Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

W moim 530d od jakiegoś czasu (ok miesiąc) przy 1100obr z okolicy kolektora ssącego wydobywa się dziwny dźwięk. Na początku myślałem że to jakaś blaszka, bądź rurka, jednak wczoraj na pewno okazało się, że dźwięk wydobywa się z okolicy kolektora (wtryskiwacz?!).

Dźwięk jest tylko w jednym przedziale obrotowym, na wolnych jest ok, tak samo powyżej 1000-1100obr.

Jest to strasznie denerwujące, jakby jakaś blaszka, więc wczoraj postanowiłem się tym zająć.

Na początku ściągnąłem wszystkie plastikowe obudowy, poodkręcałem śruby na kolektorze ssącym (jest ich 12, myślałem o ściągnięciu kolektora). Jednak w międzyczasie zauważyłem, że metalowa rurka, przechodząca pod kolektorem (nie pamiętam od czego jest), była wyrwana z plastikowej obejmki i swobodnie latała na wszystkie strony. Wydawało mi się, że to na 100% jest przyczyną tego "dzwonienia". Dodatkowo rurka była przytarta z farby w miejscu gdzie przechodzi blisko egr. Wyciągnąłem egr, aby ułatwić sobie dostęp. Przy okazji go wyczyściłem.

Rurkę przymocowałem na pasku zaciskowym (nie było innej możliwości). Przy dokręcaniu śrub kolektora ssącego 2 śruby zostały urwane (robiłem to z wyczuciem, nie silniej niż pozostałe, jednak 2 się u....ły, może z przegrzania?) Dodam, że kolektor nie był ściągany, popuszczone były tylko śruby, potem dokręcone z powrotem.

Po założeniu egr, i poskładaniu reszty plastików niestety pozostał irytujący dźwięk wydobywający się z okolicy tyłu kolektora.

To jednak nie wszystko - Po złożeniu Bmw jest zamulone, nie ma wogóle dołu, na chodzi na 115KM :(

Dobre przyspieszenie zaczyna się przy około 2800-3000obr.

Dodam że jeszcze wczoraj rano autko chodziło znakomicie, brak jakichkolwiek problemów z przyspieszeniem.

Być może ktoś z was jest w stanie pomóc. Czy powodem mogą być te śruby? (2 urwane, pozostało jeszcze 10, które trzymają jak wściekłe), może egr się zawiesił czy coś... Wszystkie przewody i rurki na swoim miejscu..

Moje auto to 530d manual 99r. 184KM

Pozdrawiam

Edytowane przez Ndzwdz
Opublikowano

Czyli nie muszę się martwić tymi szpilkami?? Nie ukrywam że troche sie nimi przejąłem.

I co może być przyczyną tego "dzwonienia" w okolicach kolektora?

Dodam jeszcze że sprawdzałem i czujnik jest podpięty ( z tyłu kolektora, bardziej z lewej strony) :(

Opublikowano
Sprawdź dokładnie układ podciśnieniowy. Turbo jest sterowane podcisnieniowo i gdy będzie nieszczelność gdzieś to turbo nie bedzie się wkrecaćna dole i dlatego nie ma mocy (temat przerabiałem). Dobrze jest wyciągnąć kolektor i go wyczyścić, sprawdzić klapki , a i dostep do szyny podciśnienia jest lepszy.
Opublikowano

Dzięki za porady.

Jutro wezmę się za to i zobaczymy. Chociaż wydaje mi się że ten kolektor może mieć na to wpływ. Wczoraj sprawdzałem wszystko dokładnie chyba z 5 razy. Jutro od początku wszystko rozbiorę i zobaczymy.. Narazie jestem dobrej myśli:) Jutro napiszę czy sie coś zmieniło.

Opublikowano
Dziwne odgłosy w okolicach końca kolektora ssącego daje odma, czasami puka, czasami syka - zdejmij dekiel z motoru i posłuchaj czy to nie stamtąd ci dzwoni. Natomiast jeśli chodzi o zaginioną moc to bmw ma to do siebie ze czasami nie lacza kostki. Pozdejmuj wszystkie kostki ktore odpinales, popsikaj preparatem kontaktowym i powinno pomóc.
Opublikowano

I wszystko jasne:)

Problemem mocy był sparciały wąż podciśnienia idący do turbiny. Musiałem go gdzieś zruszyć i sie posypał.

Teraz chodzi jak trzeba!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.