Skocz do zawartości

Zimny silnik w czym tkwi problem?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czytałem wiele wypowiedzi na forum i mimo,że są zbliżone do mojej sytuacji to jednak nie jest to. Od pewnego czasu a dokładnie gdy zaczęły puszczać mrozy silnik dziwnie się zachowuje.

Gdy jest zimny samochód nie ma mocy, dodaję gazu a efekt taki jakby brakowało benzyny, muli go strasznie. jak pogazuje na wolnych to wkręca się jako tako normalnie ale nie od najniższych obrotów. Jadąc daje gazu muli, puszczam gaz, powoli zaczyna się wkręcać. Myślałem o sondzie lambda ale zastanawia mnie czy to pomoze ponieważ silnik zachowuje się tak tylko gdy temperatura nie przekroczy niebieskiego pola. jak jest już troche za nim to działa w porządku, dobrze przyspiesza, nie dławi go.

Sytuacja dotyczy oczywiście jazdy na benzynie.

Proszę o jakies wskazówki

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano

Silnik krokowy do czyszczenia- zaopatrz się w naftę i "utop" go na noc, nie zamaczając przy tym jego elektrycznej części.

I zmień opis auta- masz 520i, jeśli nie swapowałeś silnika na jakąś jednostkę V6 to masz pod maską rzędową szóstkę czyli R6- z tego co mi wiadomo w BMW nie montowano silników sześciocylindrowych w układzie V :wink:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano

no już dawno miałem to zmienić;)

Ok mowisz krokowiec tylko teraz dylemat, obroty mi nie falują. Zapomniałem wspomnieć o inspeckji która mi wyskoczyła i na pewno nie dotyczy ona oleju..

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
Krokowiec nie jest od falowania obrotów :P Jak masz inne sprawne auto to odepnij krokowca na chwile i zobacz jakie będą objawy- identyczne jak w Twoim przypadku :wink: Inspekcja nie ma z tym moim zdaniem nic wspólnego.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano
Krokowiec nie jest od falowania obrotów :P

za kazdym razem jak czytam falowanie na wolnych obrotach to diagnoza = krokowiec więc jak to jest? ;P

powiedz mi bo nigdy go nie wyciągałem w bmw, masz jakiś sprawdzony schemat?

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano

W Beemce jeszcze się z tym nie bawiłem, czyściłem w kadecie daaawno temu,zdaje mi się że w Twoim silniku jest pod kolektorem ssącym i dość ciężko jest go wyjąć :wink:

No w zasadzie jego główne zadanie to sterowanie obrotami biegu jałowego które u Ciebie nie falują,ale ja podałem tylko pierwsze skojarzenie, bo u mnie brudny krokowiec powodował takie objawy jak u Ciebie-też bez falowania obrotów.

Spróbować wyczyścić nie zaszkodzi.

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano

no tak wiem, że pod kolektorem i zgodzę się również z trudnym położeniem, ale może mi się uda;)

dzięki wielkie za pomoc, mam nadzieję, że to będzie tylko to :roll:

i mam go tylko zamoczyć w tej nafcie? nic więcej? nie trzeba go jakoś przedmuchiwać czy nie zaszkodzi?

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano

Nie wiem jak dokładnie wygląda taki silniczek w BMW, podejrzewam że dość podobnie do tego który miałem w rękach bo ona raczej się zbytnio budową nie różnią, a przynajmniej nie powinny :wink: Masz tam tak jakby dwie części- jedna mechaniczna, a druga elektryczna. Cały pic polega na tym żeby umyć mechaniczną nie mocząc elektrycznej, w moim przypadku silniczek wylądował pionowo w słoiku z naftą na noc.Rano tylko go przetarłem i przepsikałem WD40 tak profilaktycznie. Auto z tym silniczkiem jeździ do dziś u mojego kumpla, nie był czyszczony od tamtej pory.

 

AAA i najważniejsze- zamoczenie elektrycznej części w 9 przypadkach na 10 kończy się zakupem nowego silniczka także sugeruje uważać :norty:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999768810_1.gif

Pozdrawiam

Opublikowano

no ok:) jak wygląda to wiem tylko nie wiedziałem czy jakoś konkretnie trzeba go czyścić;)

raz jeszcze dziękuję;) miłego wieczoru :mrgreen:

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Opublikowano
U mnie,na zimnym,tak muliło też. Powodem tego,jak się potem okazało - był pęknięty przewód (lewe powietrze) idący od krokowca do kolektora ssącego. Naprawa polegała na załataniu pęknięcia izolacją (chwilowo).Teraz jest spoko - wreszcie,mogę normalnie ruszyć zimnym autkiem.
Opublikowano
o widzisz, sprawdzę też przy okazji jak już się wezmę za krokowy;)

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.