnikiem i z dpf'em.Podobie jak tobie sie to zdarzyło czyli spokojnie sobie jade zatrzymałem sie na swiatlach , spogladam na ludzi na przystanku tramwajowym a ci patrza ze zdziwieniem w moim kierunku a bardziej na tyl auta.Patrze w lusterko a tu bialo-siwy dym.Oczywiście serce odrazu sie zatrzymało i przyspieszył oddech , zjechałem w zatoczke dodaje pomalu gazu dalej dymi ale niegasze poczekałem chwile dym przestał leciec.Przejechałem od tego momentu 35 tyś kilometrów i nic.Jezdziłem po autostradach pedałowałem ile tylko mogło auto pojechac , problem sie nie pojawił.Niedawno byłem na profilatycznym sprawdzeniu auta i tu odpowiedz na moje zatrzymanie chwilowe serca jakis czas temu - zapchanie filtra czasteczek staych wypalanie podparte to było stanem licznika który był przy tej akcji. :shock:

A tak jakbym cos mógł doradzic to jak turbinowiec mowi ze turbo ok to jest ok bo nichce mi sie wierzyc ze niechcialo mu sie regenerowc (regeneracja-zarobek) a ten drugi zregenerował ci turbawke bo (regeneracja-zarobek).Ogólnie to w silnikach diesla jest syf i szlam ktory (tam gdzie sie da) mozna co jakis czas wyczyscic.

Podsumowujac albo twoj samochod ma duuuzo wiecej przelatane od deklarowanych kilometrow albo naprawa-regeneracja-zarobek.

 

Pozdrawim i powodzenia moze wszystkie zabiegi przyniosa skutek i bedziesz mogł latac bez duszy na ramieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Biały dym to para wodna,powiec swojemu mechanikowi niech wywierci dziurkę w ostatnim tłumiku w najniższym punkcie,zdziwisz się ile tam jest wody :shock: -w mojej było z 2 litry,a padnięta turbina to siwy lub niebieski dym, nie biały. Wiadomo że jak wyjeli turbo, to teraz będą Ci wciskać że trzeba regerenować-nie daj się wycyckać ,tylko zrób jak mówię i nie miej obaw że dziurka coś zepsuje,ja mam tak w każdym aucie z katalizatorem i nic nie dymi.POZDRAWIAM.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Biały dym to para wodna,powiec swojemu mechanikowi niech wywierci dziurkę w ostatnim tłumiku w najniższym punkcie,zdziwisz się ile tam jest wody :shock: -w mojej było z 2 litry,a padnięta turbina to siwy lub niebieski dym, nie biały. Wiadomo że jak wyjeli turbo, to teraz będą Ci wciskać że trzeba regerenować-nie daj się wycyckać ,tylko zrób jak mówię i nie miej obaw że dziurka coś zepsuje,ja mam tak w każdym aucie z katalizatorem i nic nie dymi.POZDRAWIAM.

 

bialy dym moze byc z pary wodnej-ale przy padajacym turbo takze; ten z pary IMO wyglada troche inaczej; po drugie jak ubywa oleju to przeciez cos sie musi z nim dziac; jesli nie ma wyciekow wiec pewnie jest spalany;

filtr oddmy (zatkany) moze spodowowac uszkodzenie turbo ; juz kiedys o tym pisalem jak najprosciej mozna sprawdzic czy jest prawidlowe odpowietrzenie skrzyni korbowej; na postoju, odkrecamy korek wlewu oleju do silnika (wystarczy delikatnie- nie do konca) jesli wyraznie czuc "wypychanie" korka to jest zbyt duze cisnienie; w takiej sytuacji albo odma zapchana albo silnik w nie najlepszej kondycji;

w moim 530d korek po odkreceniu, po prostu lezy na silniku i drzy od wibracji silnika; nie czuje cisnienia pod nim...

bialy czy niebieski dym ;) ?

ps luz na walku turbiny kwalifikuje ja do naprawy

 

pozdrawiam

K.

pozdrawiam Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to prawda że zatkana odma może powodować takie objawy i turbo też,-tylko ja zanim rozbiorę pół silnika,to zaczynam od sprawdzenia żeczy najbardziej prozaicznych.Kolega w temacie pisze że raz dymi a raz nie, padnięte T. pzeważnie dymi bez przerwy,pozatym przebieg to dużo za wcześnie na naprawę T.To co pokazane na tych filmikach to już stan agonii i dotyczy tych co długo jeżdżą z zepsutym turbo.Ztym korkiem to masz 100% rację, w moim też tak jest i jest to prawidłowo. :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to prawda że zatkana odma może powodować takie objawy i turbo też,-tylko ja zanim rozbiorę pół silnika,to zaczynam od sprawdzenia żeczy najbardziej prozaicznych.Kolega w temacie pisze że raz dymi a raz nie, padnięte T. pzeważnie dymi bez przerwy,pozatym przebieg to dużo za wcześnie na naprawę T.To co pokazane na tych filmikach to już stan agonii i dotyczy tych co długo jeżdżą z zepsutym turbo.Ztym korkiem to masz 100% rację, w moim też tak jest i jest to prawidłowo. :cool2:

 

 

Witam!

 

Właśnie dzwonił do mnie mechanik żebym odebrał samochód. Ponoć jest już OK. W sumie byłem w trochę w szoku po tym co zobaczyłem w trakcie naprawy ale zdecydowałem że jednak oddam turbo do regeneracji.

Radziłem się jeszcze trzech turbiniarzy i każdy polecił mi to zregenerować, okazało się kanały olejowe były pozapychane "błotem z oleju" kupę nagarów w silniku itp. W Sumie to nie wiem czy ktoś przedemną zawracał sobie wogule głowę wymianą oleju. Książki nie było. Gość od turbo z mielca powiedział żebym sobie ją wyczyścił. ale niby Jak? I skąd będę miał pewność że to pomoże i wszystko będzie GIT?

 

W sumie to mechanik powiedział że trzeba to umyć benzyną ekstrakcyjną i ma pomóc. Wiec było wyczyszczone wszystko co jest pod pokrywą klawiatury, nowy filtr odmy wraz z układem odpowietrzającym. Wymyta miska olejowa i smok. No i wszystkie nowe uszczelki. Odma była zasyfiona i mogło się zdarzyć że ciśnienie za duże poszło na turbinę. Stwierdziłem że skoro wałek ma już luzy to już nie będę się cackał i oddaję do regeneracji. Bo jak by się okazało że jednak turbo nie jest do końca dobre to koszt x 2. A jeszcze gorzej jakby się stało to co na filmikach powyżej - Nieszczelność turbiny olej wędruje do intercoolera a tam już prosto do cylindrów gdzie ulega samozapłonowi tak jak ropa. Wyciągnięcie kluczyka nie pomoże. Silnik rozbiega się tak że tłoki wyskakują.

 

Polecam ten artykuł.

http://blogsilnika.blogspot.com/2008/12/choroba-szalonych-diesli.html

 

 

Całość kosztowała mnie jakieś 3200 z częściami. Wszystkie nowe uszczelki i filtry + olej 12L na dwie zmiany żeby przepłukać + regeneracja turbiny+mechanik. Wszystkie części bezpośrednio od dealera BMW. Gdzieś mam chińskie podroby. Trochę wyszło ale jak ktoś kupuje e60 to już musi się z tym liczyć. Poza tym chytry dwa razy traci. Co się okaże czy auto będzie jeździć? i jak długo? dam znać. Narazie Mechanik powiedział że auto chodzi super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.