Skocz do zawartości

[E36] compact montaż OBC


mr18

Rekomendowane odpowiedzi

Mój schemat z 1999 roku dla 318ti mówi, że zawsze jest pin nr 24 w kolorze biało/czarnym i idzie do pinu nr 4 w OBC. Być może jest jakaś zmiana w przypadku M43TUB19. Postaram się poszukać schematów komputera silnika i wtedy zobaczymy. Nie szukaj na chybił trafił tego połączenia, bo zarobisz sobie problemów z elektryką silnika. Postaraj się sprawdzić czy rzeczywiście jest połączenie z pinem 24 oraz czy istnieje przejście pomiędzy okrągłym gniazdem a wtyczką OBC, może kabel jest przerwany.

 

Sprawdzałem w dwóch schematach, z 1998 i z 1999 roku, zawsze kabel jest biało/czarny. Idzie do pinu nr 83 komputera silnika (X6000).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sprawdziłem miernikiem i jest połączenie między pinem nr 24 (złączę X20) a pinem nr 4 (wtyczka OBC).

 

Upewniłem się, u mnie w złączy X20 z pinu nr 24 wychodzi biały kabel.

http://img339.imageshack.us/img339/4472/pin24h.jpg

 

Natomiast zlokalizowałem biało/czarny kabel, który wychodzi z pinu nr 9.

http://img196.imageshack.us/img196/5070/pin9o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę nigdzie znaleźć schematu twojego komputera (BMS46), wtedy by się wszystko wyjaśniło (chyba, że w autodacie schematów poszukać). Dodam, że znalazłem rozpiskę pinów do M52 i tam pin biało/czarny jest na miejscu pinu nr 21. Więc rozmieszczenie w twoim może być różne. Oczywiście nie namawiam do zmiany połączenia, no chyba że chcesz zaryzykować na własną odpowiedzialność.

EDIT:

Nie znalazłem nic w Autodacie 3.24 co do kolorów i ich ułożenia w X20. Jak wybrałem mój M43B16 to jest jak byk kabel biało/czarny. W przypadku twojego komputera nie ma w ogóle, żadnej informacji na temat OBC (Trip computer, bo tak to się nazywa w autodacie). Ale mam pewną wskazówkę: Autodata podaje, że pin wychodzący z komputera silnika (M43B16) ma na wyłączonym zapłonie 9-10V. Natomiast na włączonym ma mieć 11-14V, jest to sygnał wyjściowy. Zmierz sobie te wartości na kablu białym jaki i biało\czarnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Autodata podaje, że pin wychodzący z komputera silnika (M43B16) ma na wyłączonym zapłonie 9-10V. Natomiast na włączonym ma mieć 11-14V, jest to sygnał wyjściowy. Zmierz sobie te wartości na kablu białym jaki i biało\czarnym.

Wykonałem pomiary, które przedstawiają się następująco:

http://img692.imageshack.us/img692/7094/pomiary.png

 

Pomiary zostały wykonane przy dołączonym przewodzie pomiędzy pinem nr 4 (obc) a pinem 24 (X20), co zresztą widać po zmierzonych wartościach.

Niestety ani pin 9 ani 24 nie daje napięcia przy wyłączonym zapłonie.

mr18 (albo inni Forumowicze) mógłbyś w wolnej chwili zmierzyć u siebie te napięcie na pinie 24 (proszę mierzyć przy odpiętym OBC, bo jak widać z moich pomiarów na pinie 4 OBC jest również napięcie) i potwierdzić informacje zawarte w autodacie?

Planuję jeszcze zmierzyć napięcie na pinach 9 i 24 (obc) podczas dodawania gazu.

 

Z góry dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro postaram się pomierzyć w x20 (nie wiem czy mam biały kabel). Co do wyciagania obc to nie gwarantuje, bo włożyć moje radio na swoje miejsce to katorga. Co do PW to kabel od prędkosci jest czarno/biały (pink 2), Z3 miały na pinie 25 biało/czarny więc myślałem, że w nowszych modelach (B19) będzie tak samo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro postaram się pomierzyć w x20 (nie wiem czy mam biały kabel). Co do wyciagania obc to nie gwarantuje, bo włożyć moje radio na swoje miejsce to katorga. Co do PW to kabel od prędkosci jest czarno/biały (pink 2), Z3 miały na pinie 25 biało/czarny więc myślałem, że w nowszych modelach (B19) będzie tak samo.

 

Dzięki, czekam na wyniki pomiarów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem pomiary. Na wyłączonym zapłonie mam 2,34 V, stacyjka w pozycji nr 2 11,3 V. Natomiast na pracującym silniku 12,2 V. Chodzi tu o pin 24 kolor biało-czarny. Nie mam u siebie czysto białego. Co do Z3: miałeś czujnik temperatury zewnętrznej lub wtyczkę do niego? Jeśli nie to raczej nie ma co szukać, choć mogę się mylić. Co do szyny CAN, to pomiędzy licznikiem a ECU jej raczej nie ma. W nowszych modelach jest pomiędzy ECU i ABS/ASC oraz EGS (automat).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gniazda czujnika temp. zew. to nigdy go nie szukałem bo nie przyszło mi to do głowy, raczej go tam nie będzie ale zajrzeć nie zaszkodzi. :)

 

Możesz mi potwierdzić jeszcze jedną wątpliwość, czy napięcie na pinie 24 (X20) zmienia się wraz ze zwiększaniem spalania, czy dane są wysyłane w postaci jakiegoś protokołu?

Domyślam się że jednak występuje zmiana napięcia - łatwiejsze sterowanie wskazówką ekonomizera (w tych modelach co wystepuje ekonomizer).

Po zamieszczonym przez Ciebie poradniku o montażu ekonomizera, domyślam się, że posiadasz oproć obc też ekonomizer podpiety pod pin 24 więc ciężko będzie porównać wyniki Twoich pomiarów z moimi na "teoretycznie nie obciążonym pinie 24", ale dziękuję za pomoc :)

 

Jeszcze muszę sprawdzić jak mi kiedyś radziłeś czy piny 9 i 24 są zapełnione od strony gniazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio kasowałem OBC na prostej drodze przed domem i mam spalanie 5,1L (jeszcze się nie ustabilizowało), nie wiem czy różnica w napięciu powoduje skok spalania (może amperaż)? Nie wiem w jaki sposób OBC przelicza. Co do pinu 24 to rzeczywiście mam podpięty ekonomizer, nawet o tym nie pomyślałem. Istnieje możliwość, że wyniki pomiarów będą inne. Zobacz te gniazdo, tzn odkręć je i masz już odpowiedź czy piny idą dalej czy też nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Mam mały problem z OBC, mianowicie z godziną. Co ustawię prawidłowa godzinę, to za jakiś czas sam się przestawia. I tak w kółko. Co może być nie tak? OBC jak w linku oznaczony numerem 3 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CL31&mospid=48080&btnr=62_0373&hg=62&fg=05&lang=pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam Panowie, mam pytanie dotyczące kości X20 ponieważ opisane tu jest, że w silniku jak rozumiem 1.6 brakuje tam przewodu "Biało/Czarny"

I chciałem zapytać co mam zrobić ponieważ posiadam silnik 1.6 M43 i ten kolor kabla występuję w "pinie 24" ale tylko od górnej strony, a od dolnej już nie (foto niżej) Czy wpinać się w zegary?

 

Piny 24 zaznaczyłem na czerwono

https://zapodaj.net/41a544813d325.jpg.html

41a544813d325.jpg.html

 

Dolna część kości

https://zapodaj.net/dfc9a313542fd.jpg.html

dfc9a313542fd.jpg.html

 

 

Inna sprawa czy mam się wpiąć w obojętnie który przewód "Biało/fioletowy ponieważ wychodzą z dwóch kości

https://zapodaj.net/234f899b08d64.jpg.html

234f899b08d64.jpg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz podłączyć kabel do pinu nr 24 w górnej kostce lub dorobić blaszany pin w dolnej części gniazda i przeciągnąć kabel do wnętrza. Pinu w dolnej części brakuje, ponieważ auto nie posiadało oryginalnego OBC. Wybór należy do ciebie. Co do licznika to kabli od diagnostyki musisz szukać w białej kostce (X16). Pin 11 (RXD) i 12 (TXD). Nie wszystkie compacty miały te kable oryginalnie. Jeśli ich nie ma, to szukaj w podanym przeze mnie miejscu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem wszystko i śmiga problem w tym ze pokazuje spalanie 18.8L/100KM (zrobiłem ok 7KM) wyświetlany dystans do przejechania na jednym baku to 286KM troszkę mało ponieważ mam grubo ponad pół zbiornika. Wiec czy muszę jeszcze poczekać, aż się to unormuje jeszcze czy zrobić korektę spalania w OBC?

Autko pali mi ok 7-8L/100KM

 

Dodam ze Biało/żółty kabel podłączyłem pod nogami obok głośnika ponieważ tam go znalazłem przy kościach zegarów nie zlokalizowałem takiego kabla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem i faktycznie wartość była ustawiona na 1000 (przy tej wartości pokazywał ok 18l/100KM)

A wiec zmniejszyłem do min. (750) i obecnie spalanie spadło do ok 9,5l/100KM

Czy da się jakoś sprawdzić od jakiego modelu silnika jest to OBC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.