Skocz do zawartości

E38, 730i, manual, zakup. Jak sie sprawuje?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Noszę się z zamiarem sprzedaży mojego BMW E39 (2,8) i kupna E38 (3,0 benzyna) z rocznika około 96.

Mam jednak prośbę o poradę jak wygląda sprawa tego silnika, czy jest to awaryjna jednostka? Trochę lat mają te silniki Czy te 218 KM jest wystarczające do jazdy bez szaleństw?

 

Pozdrawiam,

Piotr

Opublikowano

siemanko

ja posiadam w/w model ale rok 95 w automacie wersje UK

choc mam ja dopiero 3 miechy nie moge narzekac. oczywiscie termostat padl zaraz po kupnie , musisz popatrzec tez na obudowe czy nie jest do wymiany,puszki katow lubia sie sypac. raz zawiesil mi sie czujnik przepustnicy ale szybko zostaw komp zresetowany i po klopocie . co do osiagow. 13,5 litra w cyklu mieszanym spokojnej jazdy ,do 18 litrow przy ostrzejszej. na trasie zszedlem do 9.7 ale to sa wykazania z kompa. moc 218 jak dl amnie jest wystarczajaca. siodemak to nie jest trojka zeby ja upalac. i to chyba tyle . jesli masz wiecej pytan pisz na priv lub na forum

powodzonka :cool2:

Opublikowano

Ja mam dokladnie takiego od 3 lat. Z manualna skrzynia biegow osiagi sa dla mnie wystarczajace - tzn. ok 8.5 sekundy (katalogowo 8.3) do 100 km/h i dosc plynne przyspieszanie do ok. 180 km/h.

Przez te 3 lata przejechalem ok 25 tys km, z powazniejszych rzeczy wymienilem w tym czasie czujnik polozenia walka rozrzadu.

Spalanie - w trasie na poziomie 9 litrow przy spokojnej jezdzie, po miescie od 15 do 18 - w zaleznosci od natezenia ruchu, temperatury powietrza i nastroju kierowcy ;).

Jezeli kupisz taki samochod w dobrym stanie, to nie powinno byc wiekszych problemow. Wazne tylko, zeby kupic go w jak najlepszym stanie technicznym i zeby poprzedni wlasciciele jak najmniej oszczedzali na serwisowaniu.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

Podepnę się trochę pod temat, chciałbym zaczerpnąć wiedzy o typowych usterkach w E38 z silnikami 2.8 3.0 i 3.5l.

Są jakieś newralgiczne części/systemy w tych autach które lubią się popsuć po latach? Mówię tu o częstym występowaniu tej usterki bo wiadomo, że w autach z polowy lat 90tych generalnie wszystko może się popsuć.

Dla przykładu napiszę, że w mercedsie klasy S W140 b.często nie działa ABS za sprawą spękanych przewodów od czujników przy kołach do modułu sterującego, niby nic ale nowe kable z czujnikami w ASO to na prawdę wysokie koszty. Chodzi mi właśnie o takie usterki a zwłaszcza o te drogie w naprawie. Śledząc forum wyczytałem, że chyba dość często padają termostaty, bo sporo tematów o grzaniu się różnych silników widziałem (sporo obserwuję forum), ale termostat to nie są ogromne koszty więc to "małe piwo".

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

W M60 na pewno odkrecajace sie sruby od pompy oleju i odma, w M52 szczegolna czulosc glowicy na przegrzewanie sie.

No i gasnace pixele na wyswietlaczu, ale to juz niezaleznie od wersji silnikowej.

Poza tym wiekszosc usterek wynika raczej z zaniedban poprzednich wlascicieli, niz z powodu jakichs niedorobek fabrycznych.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.