Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam społeczność, jestem nowy i jeśli temat zakładam w złym dziale to proszę moderatora o przeniesienie.

Noszę się z zamiarem kupna BMW e30...

Teraz mam Audi 80 z którego raczej nie jestem zadowolony i dlatego myślę nad innym autem. Wcześniej miałem Alfę Romeo 33 która w była idealna poza jednym drobiazgiem... jak się nieco przycisnęło to 15l/100km nie było granicą spalania :) Oczywiście czystej benzyny...

 

TERAZ MYŚLĘ NAD INNYM AUTEM

i jednym z nich jest właśnie popularna e30. Podoba mi się jej styl (oczywiście oryginalny), bo nie będę komentował tego co niektórzy robią z tym w sumie ładnym autem. Myślę że na forum takich ludzi nie ma ;)

Zastanawiam się czy wybrać silnik diesla, czy gaz.

Nie wiem co będzie lepsze, ale coraz mocniej skłaniam się ku instalacji LPG... chyba nie jest zbyt trudno znaleźć e30 w gazie :P

Na co zwrócić uwagę przy zakupie, którą wersję najlepiej wybrać 316, 318 a może nawet 320.

Czy to awaryjne auto, i jakie są jego problemy. Czytałem że nie ma problemów z rdzą... ale zawsze trzeba brać poprawkę na 20 letni samochód cudów się nie spodziewam ;)

Dzielcie się wrażeniami i opiniami. Czy są problemy z instalacją gazową? Chcę wiedzieć jak najwięcej... i oczywiście będę czytał inne wątki z forum bo to pierwszy krok do zakupu auta ;) Tak właśnie kupiłem Alfę...

Opublikowano

moim zdaniem 316 odpada. zastanów się nad 1,8-2,0 co do gazu to faktycznie nie trudno będzie znaleść :) co do rdzy to zależy od samochodu, widziałem e30 z dzirami na wylot w miejscach: hmm... łatwiej będzie wymienić gdzie ich nie było... a zadbane nie rdzewieją tak strasznie. spalanie w moim 1,8m40 nie jest straszne, tak około 9-11 w mieście, zależy od stanu nerwów i zachowań innych kierowców :)

ogólnie polecam bo samochód daje dużo frajdy z jazdy a i koszty napraw i części są raczej nie duże.

(B)ędziesz (M)iał (W)ydatki... zdarza się! :)


http://www.surfbar.pl/ref=45216 Zarabiaj w sieci!

Opublikowano

Też myślę że 1,6 odpada...

Może nie jestem super doświadczony, ale z nie jednego pieca chleb jadłem więc raczej z mocą 120-140KM sobie poradzę :P

Tylko zastanawiam się czy za kwotę którą chcę przeznaczyć na samochód nie kupię jakiegoś szrota...

Może i są BMW za 2000-2500zł na serwisach aukcyjnych tylko obawiam się stanu.

Stanem blacharki się nie przejmuję, bo z tym sobie poradzę najbardziej zależy mi żeby silnik i napęd był sprawny...

Opublikowano
za 2-2,5 tys nie kupisz e30. chyba ze bedzie to czesc e30 a reszta to wszczepione przystanki autobusowe ktore zakosili z okolicy...

(B)ędziesz (M)iał (W)ydatki... zdarza się! :)


http://www.surfbar.pl/ref=45216 Zarabiaj w sieci!

Opublikowano

tia za 2-2,5 tyś. to w ogóle mi będzie jakikolwiek samochód ciężko kupić...

Co najwyżej jakaś namiastka samochodu :)

Swoje pierwsze auto kupiłem za 750zł i byłem zadowolony :) Fakt miało kilka problemów, ale generalnie nie więcej niż to cholerne, przeklęte Audi 80 które jest warte 5-6tyś...

Więc wieżę, że może coś mi się uda ciekawego kupić... na pewno będzie lepsze niż to co teraz...

Opublikowano

Co Wy gadacie?

Mój znajomy ostatnio kupił bmw e30. 1.6 silnik. 2 drzwi. Nie miałem czasu wypytać o szczegóły, ani się przyjrzeć. Ale ogólnie stan ujmując to bryka jak klasyk. Wszystko działało idealnie. Silnik ładnie pracuje. Pompka tylko do wymiany była. Musisz szukać. Bo można kupić "szrota" za 2500 lub ale też fajny, używany przez dziadka egzemplarz. Tak jak mówiłem. Szukaj, porównuj.

Opublikowano

za 2,5 sprzedają ludzie którzy nie mają zbytniego pojęcia co może boleć ten samochód i nie koniecznie chcący, żeby wszystko w nim było sprawne.

ktoś, kto posiada zadbaną e30 jest też świadomy jej ceny

ok 5 tysięcy to cena za jaką można jeszcze kupić w miarę przyzwoitą e30 która może mieć jeszcze całe nadkola i m40 kręcące się do odcinki... poniżej jest to wielka loteria...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Racja. Jak kupowałem pierwszą e30, 316 ecotronic. Gościu ją sprzedał bo nie mógł sobie do końca poradzić z Elektroniką gaźnika. Kupiliśmy go za 2,200 ze 5 lat temu. Blacharka prawie ideał (coś przy masce grzebane i małe dziurki które zosatały szybko usunięte. Gaźnik dostaliśmy do ładu (z 3 złożony jeden :D ) i chodzi na 95 procent. Wymienione tarcze, klocki na nowe, amorki na nowe i jeździ bez problemu. Jedyna wada to gazowania ale niestety takie czasy.... Jeździ nią teraz mój tata i dba o nią jak cholera. Zawsze wyczyszczona. Mimo że robi nią ok 15tyś rocznie. Teraz poniżej 10 bym jej nie oddał. Dodam że wąska lampa, chrom wszędzie (po za uszczelkami. ale może sie doczeka kiedyś by je założyć). Jak bede miał chwilę to porobie foty i wrzuce.

Ale prawda jest taka że się trafiło. Wiecej szczęscia przy tym było.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Swoją E30 318iT z 1993 r. kupiłem pół roku temu za 5 kPLN (świeżo sprowadzona z Niemiec). Ma kilka ognisk korozji (ranty drzwi, dół tylnej klapy) - generalnie tragedii nie ma, zresztą nie oczekiwałem że blacha będzie w 100% zdrowa. Przed kupnem dowiedziałem się że E30 tak mają - jak nie ma rdzy to znaczy że była cały czas super zadbana i trzymana w garażu, albo niedawno malowana. Ile w tym prawdy to nie wiem. Mechnicznie nie miałem większych zastrzeżeń. Od razu po kupnie zrobiłem pakiet startowy: OBOWIĄZKOWO wymiana rozrządu z pompą wody, wszystkie płyny, filtry, jakieś tulejki. Prawie wszystkie części to były oryginały BMW z ASO (mam takie zboczenie :wink: ) więc razem z robotą wyszło coś koło 2 kPLN. Teraz samochód jeździ elegancko i bez problemów (a w zasadzie do wczoraj jeździł bo coś się nagle ze sprzęgłem stało...).

 

Wcześniej oglądałem jedną sztukę (od 5 lat w Polsce, jeden właściciel) za niecałe 3 kPLN. Miała bardzo ładnie utrzymany środek i to by było na tyle. Mechnicznie w słabej kondycji (od 2 tys obrotów nie chciała jechać, dławiła się, podczas hamowania tak ją ciągneło w lewo że w ciągu 2 sekund byłem na pasie obok, nie działający obrotomierz i ekonomizer itd), blacharsko - dziura na dziurze.

 

Jeśli chodzi o spalanie to moje E30 pali w trasie 6,8 - 7,0 l/100 km (przy prędkościach do 120 km/h). W mieście nie jeżdżę więc nie wiem. Ale E36 316i z silnikiem M43 paliło mi w Warszawie 9,2-9,4 l/100 km.

Przy takim spalaniu stwierdziłem że szkoda mi bagażnika na zbiornik i użeranie się z instalacją gazową...

 

Pytałeś jaki silnik...

316 raczej bym odpuścił, ale jeśli trafisz na super egzemplarz z takim silnikiem to bierz. Moim zdaniem lepiej mieć pod maską 10 KM mniej ale wszystko sprawne, niż 10 KM więcej i ciągłe kłopoty.

Między 318i a 320i nie ma większej różnicy jeśli chodzi o osiągi - są niemal takie same. Na plus 320i przemawia 6 cylindrów czyli trochę lepsza kultura pracy. Najlepiej szukać 325i, ale ciężko będzie znaleźć nie zmęczoną.

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano
się wie ;)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Opublikowano
Podepnę się pod temat, od dawna podoba mi się E30 i w zasadzie to jedno z niewielu modeli BMW w których widział bym swoją osobę :) Interesuje mnie wersja 325. Jak w zasadzie prowadzą się Beeemki czy jest duża różnica między FWD i AWD? Dotychczas miałem Hondę Crx 1.6 16V i Audi 100 C4 2.8 Quattro więc z tylnym napędem nie miałem nic wspólnego...Do E30 ciągnie mnie ze względu na to, iż dla mnie to jest klasyk jakich mało. Czy są tu posiadacze z wysp? Zamierzam nabyć auto w Anglii, a z tego co się orientowałem to niewiele jest ofert godnych uwagi na rynku internetowym :| Czy macie jakieś upatrzone strony internetowe/ komisy itp?
Opublikowano
Witam wszystkich. Podepnę się pod temat. Chcę kupić E30 konkretnie 318is. Czytałem na różnych forach, że auta te dość często nie miały lekkiego życia i każdy im dokładał do pieca ile fabryka dała :( I tu moje pytanie, na co konkretnie zwrócić uwagę przy zakupie takiego konkretnie modelu? Co jest ich głównymi problemami no i od ilu mniej-więcej powinna się zaczynać cena takich autek :)
Opublikowano

W sprawie silnika Ci nie pomogę, bo się za bardzo nie orientuję. ;)

Ja osobiście jakbym miał dzisiaj kupować e30 to na pewno sprawdziłbym:

-zawartość pod maską, czy jest ogólny porządek, czy nie ma kabli pozwijanych izolacją w kilkunastu miejscach, bo później możesz mieć nie lada problemy z elektroniką, zwłaszcza kiedy grzebał przy tym jakiś amator (do dzisiaj głowię się z brakiem krótkich świateł);

-wejdź do środka, włącz nawiew, słuchaj uważnie od pierwszego poziomu w górę czy nic nie stuka, chrzęści, trze... jeżeli tak to około 100zł będziesz musiał wydać na wiatrak od dmuchawy;

-sprawdź schowek czy działa, widziałem wiele e30, które schowki tzn rączki do otwierania zawsze miały zepsute (moja o dziwo ma elegancki)

-połóż się pod brykę i sprawdź układ wydechowy, najlepiej na odpalonym silniku, szukaj dziur w wydechu;

-dobrze by było gdyby samochód się zagrzał, sprawdziłbyś czy leci ciepłe powietrze... jeżeli nie to najprawdopodobniej termostat do wymiany;

-przejedź się i słuchaj uważnie czy nic nie wyje z tyłu lub przodu, jeżeli tak to najprawdopodobniej łożysko (nie myl z mostem, przeważnie wyje na pierwszym biegu) do wymiany cena od. 40zł za najtańsze;

-wrzuć pierwszy bieg i podczas jazdy na tym biegu, bez gazu wciśnij sprzęgło i energicznie puść... jeżeli będziesz słyszał takie jakby "buh" uderzenie to z mostem bodajże (nie powiem Ci dokładnie bo nie orientuję się) coś nie tak (ja tak mam, ale nic więcej poza tym buh się nie dzieje);

-co by tu więcej...

-zajrzyj do bagażnika, wyjmij koło zapasowe, sprawdź czy nie ma prześwitów od rdzy w podłodze.

Ogólnie można cały dzień tak sprawdzać... olej sprawdź, opony czy nie są pocięte, zawieszenie czy nie wybite... takie standardowe czynności. Wyżej wymieniłem konkretne do BMW e30... a i misę olejową sprawdź czy nie jest spawana czy klejona. Na pewno te czynności i wykrycie wad pomoże Ci w negocjacji ceny. ;)

Cena... hmm... możesz za 2 tysiące kupić autko w dobrym stanie, a np. za 2,5 szrota. Musisz przeglądać w ofertach. Niestety dostać BMW e30 w idealnym stanie jest nie realne, z racji chociażby na swój wiek. Zawsze coś tam trzeba będzie zrobić... ale im trafniejszego wyboru dokonasz tym tych napraw będzie mniej.

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego w IS przede wszystkim rozrząd. Wsłuchaj się dobrze czy nie słychać lańcucha. Jak tak to jest do robienia a mało nie kosztuje (jak się robi kompleksowo). A tak silnik jest raczej bardzo mocną i wytrzymałą jednoską i raczej dostanie zabdanego egzemplarza zalezy od szczęścia. Wszystko zalezy kto jak dbał. Należy unikać zagazowanych na I i II generacji po raczej z tego nici.IS ma też bardzo fajną górę. Wiec warto sprawadzić jak się zachowuje na trójce od 50 do 6 tyś. Powyżej tych 3 tysiecy powinien być wyczuwalny kop i bez problemu powinien dojść do odcinki. Reszta z racji wieku ma prawo popsuć się niezależnie od stanu. Zwróć uwagę na pracę skrzyni biegów, czy nie wyje i czy pierwsze dwa biegi i wsteczny wchodzą bez problemu. Jak nie, lub jak już chaczy to skrzynia ma już zużyte łożyska, Da się jeździć ale czasami wkurza.
Opublikowano

mała poprawka nie od 3 a gdzieś od 4 zaczyna sensownie jeździć.

kable około 400 zł

rozrząd 1300 ok.

tłumik walker 800 zł

uszczelki rozrządu serwis.

czujnik TPS serwis

czujnik wałka serwis

ogólnie to niezły silnik ale już się spotkałem z zajechanymi panewkami

nie ocenisz na słuch czy z rozrządem jest ok bo jak będziesz miał wytarty ślizg prowadzący to nie będzie rzęzić a pęknie w niespodziewanym momencie.

koszt naprawy głowicy to profi 2000-3000 zł

ogólnie graty do is są droższe i ciężej dostępne niż do reszty popularnych silników.

Opublikowano
to w takim wypadku warto szukać isa czy lepiej np poszukać 320? co będzie lepszym i łatwiej dostępnym rozwiązaniem? Szczerze mówiąc jedyne co przemawia za isem to osiągi bo są trochę lepsze od np 2.0, czy może wybrać zwykłe 1.8?
Opublikowano

za isem przemawiają tylko względne osiągi i spalanie.

za 320 przemawia kultura pracy

za 325 przemawiają osiągi i kultura pracy

jak stać Cię to bierz 325 :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to w takim wypadku warto szukać isa czy lepiej np poszukać 320? co będzie lepszym i łatwiej dostępnym rozwiązaniem? Szczerze mówiąc jedyne co przemawia za isem to osiągi bo są trochę lepsze od np 2.0, czy może wybrać zwykłe 1.8?

 

Nie ma reguły. Nawet na bardzo wycyckany egzemplarz nikt nie da gwarancji ze coś nei pypsnie się. M20 też ma swoje wady a z racji wieku konstrukcji (zaczęto ją tworzyć jeszcze w latach 70) jest cięższa w naprawie niż m42. Po prosty zawsze lepiej miedz budżet trochę wiekszy by w razie jakiegoś wu wymienic najbardziej newralgiczne podzespoły.

M40 nie jest zły, naprawy nie kosztują tyle co w IS ale osiągi średnim poziomie (ale tragedi nie ma). W końcu Golf II z tamtych lat przy tej mocy nosił miano GTI :mrgreen: Jak masz kasę to szukaj od razu 325i. Nie pali na tyle wiecej od 2,0 by się nim nie zainteresowac a osiągi...

Opublikowano
Jeśli chodzi o 2.5 to nie byłoby problemu bo przez ostatnie 2 lata miałem galanta 2.5 V6 i wszystko super, tylko opłaty za tego potwora zjadają razem z butami :( dlatego szukam czegoś z mniejszym piecem :?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.