Skocz do zawartości

316i problem z zejsciem obrotów w czasie jazdy


sobiech211

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów!!

Mam mianowicie taki problem jadac autem obojetnie na jakim biegu 1,2,3,4,5 przypuscmy jade na 3 około 60km/h puszczam noge z gazu(auto cały czas na biegu) auto schodzi ładnie z obrotów do 1500 gdzie nastepuje szarpniecie i dalej elegancko schodzi do 880 rpm te szarpniecie jest dość nie wygodne i drażniące dodam ze na komputerze mam 0 błędów przepustnice czyszczona cały układ dodlotowy szczelny swiece nowe filtry wszystkie ok auto na bierzaca jest robione na oryg czesciach.

I moje dodatkowe pytanie czy moze byc winny czujnik na przepustnicy mino ze na kompie 0 błedów i czy to on moze powodowac taki objaw

za odp z góry dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź w ten sposób.

Wymontuj czujnik.

 

http://img225.imageshack.us/img225/4236/wtyczkauh6.gif

 

Rezystancję

Oporność czujnika wynosi około 4000 om (nóżki 1 i 3)

Przy zamkniętej przepustnicy 800-1200 om (nóżki 2 i 3).

Przy otwartej przepustnicy 3200-4800 om (nóżki 2 i 3)

 

Napięcia

Napięcie pomiędzy nóżkami 1 i 3 ma wynosić 4,75-5,25 Volta

Na nóżkach 1 i 2 przy zamkniętej przepustnicy 0,15-0,95 Volta.

Na nóżkach 1 i 2 przy otwartej przepustnicy 4,75-5,25 Volta.

 

Zmierz jeszcze płynność wzrostu w trakcie powolnego otwierania przepustnicy

Możesz też rozebrać czujnik i sprawdzić wizualnie czy nie są wytarte "ścieżki".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezystancja u mnie jest to zaznaczone kolorem czerwonym

Oporność czujnika wynosi około 4000 om (nóżki 1 i 3) 3,88

Przy zamkniętej przepustnicy 800-1200 om (nóżki 2 i 3). 1,32

Przy otwartej przepustnicy 3200-4800 om (nóżki 2 i 3) 4,17

fakt płynność jest podczas otwierania przepustnicy ale tak jak raz zerklem podczas otwierania przepustnicy wartość spadła do 1.25 i zaczeła wzrastać takie jakby zawachanie, pozniejsze proby byly juz ok czyli podczas otwierania juz szlo w gore.

Nie jestem fachowcem ale sadze ze podczas zamknietej przepustnicy mam troszke wyzsze obroty jak widac mam wyzsza wartosc om reszta niby w normie czyli czujnik sprawny lecz nie do konca zgadza sie...?

lecz podczas wyhamowywania silnikiem nadal w granicach 1500 obr czuc takie jakby szarpniecie i dalej obroty spadaja do normalnych jak wiadomo ciezko jest w tych granicach sprawdzic czy czujnik sie nie wiesza a moze to wina czegos innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wartość przy zamkniętej przepustnicy 1320 omów może powodować przy zdjęciu nogi z gazu nie odcięcie (ograniczenie) przy tej wartości paliwa co skutkuje szarpaniem.Tps jest właśnie wyznacznikiem tego ,kiedy trzeba odciąć ,ograniczyć mieszankę

Dla pewności przed kupnem czujnika podmień go ,gdyż wartość nie mieści się w normie ,ale nieznacznie,więc 100 % nie można powiedzieć,czy to jest przyczyna.

 

Jeśli pomiar rezystancji robiłeś bez demontażu tps-a to może być źle wyregulowana przepustnica i tym samym czujnik jest nieznacznie otwarty .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie nie pomyślałem o tym ze zle wyregulowana przepustnica moze byc bo czujnik mierzyłem na niej wielkie dzieki za podpowiedz serdecznie dziekuje! zrobi sie kapke cieplej to pobawie sie z tym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie!

wiec zaczne od poczatku czujnik przepustnicy mam sprawny gdyz wymontowałem go i zmierzyłem miesci sie w normach podanych wyzej. Lecz problem polega na regulacji przepustnicy, przy niej znajduje sie śrubka która reguluje jak mocno klapka w przepustnicy ma sie zamykac wiec ja troszke przykreciłem aby wartość na czujniku spadła a tu zonk gdyz jak srubke troszke skrece klapka w przpustnicy o te około 2mm sie obróci wokół własnej osi i sie przycina w przpustnicy wiec myśląc na chłopski rozum musze zrobić coś z tą osią na której znajduje sie klapka tak zeby wartosci na czujniku były w normie oraz klapka przy zamknietej przepustnicy stała w pionie ktoś może regulował przepustnice bo mnie to troszke problem sprawia...

http://img163.imageshack.us/img163/1669/61927146.png

 

Uploaded with ImageShack.us

czarne kółko klapka w przepustnicy brazowa kreska jest to oś na której jest klapka i na tej osi na końcu jest czujnik położenia przepustnicy ma on charakterystyczny wyciety dziobej tak ayb czujnik obrócic w srodku aby dał sygnał ze przepustnica jest otwarta-zamknieta i ta właśnie os jest tak ustawiona ze na czujnik mi daje 1,32 a powinna do 1,2 skutek taki ze w czasie jazdy obroty przy 1500 sie zatrzymaja czyli szarpniecie i dalej schodza do dołu lecz na jałowym 1300 i krokówka reguluje i zbija do 900 :( smutne i denerwujace

jakieś pomysły??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zamkniętej przepustnicy jest tolerancja 800-1200 om ,dlatego ,że czujnika się nie reguluje (ustawia się tylko przepustnicę w położeniu gdzie TPS jest zamknięty ,a przepustnica się nie zacina).

Możliwość regulacji była w starszych silnikach.

Jeśli TPS nie mieści się w przedziale 800-1200 om a przepustnica jest zamknięta,to teoretycznie czujnik jest do wymiany.W praktyce czasem pomaga rozebranie i wyczyszczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aaaaha wiec jednak ten czujnik jest felerny pomimo iz po wymontowaniu czujnika i jego sprawdzeniu jest niby ok poprostu na zamknietej przepustnicy ma za duza wartosc której nie wyreguluje a juz zastanawiałem sie kiedy bede musiał zakasać rekawy i wszysciutko rozbierać. dziekuje ponownie za odpowiedz sądze ze tamat bedzie mozna zamknąć!! Jestem juz dość obeznany w temacie aby popchnac to wszystko w dobrym kierunku Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.