Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie

 

mam następujący problem z autem mianowicie, parę dni temu stojąc na światłach zauważyłem że auta wpada w jakieś wibracje, rzuca nim jak by nie palił na wszystkie cylindry choć obroty nie skaczą. Odpaliłem INPA i wykazał błędy przy sondach i problemy z wszystkimi cylindrami. Po skasowaniu właściwe w ciągu paru minut błędy wracały. Na wyższych obrotach wszystko w normie, żadnych szarpnięć ani spadku mocy. Odpiąłem więc przepływkę i wszystko ustało, a właściwie telepanie silnikiem bo żadnych innych objawów nie miał. I niby mógłbym jeździć z odpiętą przepływką ale pewnie paliłby jak smok. Pożyczyłem więc podróbkę z intercarsu i wymieniłem. Efekt teraz taki że obroty strasznie falują i parę razy na wolnych zgasł. Czasem jest ok a na kolejnych światłach obroty falują i schodzą bardzo nisko. I teraz pytanie, czy ktoś miał może podobny problem i go rozwiązał? Drugie pytanie czy mam zrobić jakąś adaptację przepływki, czytałem że może się dziwnie silnik zachowywać nawet do 200km zanim zaadoptuje nową przepływkę. Jeśli adaptacja to jak ją wykonać, mam INPE w razie czegoś ale jestem bardziej informatykiem niż mechanikiem :). Dodam że zawsze miałem mały problem przy odpalaniu że jak odpaliłem na zimnym to czasem sekundę dwie potelepało silnikiem a później było ok. Moj silnik to 3litrowy M54. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie w tym temacie.

Opublikowano

ale jak odepnę przepływkę wszystko jest ok a w przypadku zrajanych świec było dalej kiepsko, chyba że źle kombinuję. A o jakie wartości CI chodzi i czy na nowej przepływce czy na starej, sorki ale nie jestem biegły i trzeba mi jaśniej :)

... i jak sypie błędami to na każdym cylindrze a nie tylko jednym czy dwóch

Opublikowano
o jakie wartości CI chodzi

chodzi o LAMBDA INTEGRATOR tj czy mieści się w skali od 95-103. Będzie wiadomo jak uśredniacz radzi sobie z mieszanką.

Opublikowano
wyłącznie na ciepłym [90'C]!

witam ponownie

 

zamieściłem filmik z LiVE w inpie

na końcu jest to o co prosiłeś, najpierw na jałowym póżniej (okolo 1:32) przy około 4200 obrotów. Z góry bardzo dziękuję

Opublikowano

skład mieszanki ubogi... musisz szukać nieszczelności albo w dolocie, albo w układzie wydechowym. Może być tak, że przepustnica się zacina i przez to są jajca z wartością lambda. Na początek czyszczenie przepustnicy i diagnoza dolotu i wydechu.

Przepływka na jałowym prawie perfekcyjna.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

kontynuując mój problem, czy ktoś z szanownych forumowiczów może mi powiedzieć co to za ustrojstwo bo po analizie stwierdzam że ma to spore nieszczelności i zasysa lewe powietrze.

 

http://155.158.237.66/auto/IMAG1521.jpg

Opublikowano
witam moze pomoge,kolo tego zaworka jest ta czarna puszka ,wszystko siedzi razem ,a z tej puszki wchodzi do kolektora taka klapka co dzieli kolektor na dwie czesci jakby ,ona sie rusza,ta puszka jest jak pamietam dobrze na 3 torksy od dolu odkrec je i wyciagnij delikatnie,klapka nie powinna latac a gumi uszczelniajace powinny byc na swoim miejscu jak wyciagniesz to to zrozumiesz oco mi chodzi,troche ciezka ja wyciagnac bo ta klapka jest dosc dluga a w przedziale za malo miejsca,ale jezeli ja dalem rade to ty tez dasz.powodzenia.
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Opublikowano
...kontynuując temat, wyciągnołem nieszczęsnego DISA i o dziwo rozsypał się po wyciągnięciu, tzn widać że klapka trzymała się tylko na metalowym trzpieniu od "góry" a od "dołu" luźno latała odrywając się od osi sterującej. Była pokiereszowana (uszczerbiona) więc na pewno nie było to chwilę temu. Zamawiam, wymieniam i zobaczymy co dalej. Nieszczelność powstała bo klapka wchodziła do takiej dziurki w tej prostokątnej puszcze, a jak odpadła to została dziura i powietrze dostaje się od strony ruchomego bolca. Nawiasem mówiąc wywaliłem klapkę i zamontowałem DISA ale nie podłączyłem, na przepływce po nagrzaniu trzęsie silnikiem na wolnych obrotach, na wyższych >1000 wszystko lala. Po odłączeniu przepływki jest w sumie ok ale pewnie pali jak smok :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
pragnę podziękować yoshimura01, rafti i bastaz, po wymianie DISA a tym samym usunięciu nieszczelności (bo urwana klapka zostawiła dziurę na zewnątrz kolektora) chodzi perfekcyjnie, na wolnych nie czuć że pracuje :) odpukać w niemalowane :) jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.