Skocz do zawartości

E32 735i Wspomaganie przeywa pasek ok.


krix

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów

 

 

Mam dziwny problem ze swoim E32 735 1990. Ostatnio zauważyłem że pod czas jazdy kierownica ciężko pracuje ale co dziwniejsze nie cały czas tylko czasami jest super wspoma działa jak w MAN -ie a czasami to jakby w ogóle jej nie było. Nie wiem czym to jest spowodowane. Na postoju jak kręcę od lewej do prawej to co jakiś czas średnio co pół obrotu tak przytnie jakby pompa się wyłączyła a za chwilę jest ok. Sprawdzałem płyn i jest ok poziom dobry kolor również. Sprawdzałem nacią paska i też jest ok naciągnięty jak guma w gaciach shreka nie ślizga się nawet jak wjadę w głęboka kałużę. A mimo to wspomaganie nie domaga. Pompa nie jęczy ani nie wydaje jakichś dziwnych dźwięków. Czy ktoś z was spotkał się z takim objawem ? Czy winą może być uszkodzona przekładnia albo coś w zawieszeniu. Nie wiem gdzie szukać. Postaram się w tym tygodniu wymienić pompę ponieważ znajomy ma używaną ale nie wiem w jakiej jest kondycji. Dodam jeszcze że w środku auta nic nie blokuje drążka kierowniczego pracuje luźno. Z góry dziękuje za pomoc nie pierwszą zresztą na tym forum, bo dzięki waszej pomocy udał mi się już naprawić kilka rzeczy. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

a jak masz to przyciecie wspomagania i zatrzymasz krecenie kiera wtedy to pompa nic nie wyje/piszczy?

ja mialem podobnie w e36, raz wspomaganie dzialalo bez zarzutu, a za chwile jak w polonezie, wymienilem pompe na nowa i bylo ok, oczywiscie wymienilem rowniez olej

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę sprawdzić na posotju czy wyje ale wydaje mi się że nie nic raczej nie słychać. Pompę jeżeli by się okazało że to faktycznie ona też bym wymienił ale nie wiem czy to nie jest coś z przekładnią albo z zawieszeniem. Pozatym nowa pompa kosztuje dużo lepiej było by ta zregenerować pytanie tylko jakie koszty. Bo jak kupie używkę to nie wiadomo ile wytrzyma. Ale dzięki za podpowiedź. Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

mi w e36 krzykneli w aso cos okolo 1700pln za pompe, nowa z polki magazynowej w niemczech, lub regenerowana za chyba 1300pln. uzywanej nie kupowalem bo taka juz mialem w aucie i kupilem nowa, ale zamiennik i dzialala bez zarzutu,

moze maglownica tez warta zbadania

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi ogulnie chodzi dobrze nie piszczy ani nic tylko czasem tak jakby ma przerwe w dzialaniu i skrzeczy czasem przeskoczy mi to ale ja to jak bedzie cieplo to ja zregeneruje we wlasnym zakresie i wymienie olej to samo ze sprezartką klimi dziala nienagannie co to w kazdym nawet mlodszym samochodzie mialem problemy z klima to tu jest ok tylko szumi za bardzo po wlaczeniu tez to bede regenerował we wlasnym zakresie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa wspomagania w porównaniu do Sprężarki klimy nie jest trudna w konstrukcji podobnie to wygląda w środku jak klucz pneumatyczny Będzie rozebrana czyszczona wymienione łożyska i uszczelniacze. Stopień trudności jak dla mnie oceniam na 5 /10 potrzebne są podstawowe narzędzia klucze nasadki i śrubokręty może przydać się ściągacz dwu lub trzy łapkowy ktoś kto umie sobie coś naprawić to to zrobi jak nie to z kolegą.

Bo ja np lubie takie rzeczy i znam sie na tyle zeby otworzyć warsztat i tak planuje niedlugo zrobic

Co do Klimy sytuacja sie już komplikuje i prawde mówiąc bede to robił tak że albo sie uda albo nie bo nie wiem jak to wygląda w środku ale mysle ze tez nie bedzie problemu z wymianami lozysk silmerow i oleju w niej.

Ja jestem zdania ze nie wiadomo na jaką używaną trafie i tak bedzie stara tylko moze byc w lepszym stanie a tak to bede mial srodek juz nowy wiec pochodzi.

Kolego znalazłem ostatnio instrukcje do golfa urządzenie to samo tylko z innego samochodu powinno byc bardzo podobnie moze to komus pomorze jak na moje oko gość opisał dobrze procedure

 

http://www.vwgolf.pl/porady/regeneracja-pompy-wspomagania-na-bazie-mk3/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

przepraszam nie doczytalem,

myslalem ze winowajca moze byc ,

wedlug mnie najprosciej jest wymienic pompe od wspomagania maly koszt jezeli chodzi o uzywke i szybka wymiana,

zeby ja wyjac wystarczy zdjac pasek, naciag jest na mocowaniu pompy, odkrecic 2 weze od wspomagania chyba ze masz nivo to 3,

i jesli dobrze pamietam to 2 sruby ja trzymaja, dostep do pompy jest prosciutki,

pozdrawiam

e38 m62
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.