Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie

 

Chaciałbym sie dowiedzieć jaka jest roznica pomiędzy silnikami z 316 a 318? Oba maja pojemność 1.9 wiec co jest zmienione że różnica mocy w obu wersjach jest 13 KM? Czy jest możliwa modyfikacja tego silnika z 105 KM na 118? I jakie były by tego koszty. z góry dzięki za odpowiedzi.

Opublikowano
Na pewno jest różnica w zaworze DISA (zmienna długość kolektora ssącego). W 316i zamiast niego jest zaślepka. Plus nieco inny program. Teoretycznie różnią się też wałkami ale w praktyce to ta sama część.
Opublikowano
A jeśli dorzuciłby zawór disa i wgrał program od 318i bo wiem ze w 316i jest bms a w 318i juz bodajże siemens wtedy moc wzrośnie do 118km? I jeśli tak to co będzie jak zostawi się stary dyfer ?
Opublikowano
witam przerabiałem ten temat ,wymieniłem silnik w 318i na silnik z 316i ta sama pojemność 1895c .Pozaostał komputer z 318i oraz przełożyłem zawór DISA w kolektorze ssacym odpaliłem i wszystko chasa moc bez zmian czyli 118KM . Mam nadzieje że odpowiedziałem wszystkim na to PYTANIE... :cool2: :D
Opublikowano
A jeśli ja mam kompa z 316 to zmienia sie to programem czy trzeba wsadzać jakiś nowy moduł? Chodz 316i ma niżej moment posadzony więc pewnie w dolnych granicach będzie się lepiej odpychała nie wiem czy sie "opłaca"
Opublikowano
W twoim przypadku do wymiany komp. silnika z 318i sterownik ews z kluczykami oraz oczywiście dołożenie zaworu DISA w kolektorze.Mój przypadek był inny poprostu silnik orginalny się rozleciał tzn. panewka .W aucie wszystko pozostało po staremu tylko przełożyłem DISA. i wsio w pariadkie. :norty: :norty: :mrgreen: :mrgreen:
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
A więc rozwiewam wszelkie wątpliwości sprawa wygląda tak : trzeba zamontować zawór disa i wgrać soft z 318i lub zmodyfikować same mapy przez interfejs i cieszyć się 118 km
Opublikowano

aha i jeszcze jedno zapomniałem dodać to bzdura , że sterownik trzeba zmieniać i w 316 i w 318 jest BMS 46

 

generalnie poza tym nie polecam żadnych chipów do 316 bo się poprostu nie opłaca uzyskujesz 5-6 % mocy w tym wolnossącym gównie ,a na 318 w podobnej cenie przerobisz i uzyskujesz 118 km bez ingerencji w oryginalne mapy.

Opublikowano
A jechał ktoś wersją 316i 105 i 318 118km chodzi mi czy gra jest warta świeczki słabsza wersja szybciej osiąga moment obr co mi np pasuje.

 

a jaka wartość momentu? podejrzewam, że przy tych obrotach gdzie 316i osiąga max, 318i ma tyle samo, tylko potem idzie jeszcze bardziej do góry...

Opublikowano

316i- Maksymalny moment obrotowy (niższy stopień mocy) 165 Nm przy 2500 obr/min

318i- Maksymalny moment obrotowy (wyższy stopień mocy) 180 Nm przy 3900 obr/min

 

Ciekawi mnie czy ktoś porównywał jazdę tymi modelami

Opublikowano
tak jechałem oba modelami troche inne wrażenie jest , 318 i wydaje się elastyczniejszy i 2 s róznicy to jest naprawdę sporo, ale w 316 i jest czasem wrazenie jak w dieslu tzn 2500obrotów i auto juz się zbiera co nie zmienia faktu , że lepsze jest 318i.
Opublikowano
Po wczasach chyba się nad tym mocno zastanowie:) Pierwsze musze opanować temat falowania obrotów.. A co ze sterownikiem też trzeba go wziąść z 318 czy wystarczy wgrać mapę? I pytanie nastepne czy jest to trudne bo patrząc na fachowosc mechaników to nie wiem czy sprawa nie skonczyła by się w serwisie
Opublikowano
a więc mapy zmienić można poprzez OBD , albo z samego sterownika ostatecznie wylutować eprom zgrać mapy zmodyfikować i wgrać na nowo , przez interfejs też zgrasz mapy popzez kabel OBD. ale najlepiej wgrać poprostu mapę pod 318i i już
Opublikowano

Miałem okazję jeździc i porównywac oba modele. 316i jak mówią koledzy w swojej charakterystyce może przypominać trochę diesela ale 318i jeździ zdecydowanie lepiej.

 

wykres 316i:

 

http://www.hs-elektronik.com/diagramme/kf316ie46.gif

 

wykres 318i:

 

http://www.hs-elektronik.com/diagramme/kf318ie46.gif

Opublikowano
Jeśli faktycznie kwestia tkwi tylko i wyłącznie w disie i wgraniu nowych map to by było super, lub przełożyć sterownik z 318 rozumiem że kluczyki też trzeba automatycznie kodować?
Opublikowano
a więc mapy zmienić można poprzez OBD , albo z samego sterownika ostatecznie wylutować eprom zgrać mapy zmodyfikować i wgrać na nowo , przez interfejs też zgrasz mapy popzez kabel OBD. ale najlepiej wgrać poprostu mapę pod 318i i już

 

Czyli sterownik i komputer zostawiamy w spokoju(nie podmieniamy ich fizycznie z wersją z 318i), a do sterownika (gdyż jest taki sam bms 46) wgrywamy mapę z 318i nie trzeba wymieniać niczego?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.