Skocz do zawartości

jak wymienić rolke paska klinowego??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ponieważ jedna z rolek zaczęła mi pojękiwać mam pytanie jak wymienic ta rolkę???? nr 15 na schemacie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HG51&mospid=47392&btnr=11_1499&hg=11&fg=18

 

Musze miec jakies specjalne narzędzia??

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
tak ale pasek jest napięty, jak odkrece ta szpilke to alternator chyba także odkręce. Jak to potem poskrecać, bo nie wiem czy siła ręki wystarczy żeby rolke wcisnąć na swoje miejsce zeby naciagnąć pasek, bo ta rolka jest na mimośrodzie, i chyba to nie jest 16 tylko 10, może myślimy o innej rolce. Ogólnie chodzi mi o to ze jak odkrece to szpilke z nr 16 to alternator mi nie opadnie, i czy jak założe nową rolke to dam rady ja wcisnąć na swoje miejsce bez luzowania paska przy napinaczu.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
cześć zdjęcie i założenie paska to naprawdę łatwizna po pierwsze nie napina go alternator służy do tego rolka nr 6 ona jest na klucz ampulowy chyba 6. Zdejmujesz dekielek wkładasz kluczyk i napinasz rolkę do oporu (w dół) a pasek sam spada naprawdę zero problemu, potem bierzesz się z odkręcenie właściwej rolki tylko dobrze czymś spsikaj srubę jest dosyć długa i wchodzi w alternator (jego obudowę)
Opublikowano
oki czyli kupuje nową, wszytskie uzywki ktore ogladałem właśnie budziły moje obawy ile na tym pojeżdże, także chyba nowa kupię. A jeżeli chodiz o tą rolkę napinającą nr 6 to żeby poluzować pasek musze ją odkręcić i co to znaczy wkładasz kluczyk, jaki kluczyk. Bo tej rolcze ktorą mam wymienić dobrze sie przyglądałem i jest ona na mimośrodzie także nie ma tam wielkiej filozofii, odkręcam i wymieniam, ale tej niżej sie nie przyglądałem dlatego pytam co to jest ten klucz i czy nieokręcając jej moge odczepić ja od napinacza??? i potem łatwo spowrotem podczepic? I czy kanału potrzebuje czy zrobie to nie wchodząc pod samochod, bo przez dwa dni nie ma szans zebym znalazł czas na wymiene a przedemną trasa koło 500 km, także wezme rolke na wszelki wypadek ze sobą.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

może ta rolka jest na mimośrodzie ale z tego co pamiętam nie ma możliwości zaistalować jej inaczej chyba ma jakieś nacięcia lub otwory do pozycjonowania

Co do rolki nr 6 to przyjżyj sie na jakiej jest śrubie

jest to śruba na klucz ampulowy i taki klucz sobie w nią wkładasz i naciskasz trochę siły wystarczy jak nie wiesz w którą stronę to pociągnij za pasek i zobaczysz w którą stronę rusza się rolka i w tą stronę naciśnij klucz

samej rolki nie wyręcasz

żaden kanał nie jest do tych opeacji potrzebny w sumie powinno to zająć około godziny razem z wymianą rolki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.