Skocz do zawartości

320d- 136KM brak mocy


pingwin12

Rekomendowane odpowiedzi

a no widzisz stary... takich mamy mechaników :duh: najlepiej starym powojennym sposobem poustawiać, czyli "na mazak"... a później gadka, że do tego przyrządu nie mają. To znowu pytanie: jakich tam znowu przyrządów trzeba, że warsztaty mechaniczne które są wyposażone w większości pod vagowskie złomy nie mają blokady koła zębatego pompy i zegarka kąta wtrysku??!! bo już nie wspomnę o SUPER blokadzie koła zamachowego, którą zastępuje się wiertłem 9tką i też działa :mrgreen: I powiem Ci jeszcze lepiej romario, że jakbyś się zawziął i zakupił sobie ten "wyciskacz" pompy + zegarek + instrukcja z TISa to byś we własnym garażu spokojnie sobie to zrobił. Ale tak czy siak trzymam kciuki za powodzenie w naprawie auta no i w końcu przyjemności z jazdy :cool2: ... i nie zapomnij o fotkach. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 160
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Super mamy mechaników.Dzisiaj dzwoniłem do servis Bosch tam gdzie byla regenerowana pompa z tym ze oni wyciagali i wkladali pompe.Samochod jak wiadomo miał zle ustawiony kat wtrysku,przez telefon uslyszalem ze juz 3 razy wyciagaja pompe bo za kazdym razem jest to samo.Teraz mechanik mi powiedział ze wysylaja pompe na inny stół probierczy, i tam beda ja sprawdzac bo oni juz nie wiedza co jest,, tzn jak to dobrze zrobić.Ogółem nic tylko pogratulować wiedzy i zdolności Ludziom którzy biorą za naprawe 4 tys i nie potrafia tego poprawnie zrobic.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Yoshimura byłbym bardzo wdzięczny gdybyś dał mi namiar gdzie można znaleźć TIS, wszędzie szukam i nie mogę nigdzie tego znaleźć.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Yoshimura byłbym bardzo wdzięczny gdybyś dał mi namiar gdzie można znaleźć TIS, wszędzie szukam i nie mogę nigdzie tego znaleźć.

http://translate.google.pl/translate?js=n&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=en&tl=pl&u=http://tis.spaghetticoder.org/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Yoshimura byłbym bardzo wdzięczny gdybyś dał mi namiar gdzie można znaleźć TIS, wszędzie szukam i nie mogę nigdzie tego znaleźć.

http://translate.google.pl/translate?js=n&prev=_t&hl=pl&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=en&tl=pl&u=http://tis.spaghetticoder.org/

Wielkie Dzięki kolego Yoshimura o to mi chodziło znowu masz browara jeszcze trochę i uzbiera się skrzynka. :D

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie! Yoshumira poniżej są obiecabe zdjęcia no i kolejny raz mam prośbę może ktoś coś podpowie. Byłem w bosh servisie wykonali "statyczne blokowanie pompy" (koleś który to robił mówi że to sie robi na specjalnym stole, no i faktycznie widziałem że kład pompe do jakiegoś tam urządzenia) jak mi powiedziano po takim zabiegu nie trzeba już regulować kąta wtrysku wystarczy wsadzić zblokowaną pompe na odpowiednio ustawiony silnik i tyle....i tak niby mech zrobił i teraz nie mogą odpalić silnika :duh: (chociaż wcześniej silnik odpalał mimo źle ustawionej pompy zawsze, trzeba było troche pokręcić ale zawsze) podłączył jakiś tam swój tester i wyskakuje błąd czujnika prędkości co mogłoby wskazywać na czujnik obrotu wału korbowego chyba co? dziś dodatkowo przyjechał jakiś jego kolega który ma tester bosha niby lepsze ustrojstwo i jemu wyskoczyło tylko jakiś błąd can (dokładnie nie wiem bo tylko przez tel rozmawiałem) mech mówi że to błąd komunikacji sterowinka z czymś tam. I teraz to ja juz nie wiem co dalej zrobić :mad2: czy zmieniać kolejnego mechanika czy co :cry2: może ktoś coś podpowie co można jeszcze sprawdzić. pzdr

 

http://img26.imageshack.us/i/20110208436.jpg/

http://img98.imageshack.us/i/20110208437.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Romario,

no teraz to już VP44 jest ustawione MAX dobrze!!! Sami Ci także powiedzieli o tym, że wystarczy na zblokowany silnik ją zarzucać... czyli wygląda na to, że i kąt wtrysku jest ustawiony na fabryczne wartości. Do tego widzę, że sama pompa jest ustawiona idealnie w stosunku do pierwszego cylindra.

http://fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2011-02/0cb0d454.jpg

 

...wypluwa błąd CAN, a to jest połączenie komunikacyjne między sterownikiem pompy a sterownikiem silnika. Nie wiem Stary, ale mi to wygląda na złe zblokowanie silnika! Po otwarciu korka wlewu oleju na wałku ssącym jest malutkie wzdłużne fabryczne nacięcie mówiące o aktualnym położeniu pierwszego tłoka w GMP [górne martwe położenie] i dlatego pompa VP44 jest też ustawiana dla właśnie tego pierwszego tłoka:

http://fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2011-02/deb51bd5.jpg

AHA!!! po demontażu pompy i jej ponownym zamontowaniu NALEŻY wyczyścić rejestr samodiagnozy i zresetować ustawienia pompy za pomocą DISa.

 

Wniosek jest jeden...po prostu pompa i silnik MUSZĄ zostać zsynchronizowane w działaniu! Nie może być tak, że pompa podaje dla 1 ego tłoka, kiedy tłok 3 zaczyna suw sprężania... to jest cała "magia" tego ustrojstwa.

Pozdrawiam i trzymam kciuki za naprawę :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yoshimura, jestem pod wrażeniem Twojej wiedzy... :cool2:

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yoshimura, jestem pod wrażeniem Twojej wiedzy... :cool2:

u kolegi yoshimura01 z przyjemnością bym bunie serwisował :cool2: a nie jak u wiekszości magików co bmw tylko na ulicy widzieli... u kolegi wiedza godna podziwu :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak dobrze rozumiem jesli widze to naciecie to silnik jest ustawiony poprawnie tak?

tak i w tym momencie należy montować już ustawioną przez BOSCHa pompę, odpowietrzyć układ niskiego ciśnienia, oraz można także odpowietrzyć pompę przez niedokręcone przewody wysokiego ciśnienia paliwa i po silnym tryskaniu paliwa podokręcać na max. Po tym silnik MUSI odpalić, nie ma innej możliwości! następnie zresetować ustawienia pompy za pomocą DIS i usunąć błędy ze sterownika.

 

Koledzy jnx i Balugass dzięki za uznanie :handshake: pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
:duh: :mad2: Witam ponownie. Podziele sie dalszymi informacjami co dalejk sie dzieje z moim autem. Mech u ktorego dotychczas auto stało ( tak stało, bo o naprawie to nie było mowy z jego marną wiedzą) przekazał auto swojemu koledze. Nie miałem za bardzo czasu żeby sie zainteresować co i jak ponieważ mam córke w szpitalu ale w koncu dzis zadzwoniłem. Auto odpalili ale...wyciągneli pompe i znów ją przestawili, powiedział mi że skonstruował sobie takie urządzenie że bez tego stołu może ustawiać pompy typu VP :duh: (bo jak powiedział w fordach czy jakis takich tez są takie pompy i już miał z nimi do czynienia) i znow jest to samo czyli brak mocy i falowanie obrotów. Twierdzi że jak była poprzednio ustawiona to na jego kompie wyskakiwał błąd złego ustawienia rozrządu czy cos takiego ale jak on ustawił pompe to już tego nie ma ale pompa podaje złą dawke paliwa raz za ubogą raz za bogatą tak on twierdzi i że pompa jest do naprawy. Kolejny mech chce mi wcisnąć że pompa do wymiany ale tam już w sumie jest 3 pompa i za każdym razem jest to samo. Kurde tłumacze im że prawdopodobnie coś spierdzielił mech który wymieniał silnik w moim aucie bo ja silnik odkupiłem od kolegi który jeździł tym autem i tam wszystko grało i gwizdało i nie było problemu taki jak jest teraz. No i chyba nadszedł czas zabrać auto i szukać mecha który tym razem zna sie na BMW i tego typu silnikach. W Toruniu raczej nie znajde więc bedzie trzeba szukać po okolicach. I tu pytanie do kolegi Yoshumira bo tylko chyba Ty masz pojecie o Beemkach czy to możliwe żeby faktycznie pompa po ustawieniu na stole nie odpalała a po ustawieniu inaczej przez mecha jakos tak po swojemu odpałała? Mi sie wydaje że gdyby była padnięta to tak ustaiona czy inaczej powinna nie odpalać i już? Bo ja już sam nie wiem co mam myślec na ten temat. pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

romario... no jak czytam co oni Ci wyprawiają z tym autem to aż mi ręce opadają i zaczynam wątpić w jakąkolwiek wiedzę "mechaników". Załóżmy, że poprawnie zblokowali wał i wałek rozrządu - czyli GMP 1 cylindra. Do tego miałeś serwisowo ustawiony kąt początku wtrysku... zatem jak do cholery oni to robią, że sprawna pompa pluje błędami [zapewne sugerował się błędem timing device]??!! Czy zresetowali ustawienia sterownika pompy za pomocą DIS przed próbą odpalenia silnika?? Ja uważam, że nieprawidłowo jest zblokowany wał [przecież przełożenie wynosi zawsze 1:2], więc mogli w jakiś magiczny sposób pomylić ustawienie fazy rozrządu w stosunku do synchronizacji z początkiem wtrysku paliwa! Po montażu pompy należy także wykonać ręcznie próbny cykl pracy silnika i zmierzyć wartość początku kąta wtrysku czy się zgadza z normą producenta i ewentualnie go skorygować. Powodzenia Kolego...daj znać jak będzie przebiegać dalsze naprawianie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do zresetowania sterownika dis-em po regeneracji pompy auto mialo przestawiony kat wtrysku .. serwis boscha wyslal nawet na inny stól pompe w sumie motowal ja 3 razy ide odebrac auto a tu paliwa w baku na 7 km !! udalo mi sie dojechac do stacji i dalej zrobic jeszcze 2 km i auto znowu zamulalo .. wchodzilo w tryb awaryjny..wku... pojechalem do nich przejechalem sie z mechanikiem a on "no niedziala" pytam czy resetowali sterownik a on ze nigdy tego nie robia i auta zawsze chodza...rece mi opadly pojechalem z nim na warsztat gosciu podlaczyl pod kompa napewno nie byl to dis tylko jakis uniwersalny komp do wszystkich aut kliknal restet ustawiem pompy.. i co ? i działa przejechalem 300 km i raz mi sie auto zacielo ale wylaczylem silnik opdaliłem ponownie i dalej jezdzi poprawie. Czuje jak by nie mialo te 136 koni tylko ze 110 ale cud ze i tak jedzi w miare ok.. Wydaje mnie sie ze [ierwsza rzecza jaka powines zrobic to dac auto naprawde do mechanika a nie "czarodzieja " jak ja i sie razem modlic zeby auto jezdzilo ..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie disa nie ma ten niby "mech" tylko jakis uniwersalny boschowski komp i nie wiem co oni tam wyprawiają. Zabieram auto jak tylko znajde czas bo to juz naprawde bezsens jest. Fakt faktem że bedzie mi cholernie trudno znaleźć mecha który ma wszystkie potrzebne narzędzie do zblokowania silnika itd ale uparłem sie i w koncu znajde. Pozdrawiam i życzcie mi powodzenia hehehe bo co innego mi pozostało :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam kolege. No nie uwierzysz ale autko stoi nadal u mechanika. Po kolejnym pseudo mechaniku który trzymał auto miesiąc i nic nie ruszył tym razem po długich poszukiwaniach znalazłem mecha który jest polecany i podobno to jeden z najlepszych mechów od silników w Toruniu. Faktycznie kolejka jest do niego długa i gdyby nie znajomy to by mnie przyjął dopiero w połowie kwietnia. Wczoraj sie za niego zabrał i odrazu kazał kupić czujnik temp wody, po sprawdzeniu twierdzi że to jest jest m.in przyczyna przełączannia się auta w tryb awaryjny no i złe ustawienie kąta początku wtrysku. Powiedział cytuje "będzie żył". Czekam na wynik jego pracy. pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załamka :cry2: mech nie może dojść do ładu z autem, mówi że ustawia pompe z tym zegarem próba odpalenia i nic, że niby pompa późno daje ciśnienie, błedy czujnika położenia wału i czujnika pompy tak mówi, twierdzi że może padł sterownik pompy albo cos z wiązką auta jest nie tak. Kolego Yoshumira jakieś pomysły? Obawiam się że wtopiłem kase kupując auto z uszkodzonym silnikiem i próbując wymienić na zdrowy silnik, aż cieżko sie z tym pogodzić bo jednak troche kasy poszło i co dalej... :( a może silnik z modelu e 39 nie pasuje do e 46, ale przecież to te same silniki, zreszta przeszczepiony z kompem, immo i pestką z kluczyka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Yoshimura jakieś pomysły?

tak. wygląda na brak komunikacji między sterownikiem pompy a sterownikiem silnika. Początek wtrysku jest ustalany dzięki pomiarom z czujnika wzniosu iglicy rozpylacza sterującego i nawet kiedy on jest uszkodzony bądź nie działa poprawnie zadanie ustalenia początku wtrysku przejmuje sterownik pompy na podstawie sygnałów czujnika kąta obrotu [VP44] i czujnika położenia wału korbowego [ZZ]. Z tego co pamiętam Ty masz zregenerowaną pompę i do tego kąt początku wtrysku jest ustawiany przez człowieka który ma o tym pojęcie... zatem te dwie możliwości możemy odsunąć na bok tj uszkodzenie VP44 i błąd ustawienia początku wtrysku [oczywiście w GMP 1ego tłoka]. Pozostaje jeszcze ten czujnik ZZ [położenia wału korbowego], który w jednostce M47 kontroluje wszystkie procesy pracy podzespołów. Moja rada: podmienić czujnik ZZ z jakimś ze "zdrowego" M47 i sprawdzić efekt. Jeśli odpali i będzie wszystko OK to wiadomo co jest przyczyną. Naturalnie po montażu pompy długie kręcenie i próby odpalenia to norma. Do tego także należy wyczyścić rejestr błędów i zresetować mapy sterownika. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam. No w koncu auto odpalone! Po ponownej zmianie mecha znalazłem kogoś kto ma dobry sprzęt diagnostyczny i pojęcie o BMW ale też nieźle sie ceni. Nie chce zdradzić co było przyczyną moich problemów. Skasował troche i chciał jeszcze wiecej za złożenie auta do kupy (dostał auto (silnik) w częściach) więc postanowiłem sam złożyc to do kupy. Ostrzegł że po złożeniu bedzie potrzebna prawdopodobnie korekta ustawienia kąta wtrysku ponieważ nie mogł tego zrobić bez rozgrzania silnika. Dziś złożyłem auto odpala ale ma jeszcze lekkiego muła wiec jade w pon na korekte tyle że jest jeszcze jeden problem auto dymi na szaro (jasno szaro?) z tłumika i lekki dymek wydobywa się z silnika a dokładnie z okolic kolektora ssącego przy scianie grodziowej. No i tu odwołuje się do wiedzy kolegi Yoshumira czy może wie co jest przyczyną dymienia? Czy właśnie złe ustawienie kąta wtrysku?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.