Skocz do zawartości

E32-3,5litra 1988. Padł komputer sterujacy praca silnika!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszytkich miłośników BMW!!!

Na początek zaznacze, że na chwilę obecną mam ograniczony dostęp do internetu co łaczy się z tym, że nie mam czasu szukać tego tematu na forum.

Panowie tydzień temu podczas podróży do anglii na autostradzie w niemczech auto zaczęło nagle przerywać, i mocno szarpac. Zanaczam, że mam LPG ale nie wtryskową-BŁĄD!!!- i stalo sie to podczas jazdy na gazie. Przełączyłem więc na bezynę i niestety to samo, zjechałem wiec na parking, obejrzałem kable wysokiego napiecia, swiece, przeplywomierz i bylo ok!! Odpalilem na benzynie i wszystko ok, wiec dalej w droge ale za jakis czas znowu to samo, przerywa, szarpie i zaraz znowu ok!! Dolecialem tak do portu a potem juz na lawecie po anglii bo juz niestety betka nie chciala zalapac ciagu. Prychala, strzelala a na koncu juz nie chiala zapalic a przy tym strasznie smierdzialo benzyna!!! Odstawilem Betke do "Wielkiego Majstra"-pietnascie dyplomow glownego inzyniera w fabryce w stanach no i sprawa wyglada tak: koles-straszny patalach-stwierdzil, po trzech dniach to co ja mu polecilem sprawdzic odrazu czyli KOMP STERUJACY PRACA SILNIKA. I tu rzezc dziwna-po podlaczeniu auta pod komp, nic nie wykazalo. Nie myslac długo odpiolem mojego kompa-mala skrzynka BOSCH o numerach 0 261 200 179, która znajduje po prawej stronie pod maska, pod czarna pokrywka i na jego miejsce wpialem kompa od BMW E32 ale 730i. Po tym zabiegu auto odpalilo i zaczelo chodzic normalnie. Teraz PYTANIE-czy ten komp bedzie chodzil i czy nie spowoduje to jakis innych negatywnych objawów??? Komputery wizualnie sa identyczne w srodku ale maja inne saschi numbers. W tej chwili minely trzy dni od tego jak to zrobilem i jest ok wiec wnioskuje, że bedzie ok ale prosze o jakies sugestie i podpowiedzi bo nie jestem pewien czy wysylac swój komp od E32, 3,5i do naprawy czy jezdzic na tym co jest wsadzony w tej chwili czyli od E32 730i??? Mala rzecz-autko czasami sobie przerwie-szarpnie w czasie jazdy, czy postoju, ale jest to raczej spowodowane przewodami wysokiego napiecia, ktore jutro zmieniam na nowe, ale nie jestem pewien-moze to komp czasami falszuje???? Znalezienie usterki kosztowalo mnie 200 funtow czyli 1200zl a w sumie znlazlem ja sam a odstawianie auta do angileskiego mechanika to ostatnia rzecz ktora mozna zrobic-zawsze potem czegos brakuje pod machą!!!! [bAD]...... niechluje i patalachy!!!!! Panowie pomóżcie mi!!! Sorki za maly nielad w tym poscie ale to pospiech- pisze go z biblioteki. Prosze o odpowiedzi jak najbardziej szczółowe!!!

Z góry dziekuje i pozdrawiam.

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano

Ja bym próbował naprawić oryginał, albo poszukać kompa do silnika 3,5 a nie do 3,0......pomimo tego że są to tego samego typu silniki to jednak różnia się parametrami i napewno wewnętrzny soft komputera jest inny ( pomijam różnicę elektryczną ).

Pozatym dobrze by było jednak się dowiedzieć co uległo uszkodzeniu w oryginalnym sterowniku aby przypadkiem nie uszkodzić nowego......możliwe że jest jakieś uszkodzenie poza komputerem w aucie.

Opublikowano

Silniki M30 w E32 i E34 w zasadzie nie różnią sie wiele, z wyjątkiem pojemności.

Wszystkie czujniki pomiędzy tymi dwoma typami pojemności są takie same i jedynie co się różni, to właśnie dawka paliwa, ale w niewielkim stopniu.

Możesz spokojnie śmigać na tym kompie z 3.0 literków do czasu aż będziesz miał okazje być w kraju i dostać odpowiedni komp do swojego silniczka, lub utrafić coś w drodze powrotnej przez niemcy.

Usterki kompa nie zdarzaja się często, więc nieraz ciężko jest wywnioskować co się stało.

Takie samo jest rozwiązanie w silnikach M20 pomiędzy 2.0 i 2.5 one równiez mogą jeżdzić na tych samych modułach. Moze zapisana w pamięci dawka nie jest precyzyjna, ale za to silnik pracuje i jakiś czas można pojeżdzić na zastępczym z innej pojemności celem osiągniecia właściwegomodułu.

Opublikowano
ja mam równiesz koszmara. Oddałem do elektronika moje piekne E32 730i które mi sie znaturzyło i kurcze na elektronicznym gazie niechce mi otwierać przpustnicy nie wiem co jest ? :evil: :evil: :evil:
Opublikowano

Sluchajcie a co moglo spowodowac awarie kompa i gdzie ewntualnie tego szukac??? Tak jak napisalem wczesnej auto czasami sobie przerwie delikatnie wiec moze gdzies jest cos nie halo?? W Poniedzialek bede mial nowe przewody wysokiego napiecia wiec wyeliminuje ewentualnosc przebic na przewodach, natomast swiece sa nojki-dwa komplety zakupilem-CHAMPIONA i NGK No 15. Pytani ktore lepiej sprawuja sie na gazie??? Jesli ktos ma jakies pmysly co me byc powodem ze sie komp popsiul i gdzie tego szukac to prosze o porady.

Pozdro

DEF

JDM FORGED EVIL 446KM @ FLYWHEEL

http://imageshack.us/g/1/9961312/

JDM EVO 6 TME

http://imageshack.us/g/1/9933589/

JDM V3-LIMITED TYPE R FORGED 2.2860cc STROKER

http://imageshack.us/g/1/9861689/

E63 630i

http://imageshack.us/g/1/10087309/

Opublikowano
Najpierw należy sprawdzic co się w kompie popsuło, żeby wiedzieć co w silniku jest nie tak. Nie sądzę aby przewody i swiece miały wpływ - prędzej cewka zapłonowa może spowodowac takie ceregiele pod warunkiem że w module padła tylko końcówka mocy na sterowanie cewka. Skoro już taka usterka jest, to należy na tym starym module sprawdzić ,czym nie steruje, że silnik nie chce palić. Bo tak to możesz wymieniać cały osprzęt silnika i do niczego nie dojdziesz, a możesz miec np za duże ładowanie w wyniku zwarcia diody na mostku i dociera nie w pełni prąd stały do urządzeń - taki przykład oczywiście.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.