Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam koledzy, parę dni temu zapaliła mi się kontrolka płynu, więc dolałem koncentatu rozrobionego z wodą był to niemiecki SWAG kolor niebieski,dzisiaj chcąc skontolować stan płynu odkręciłem korek a tam pełno piany i zwarzony płyn. Teraz się zastanawiam czy spuścić cały płyn i zalać ponownie bez płukania czy konieczne jest płukanie układu?
Opublikowano
a co z olejem? nie przybywa? wydaje mi się, że płyny raczej się mieszają, nie powinno być takich problemów. Może to uszczelka pod głowicą.
Opublikowano
Oleju nie przybywa ani nie ubywa, w ogóle to chyba mam problem z korkiem od zbiorniczka bo puszcza płyn, widzę wyciek płynu z pod niego.
Opublikowano
Witam. W piątek uzupełniłem płyn,odpowietrzyłem zrobiłem 300 km i dzisiaj znowu kontrolka zaświeciła,dodam że widzę z pod korka lekkie pocenie się,mam drugi nowy korek ale nie zakładałem chciałem zaobserwować jeszcze raz na starym korku, ale żeby korkiem ubyło tyle płynu chyba niemożliwe,może słabo odpowietrzyłem,co Wy na to koledzy.
Opublikowano

JEZELI MASZ USZKODZONY ZAWOREK W KORKU TO JAK NAJBARDZIEJ UBĘDZIE

 

Dobry korek puszcza dopiero pod duzym cisnieniem, a jak wiadomo uszkodzony puszcza cały czas, a ze układ chłodzący pracuje pod cisnieniem to i puszcza płyn i pare która normalnie nie wylatuje tylko sie skrapla i zostaje w obiegu

Opublikowano
ale żeby tyle ubyło korkiem to zbiorniczek powinien być mokry, a tam ledwo widać pocenie się z pod korka
Opublikowano

ile weszło tego płynu?

 

może dopiero podczas jazdy otworzył sie termostat i zaciągło płynu w duzy obieg i dlatego zeszło do poziomu ze lampka sie zaswieciła

 

teraz dopiero uzupełnij do max i popatrz czy ubywa

Opublikowano
co ciekawe następnego dnia odkręcam korek na zimnym silniku a tu wywala płyn spod korka a zgasiłem silnik na palącej kontrolce, chyba zdejmę głowicę chociaż dowiedziałem się że są kłopoty przy tych silnikach z wymiennikiem ciepła przy filtrze oleju może od tego zacznę, a może termostat się nie otwiera, a mam założony rok temu. Panowie podpowiecie coś ciekawego?
Opublikowano
a co z temp cieczy? Zrób test 7 i będziesz wiedział ale jak by się termostat nie otwierał to by się grzał, to bys przecież zauważył i wentylator by się włączał. Najbardziej prawdopodobne to to że źle odpowietrzyłeś.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano
odpowietrzam chyba dobrze, odkręcam wszystkie odpowietrzniki leję płyn aż poleci przez nie płyn, zakręcam je i odpalam na odkręconym korku, ogrzewanie na maksa, rozgrzewam silnik i zakręcam korek, czy coś pomijam???
Opublikowano
Wczoraj zrobiłem obejście zaworu EGR poprostu wyłączyłem go z obiegu, a nawet odkręciłem go i odpaliłem bez niego, dolot spalin i tak mam zaślepiony blaszką , bo myślałem że mam nieszczelną chłodnicę spalin i tam po prostu dmucha mi w układ chłodzenia, zalałem płynem,odpowietrzyłem, odpaliłem trochę pochodziła pojawiła się kontrolka płynu więc dolałem do stanu, rozgrzałem do temp 90st termostat otworzył się chłodnica gorąca odkręciłem odpowietrznik poleciało powietrza trochę potem już sam płyn,zakręciłem, dzisiaj dolałem jeszcze płynu do stanu, przejechałem ok 15km rozgrzałem i nagle znowu kontrolka płynu zaświeciła i do tego twardy wąż powrotny,lekko go odkeciłem poleciało trochę powietrza kontrolka znikła. Koledzy macie jakieś sugestie bo korci mnie żeby zdjąć głowicę bo myslę że to ona jest sprawcą tego wszystkiego
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam Koledzy po moich ciągłych kłopotach z autem nadarzyła się okazja zmiany i z korzystałem z tego, zamieniłem się na E90 320d 163ps z 2005r oczywiście z dopłatą, w związku z tym muszę opuścić ten dział przenieść się do działu E90, ale będę odwiedzał Was, dzięki za każdą odpowiedz,sugestie,wskazówkę. Pozdrawiam.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam.Jestem ciekaw ile dokładnie odpowietrzników ma E90 320d (silnik M47N2) Czeka mnie odpowietrzanie z racji wymiany węża na którym po obu stronach wyłapałem przypadkiem sączenie sie płynu. Profilaktycznie zamówiłem nową zakrętkę zbiorniczka bo nie wiem czy nie przez nią miałem większe ciśnienie w układzie. Napiszcie jeszcze czy nie robię głupoty wymieniając płyn niewiadomego pochodzenia na Dynagel. Wymieniam gdyż nie chce mieszać rodzaju a musiałbym dolewać po wymianie węża. Z góry dzięki za ewentualne odpowiedzi
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wymieniłem płyn chłodniczy. Nawiasem mówiąc czerwony Dynagel2000 a wcześniej miałem chyba koncentrat (zielono-niebieski) Weszło dokładnie 5 litrów (tylko) mimo spuszczania na gorącym silniku i otwartym termostacie. Przyjrzyjcie się swoim zbiorniczkom wyrównawczym w E90 320d. Obok gwintu w moim jest takie zagłębienie ok 2 cm a u jego dołu mam jakby śrubokrętem przebity otwór. Widać przez niego wnętrze oddzielnej komory zbiorniczka(nie zalanej płynem) Myślałem,ze ma być tam może jakiś zaworek. Jest także coś takiego? Może mam po prostu uszkodzony zbiorniczek? Chociaż myślę,ze BMW jakiś domorosły konstruktor nie ważyłby się śrubokrętem poprawiać
Opublikowano
Do dziś też gotował mi się płyn w zbiorniczku i wyłaził przez korek. Myślałem że to pompa nie robi obiegu pomimo że chłodnica była z góry bardzo ciepła. Okazało się że termostat nie działał. Wymieniłem i problemy znikły. Wcześniej rozwaliło mi zbiorniczek ale został fachowo posklejany,,,, nie ma w nim nic ciekawego....
Opublikowano
Skoro znasz jego budowę nawet od wewnątrz to odpisz czy rzeczywiście obok gwintu masz w zbiorniczku taki otwór. Nie wiem czy muszę wymieniać ten zbiorniczek u siebie
Opublikowano
tak. Dokładnie. U mnie to zagłębienie jest z otworkiem. Wygląda jakby ktoś to przebił śrubokrętem. Czy tak ma być w oryginale? Dzięki,ze tu zajrzałeś
Opublikowano
Tak. Tam ma być dziurka. I powinna z tego sikać woda. tzn że jest obieg i pompa jest ok. U mnie to sikało jak było dużo płynu potem już jakoś ,mniej ale ciagle leciało. Rozwaliło mi zbiorniczek bo nie puszczało na chłodnice w 100%. Pompa była ok. sprawdziłem termostat i to jego wina. Teraz obieg super działa a z dziurki leci woda. Jak się pytałem o przyczynę że bmw mi sie grzeje to pytali się czy leje sie z tej dziurki czy pompa ciśnienie robi.Pozdro :-)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Hejka. dawno nie zaglądałem. Ty piszesz o otworze wewnatrz z którego rzeczywiscie przy dobrze odpowietrzonym układzie ma tryskać płyn. Ja zauważyłem na zewnątrz otwór,ale juz sie uspokoiłem, bo układ pracuje ok a myslę,ze w razie wyrzucenia płynu to przez ten otwór ma ściekać to, co zostanie wyrzucone przez zaworek w zakrętce. Mysle,ze to żadna wada skoro cos takiego mam, ale dzięki,ze odpisałeś. Mam teraz inny problem -zauważyłem podnoszący sie stan oleju,a jeżdżę tylko na samych krótkich trasach3 -5 km więc mysle,ze filtr DPF miesza i powoduje ściekanie ropy do oleju gdyż nie pozwolę zakończyc zainicjowanego procesu wypalania sadzy. Za późno to zauwazyłem, bo przegoniłbym go gdzies na trasie. Ostatnio pracował 2 godziny na wolnych obrotach podczas ozonowania instalacji klimy i załatwiło mi to konkretnie filtr -to moja opinia. Mam zamiar go wyciąć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.