Skocz do zawartości

Pare pytan odnosnie tds'a


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam,

 

1.czy auta 525tds E34 maja cos takiego jak "ssanie" w benzynowych ?

czemu pytam ? auto po zapaleniu zimnego silnika przez kilkanascie sekund chodzi jakby na wyzszych obrotach a potem sie stabilizuje na nizszych (cos jakby automatyczne ssanie)

2.po zapaleniu rano (przy -5 C) auto zaczyna buchac bialym dymem(para ?) z rury wydechowej - co to jest i czy tak ma byc ? ustaje zaraz po tym jak sie nagrzeje

3.czy TDS "ma" kopcic przy zalaczeniu sie turbiny ? (1993r, 220 tys km na liczniku) jak przyspieszam plynnie to nie kopci ale przy "naduzyciach" pedalu przyspieszenia zdecydowanie widac (zwlaszcza w swietle aut za moim, jadac w nocy) ze wali z rury (tylko jeszcze nie ustalilem koloru dymu-ciezko to zobaczyc siedzac za kierownica)

4.od wymiany oleju silnikowego (10 tys km) poziom oleju spadl ale dalej jest powyzej minimum - czy to jest ok ew. ile dopuszczalnie auto moze "brac" oleju na 10 tys km i ile jest miedzy min a max na podzialce ? (bo zamiast dolewac oczywiscie wymienie juz na nowy) - olej pol syntetyk mobil

5.opony: zalozylem na zime 195 15", w lecie mialem 205 15", zastanawiam sie czy aby na lato nie zalozyc 225 - jakie beda roznice na 225 w stosunku do 205 ? auto w 95% uzywane w trasie - czy zwiekszy sie "bezpieczenstwo" podrozy ? czy pogorszy spalanie (i o ile) ? czy ma to "odczuwalny" sens ?

 

i pytanie "konkursowe":

6.planuje jeszcze zrobic ok 150 tys km: czy jest sens dokladac do tego co mam czy lepiej wymienic na nowsza ? ale czy nowsze (powiedzmy 6 letnie) bedzie w takim stanie by nic do niego nie dokladac ? w koncu 6 letnie moze miec nawet przejechane 200 tys km a na liczniku 80 (ostatnio robie po 10 tys km miesiecznie wiec wiem, ze sie da takie przebiegi zrobic)

 

zebraloby sie jeszcze pare pytan ale wyjdzie z tego temat rzeka wiec po kolei... ;-)

 

dzieki

zh
Opublikowano
Nie wiem jaki masz przebieg, ale jeśli przekroczył on już 200tys. to pomysl o wymianie łańcuchów - wyeleminuje to problemy z kopceniem, a sama wymiana według mnie powinna już być obowiązkowa.
Opublikowano

A wiec tak:

Ad1

 

Jezeli chodzi o ssanie to w dieslach to jest cos takiego choc inaczej nieco sie nazywa ale chodzi o to samo. Na zimnym silniku chodzi na wyzszych obrotach - czyli jest to normalne

 

Ad2

 

Ja mam 524TD i tez idzie mi rano para z rury. Jest to rowniez chyba normalne (biorac pod uwage iz u mnie nie widac uszkodzen silnika)

 

Ad3

 

Masz diesla wiec musisz sie pogodzic z tym, ze jak depniesz to autko nieco kopci. Kwestia tylko jak mocno. Jezeli puszcza chmury takie, ze nie widac aut jadacych za toba to znaczy, ze cos jest nie tak ale jezeli sa to male chmurki to nie ma sie czym przejmowac (czarny dym z rury jest objawem nie spalenia wszystkiej ropy jaka silnik otrzymal)

 

Ad4

 

Wg norm autko moze spalic nawet do 1l na 1tyś km. Wiec jezeli po przejechaniu 10tys w silniku jest nadal stanoleju to nie ma sie czymw ogole przejmowac. Ewentualnie mozna obejrzec dokladnie silnik czy gdzies nie cieknie z jakiegos simeringu. Miedzy min a max jest 1l oleju.

 

Ad5

 

Autko na 225 (mam takie) duzo ladniej sie prezentuje ale za to tracisz na konforcie jazdy - przy szerszych oponkach niestety ale autko sie gorzej prowadzi w koleinachdochodzi nawet do bardzo nieprzyjemnego myszkowania autka po pasie tzn autko przeskakuje pomiedzy prawa a lewa koleina. Wzrosnie rowniez spalanie autka nawet do 2l/100km w zaleznosci od stylu jazdya takze znacznie pogorsza sie osiagi auta.

Ja osobiscie jak zjade te opony co mam to zakladam 205

 

Ad6

 

E-39 mi osobiscie bardzo sie podoba.

Jednak slyszalem opinie iz nie sa tak niezawodne jak e34 choc pierwsze roczniki e39 podobno byly dobre. Duzo rowniez slyszy sie o awaryjnosci TDS`ow.

No i przedewszystki nie ma takiego autka do ktorego nie trzebaby dokladac - zawsze cos sie stanie (to klocki sie skoncza, to olej trzeba wymienic, tu zawieszenie sie skonczy) ale to sie dzieje w kazdym aucie.

Opublikowano
ja nie posiadam TDSa ale zwykłe TD.To co zaobserwowałem u siebie to-przy odpaleniu równiez obroty są ciut wyższe (jak zimny),jak depnę to trochę dymu poleci ale sie nie przejmuje bo jeszcze widze co jest za mną :mrgreen: , oleju mi nie bierze wcale , rano troszkę pary z rurki leci...co do opon to ja nie pomogę...wiem tylko tyle że mój ojciec jeździ na 225. ( E-39 TDS) w lecie i w zimie.Chyba nie pomogłem zbyt wiele.

Poziom poczucia humoru jest wprost proporcjonalny do Twojego IQ.

http://img407.imageshack.us/img407/5961/roxbury9je.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.