Skocz do zawartości

[E87] 116i - ponowna wymiana napinacza / problemy z ASO


Ania_116i

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 86
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

no więc jak, kolizyjny, czy nie?

Jakieś bzdety gość pisze, bo rozrząd sam w sobie kolizyjny czy niekolizyjny nie jest.

Chodzi o tloki uderzające w zawory, a to sie jeszcze chyba nikomu nie przydarzyło a perę przeskoków rozrządu już było...

Pozdroofka

TT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, ponieważ przez kilka ostatnich dni byłam za granicą, temat utknął chwilowo w miejscu. Tzn mam przygotowany bardzo obszerny list, który jutro wysyłam do centrali bmw w pl oraz zamierzam go puscic do siedziby glownej w niemczech - niech sobie panowie i panie poczytaja oraz przedstawia swoje stanowisko w tej sprawie.

 

pozdrawiam,

Ania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

116i po FL (tam nie pamiętam co wymieniali).

 

A byłbyś w stanie się dowiedzieć co wymieniali? Czy to było również robione w ramach akcji serwisowej?

Z góry dziękuję.

 

W tej 116i po FL wymienili jeszcze skrzynię biegów w ramach gwarancji bo czasami jedynka nie wchodziła :)

 

Dobrze wiedzieć. U mnie też czasami nie wchodzi jedynka. Może to jakiś znany problem.

 

jak będę w domku to spróbuję się dowiedzieć. Wymiana była w ramach akcji serwisowej.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

116i po FL (tam nie pamiętam co wymieniali).

 

A byłbyś w stanie się dowiedzieć co wymieniali? Czy to było również robione w ramach akcji serwisowej?

Z góry dziękuję.

 

W tej 116i po FL wymienili jeszcze skrzynię biegów w ramach gwarancji bo czasami jedynka nie wchodziła :)

 

Dobrze wiedzieć. U mnie też czasami nie wchodzi jedynka. Może to jakiś znany problem.

 

jak będę w domku to spróbuję się dowiedzieć. Wymiana była w ramach akcji serwisowej.

 

Odkopałem w starym tamecie napisałeś coś takiego "w 116i po liftingu zmieniali coś od VANOSA " :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak...chyba chodziło o jakieś sterowanie VANOSEM.

Prawo jest sztuką dobra i słuszności ;)


Moje BMW: F32 420d '14, E87 116i '07, a ponadto: F10 520xd '16, F20 118i '15 , X1 sdrive18i '12.

poprzednie: E61 520dT '08, E90 318i '10, E91 318d '07, E87 116i '05, E39 520i '00, E36 318i '93, E34 530i '89, E30 316 '86.



Moja przygoda z BMW od 1990r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja wczoraj wymieniłem napinacz z akcji fabrycznej. Ale poprzedni właściciel wymieniła rozrząd cały :)

 

Ale to bylo niecały rok temu i Pani, która użytkowała ten samochód napisała do takiej firmy, która zajmuje się roszczeniami gwarancyjnymi. Adres internetowy www.sliz.pl i tam sprawdzili, że auto podlegało akcji i niedługo BMW zwróci kasę, w tej sprawie był nawet chyba wyrok sądu najwyższego w marce Renault.

 

Nie ma co się oszukiwać, akcja fabryczna i napinacze to wada ukryta!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

 

Pisze pierwszy raz na takim forum, ale stwierdziłem ze juz dłuzej [bAD] nie wytrzymam, jestem zawiedziony BMW na całej linii, mam auto z oryginalnym przebiegiem ok. 75 k serwisowany w Bawaria, tam tez była robiona akcja napinacza rozrządu, dw alata temu, i [bAD] samochod lekko szarpał przy zapalaniu, ot takie dygotanie, wiec skoczyłęm do znajomego mechanika, ktory jako pierwsze wykluczył rozrząd bo przeciez była akcja serwisowa, wiec ja spokojniejszy, az tu pewnego dnia jak zapalałem jak zachrzesciło pod maska, i kuniec, silnika ledwo dyszał, no to ja do mechanika, no i mowi, sprawdzamy od najtanszej rzeczy, i tak swiece , cewki, przepływomierz, az w koncu spradził rozrzad i wg. niego przeskoczył łancuch, odezwałem sie do centrali BMW, do Bawarii i jutro wioze bryke na lawecie zeby ocenili, ale juz sie zaczynaja migac, ze oni wymieniali napinacz , ale to tylko napinacz a nei rozrząd, juz cos kręcą. tak wiec jutro odstawiam auto i juz sie boje efektu, ale jesli to bedzie to to rzeczywiscie powinno sie to jakos nagłosnic, ja moge byc pierwszy ktory to gdies zgłosi, mam tez opinie pracownika Fusa, ze te rozrżady to padaka jakich mało, ale oni nienagłsaniaja zeby szumu sie nei narobiło, ale powiem wam ze jestem wsciekły, w takim aucie ustaerka ktora unieruchamia samochod, usterka mozna poweidziec krytyczna, przeciez łancuch powinien chodzic prkatycznie do konca zywota auta, masakra.....................moja auto to 116 i przed liftem...... nie polecam.

 

MOD następnym razem nie będę "tuszował"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jedyny mankament tego samochodu , nie ma modelu bez wad

Nawet gdybyś kupił lexusa to są wady .

Ja też mam opinię dwóch dealerów w Krakowie o tych napinaczach ale co z tego . Najpierw sprawdź czy to co teraz ci wyszło też dotyczy się napinacza !! Rozrząd to nie tylko napinacz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem i zdaje sobie z tego sprawe, tylko dla mnei awaria samochodu unieruchamiająca go totalnie dyskwalifikuje samochod. Tym bardziej ze naprawa juz praktycznie musi sie odbyc w ASO, bo sa to auta dosyc skomplikowane. Aha a co do wad tego auta to jeszcze mata w siedzeniu pasazera, badz jak kto woli czujnik obecnosci pasazera. tez padaka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha no i nawet jakby to było co innego w rozrządzie, to sorrrrryyyyy ale majac auto an łancuchu ( porządne auto ) nic sie z nim nie powinno dziac praktycznie przez wiekszosc jego uzytkowania, wiem cos o tym bo jeden z naszych samochodów to 13 letnia primera z łanucchem, i po przebiegu 250 tysi nie trzeba nawet spogladac w kierunku silnika, a tu co?? auto na lawecie, KPINAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA byc moze jestes fanem BMW i dlatego tak piszesz, ale mysle ze jestes lekko zaslepiony urokiem znaczku BMW, :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha no i nawet jakby to było co innego w rozrządzie, to sorrrrryyyyy ale majac auto an łancuchu ( porządne auto ) nic sie z nim nie powinno dziac praktycznie przez wiekszosc jego uzytkowania, wiem cos o tym bo jeden z naszych samochodów to 13 letnia primera z łanucchem, i po przebiegu 250 tysi nie trzeba nawet spogladac w kierunku silnika, a tu co?? auto na lawecie, KPINAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA byc moze jestes fanem BMW i dlatego tak piszesz, ale mysle ze jestes lekko zaslepiony urokiem znaczku BMW, :)

 

Możesz mi wierzyć lub nie ale wolę aby przeskakiwał mi łańcuch rozrządu raz na X czasu co pózniej ASO robi za free niż jezdzić 13-letnim rdzewiejącym klekotem a patrząc z innej "beczki" nissana nawet bym nie osikał a co dopiero jezdził nim ,

 

VW PASSAT b6 z silnikiem 2.0 TDI miał groszy kłopot bo wał wylatywał bokiem i silnik do wymiany :)

 

Kpiną raczej jest to , myślisz że kupiłeś BMW to nic się nie psuje bo to auto które sporo kosztuje . W dodatku chyba wozisz samochód do jakis "partaczy" bo ten silnik 1.6 jest dobrze znany każdemu lepszemu mechanikowi a ustawić rozrząd aby dojechać do serwisu to 30 min czasu przy popijaniu kawki .

 

[bAD]

Nikt tu nie ma pretensji do Ciebie że piszesz o usterce bo po to ten temat jest , ale jak ktoś nie wie w 100% co jest nie tak to nie powinien się odzywać . Bo równie dobrze ASO za pierwszym razem mogło ci tylko rozrząd ustawić nic nie wymieniając skasować się i wypuścić a Ty już krytykujesz w dodaktu jeżeli kampania była by zrobiona dobrze to nie powinieneś mieć drugi raz z tym samym problemu (przynajmniej z tą samą częścią ) bo kampania jest po to aby wyeliminować usterkę danej części a nie ulepszyć ja na kilka miesięcy ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze należysz do grupy osob ktore nawet o chlebie i wodzie ale byleby BMW, mam troche inne podejscie do sprawy, cóż twoja sprawa, ale wiem tez ze fani BMW znaja sie tak na autach ze mowiac o BMW 1 proponuja wstawic woofery do bagaznika ( np odnosnie nagłosnienia) nei wiedzac ze pod przednimi siedzeniami sa dwa :))) miałem z tego kolesia, znawcy warszawskiego niezły ubaw :)))))
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

człowieku zbaczasz z tematu, twoje odczucia odnośnie użytkowników BMW i jakości tych samochodów nijak się mają do tematu w którym zacząłeś pisać,

pisz co się dzieje w kwestii awarii rozrządu w twoim aucie, a swoje "mądrości życiowe" zostaw sobie na grono, które bedzie chętne do dyskusji w tym stylu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

kończymy niepotrzebną dyskusję, albo polecą bany :evil:

 

ACCC,

1. nie poprawiaj proszę innych od tego są moderatorzy.

Słabo ze jak ktos krytykuje BMW to piszesz ( z błedami).

 

2. temat dotyczy napinaczy, a nie nagłośnienia.

...proponuja wstawic woofery do bagaznika ( np odnosnie nagłosnienia) nei wiedzac ze pod przednimi siedzeniami sa dwa :))) miałem z tego kolesia, znawcy warszawskiego niezły ubaw :)))))

 

kamil20011,

propaw proszę błąd bo innych razi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra... Zadam pytanie...

 

Czy jest ktoś na forum, kto robił napinacz w ASO w ramach akcji serwisowej i potem przeskoczył mu rozrząd :?:

 

I nie chodzi mi o tych co mają auto od niedawna i "ponoć poprzedni właściciel to zrobił". Czy jest jakis udokumentowany przypadek :?:

Ostatnio pytałem w serwisie, gdzie od początku serwisuję 1-kę, czy mieli przypadek że po wyminaie napinacza łańcuch przeskoczył. Powiedzieli że nie i że nie słyszeli... A że na forach ludzie cuda opisują to skąd inąd też prawda... Ja napinacz robiłem przy 28 kkm, teraz mam ponad 60 kkm i na razie spokój...

Pozdroofka

TT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był taki przypadek .

 

Pierwszy raz zmieniali mi , ustawili wszystko OK auto odebrane - zapłaciłem .

 

Po chyba pół roku znowu autem szarpało i nie dało się jechać pojechałem znów do ASO i obstawiali że cewka , ale po sprawdzeniu cewek okazało się że są one OK i postanowili sprawdzić znów rozrząd i drugi raz przeskoczył i drugi raz wymienili ( czekałem 2 dni na napinacz ) .

 

Ale z tego co mi sie wydaję to za pierwszym razem nic nie wymieniali , tylko ustawili i skasowali błędy . Takie są moje odczucia bo dziwnie wyglądały odpowiedzi na moje pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItam

 

Pisałem pare dni temu o mojej 116i i kłopotach ( pierwsza diagnoza przeskoczył rozrząd), przepraszam wtedy troszke nerwow zareagowałem na komentarz innego kolegi. Teraz sprawa wyglada następująco. Samochód stanał w Bawaria na czerniakowskiej poniewaz oni robili akcje serwisowa na napinacz, i ustawiali rozrząd w czerwcu 2009 ( swoja droga napinacz zrobili podobno w ramach akcji, ale za ustawienie rozrządu skasowali kase, czy to normalne praktyka? ) teraz znowu zonk, ( po przejechaniu ok 25 tysi ), silnik szarpał az w koncu zachrzęszczał i po ptakach. odstawiłem do Bawarii no i dzis dzownili z "ekspertyzą": ( mneij wiecej zacytuje to co moiłw Pan przez telefon )

- to na pewnoe ne sprawa rozrządu tylko "coś" z Vanosem, przycierają sie jakiej płytki , pewnie jakis zły olej Pan lał, albo było go za mało, a to spowodowało naprezenia na rozrządzie i przeskoczył łancuch o dwa ząbki, ale to na pewno nie napinacz,

 

wiec ja bedac mgr po uczelni technicznej wyczułęm w tym brak logiki i sensu:

- olej był wlewany w Aso, a po gwarancji, był wlany przeze mnie Castrol rekommendowany jako olej do tego silnika,

- poziom oleju nigdy nei spadł zawsze Ok na kompie,

- oznacza to ze taka usterka moze " sobie powstac" pomimo odpowiedniej obsługi auta?? czy zle mysle? ( dodam ze auto ma raptem 75 tysi potwierdzone serwisowanej i kupieniem w Bawaria )

- pan zaporponował naprawe ( powiedział o wymianie rozrządu i "coś" w Vanosie ) za 5000, i mowi ze wtedy bedzie git

ale podał tez opcje, wyregulowania rozządu i moze bedzie dobrze

- aha i powiedział ze łancuch sie rozciągnał ( łancuch po 75 tysiach ???????????? )

- ciąg logiczny ( po słowach Pana z serwisu) kaze przypuszczac ze taka awaria moze powstac bez wyraznej przyczyny, pomimo odpowiedniego serwisowania,

powiem wam szczerze ze lekko jestem zmotany, cos mi tu nie gra, czy ktos moze cos podpowiedziec??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie łańcuch jak przeskakiwał to również o dwa zęby więc według mnie gadają głupoty .

Skoro serwisujesz u nich samochód , poziom oleju jest OK to dla mnie jest dziwne.

 

Postrasz ich ale bez uśmiechu na twarzy kontaktem z BMW Polska oraz nagłośnieniem sprawy np. w TVN TURBO - powiedz że masz już kilka osób chętnych na reportaż w tej sprawie .

 

Jednemu tutaj to pomogło .

 

Na akcje serwisową chyba jest dwa lata gwarancji , więc jak spierdzielili robotę lub nic nie zrobili za pierwszym razem to za co chcą 5 tys zł.

 

Jest to ewidentna wina jednostki napędowej która powinna w końcu zacząć być porządnie rozpatrywana , silnik ma ewidentną wadę na dosyć dużą skalę wydaje mi się że tutaj można dużo a nawet bardzo dużo zrobić w tej sprawie , kwestia tylko zebrania osób zrobienia fajnego spotu i zaraz BMW będzie "normalnie" do posiadaczy 116i podchodzić może i z wymianą silnika bo akcja na napinacz nic nie daje. ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.