Skocz do zawartości

Problem z obrotami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
mam problem a mianowicie gdy auto normalnie się rozgrzeje obroty zaczynają falować oraz na postoju czuć nieprzebaloną benzyną czy byłby ktoś w stanie poradzić mi co mam zrobić gdzie szukać przyczyny
http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano
czy sam fakt zapachu benzyny może sugerować na sondę lambda czy są jakieś uniwersalne sondy bo napewno moja jest droga
http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano
zapach benzyny w spalinach spowodowany jest niedopaleniem benzyny w cylindrze na wskutek zbyt dużego dawkowania, czyli za bogaty skład mieszanki, lub częstego wypadania iskry na którymś cylindrze, z tym że odczułbyś w takiej sytuacji szarpaną pracę silnika, natomiast falowanie wynika z braku możliwości dostrojenia składu mieszanki. Sonda lambda co prawda mierzy zawartość gazów w spalinach dzięki czemu moduł może składem mieszanki manipulować. Ale błędne wskazania sondy mogą wynikać na wskutek jej usterki lub innego czynnika odpowiedzialnego za dawkowanie np, czujnik temperatur, położenia przepustnicy, przepływka, lewego powietrza itp. Lecz w tych przypadkach występują również inne objawy o których nic nie pisałeś więc można sugerować że to jest padnięta sonda
Opublikowano

obroty te zaczynają falować po jakichś 15 sekundach na postoju w czasie jazdy wyrzucając na luz są ok jedynie po zatrzymaniu się i chwilowym postoju

podejżewam że może świece są niezaspecjalne i może przydało by się błedy na komputerze zresetować jak jakieś są oczywiście

może dlatego

auto odpala idealnie więc może jakby sonda byłby problem więc już nie wiem a pytanko co do sondy jak ją sprawdzić?

http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Mam jedno pytanko:Mam automat jak wiadomo :D i problrmik pllega na tym,ze po zalaczeni u D obroty troszke wariuja tzn jak trzymam na hamulcu.Co to moze byc?Czy moze to miec cos wspolnego ze wspomaganiem hamulcow /jakas nieszczelnosc serwa?/

pozdrawiam

Opublikowano

Gdy wciskasz pedał hamulca to pojemność, że tak napiszę komory podciśnienia się zmniejsza, czyli w kolektorze następuje zmiana w wystąpieniu podciśnienia co wpływa na wachnięcie obrotami, ale musiałbyś kilka razy depnąć na pedał hamulca, aby to mocno odczuć.

Wrzucenie zaś biegu napewno powoduje spadek obrotów silnika i falowanie co wynika z braku możliwości ustabilizowania ich przez sterownik. Może to również być powodem jakiś drobnych odchyłów na czujnikach silnika od normy istotnych dla określenia składu mieszanki.

Należałoby jeszcze sprawdzić kwestię sygnału - impulsu dla sterownika silnika o wrzuconym biegu. Podobnie jak klimatyzacja informuje sterownik silnika o potrzebie wzbogaceniu dawki ze względu na obciążenie silnika włączającą się sprężarką klimy tak i przy automatach coś takiego występuje.

Ale to już wykazać może diagnoza komputerowa.

Opublikowano

Jeżeli jest oryginalny z tego auta to wina nie powinna leżeć po jego stronie

Jednak jeśli numery na nim nie pokrywają się z nimuerami karoserii to istnieje możliwość że ktoś go podmienił na moduł z auta w którym nie ma automatycznej skrzyni biegów i wtedy będzie istniał podobny problem.

W pamięci modułu jest program odpowiedni dla danej opcji i są różnice pomiędzy automatem i manualem

Opublikowano

To bardzo istona wiadomosc.

Nie cce ci zawracac 4 liter,ale czy nie masz mozliwosci sprawdzenia jaki numer /symbol/ moze miec 316 z automatem 1990r.

Vin EA 22475

pozdrawiam

Opublikowano

Żeby to sprawdzić najlepiej, to:

-Sprawdź czy na obudowie sterownika jest naklejka z numerem karoserii i jeżeli tak to powinien na niej być numer pamięci w sterowniku

-Obejrzysz czy moduł był rozbierany

-Jeżeli był rozbierany albo nie ma naklejki to zajrzyj do środka i spisz numer znajdujący się na pamięci eprom - będziesz go widział po zdjęciu takiego plastiku ochronnego na naklejce przyklejonej do do tej kości (nie odrywaj jej)

Po numerze tej pamięci można dojść czy jest ona do silnika z automatyczną skrynią biegów.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Temat powraca jak bumerang :-)

Niedawno wymieniałem nieszczęsną sonde ale... niem mam pojęcia co się teraz mogło stać a mianowicie objawy są bardzo podobne na rozgrznym silniku zaczęła falować a co gorsza po odpaleniu obroty wsakują i opadają na 0,5tyś tak jakby miała zgasnąć i znowu rosną i śmierdzi tak jak wcześniej nieprzepaloną benzynką. Nie mam pojęcia podejżewam że znowu padła co sądzicie?

Innym pomysłem jest zapowietrzenie układu chłodzenia ale nie odkręcałem korka ani nic przy nim nie majstrowałem mam jedynie mały problem z termostatem bo nie domyka się całkiem choć teraz jest dodatnia temperatura to zachowuje się tak jakby OK czyli wskaźnik wody wskazuje tak jak powinien jedynie jak były te syberyjskie mrozy to niedogrzewał się silnik ale czy miało by to jakiś związek z falowaniem?? Próbowałem nawet odpowietrzać ale wskazuje na to że nie jest bo jak tylko poluzowałem odpowietznik zaczął lecieć pły czyli powietrza brak choć kto wie bo nasze sprzęty jest ciężko odpowietrzyć :-). Stawiam na sonde a wy?

Ps. Poszukuję schematu interfejsu do BMW mając go pomogło by w diagnozie i niezawracałbym głowy mechanikom :-) proszę o kontakt na PW

http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano
Wiem że mniej pali i idzie jak rakieta tylko zastanawiam się dlaczego po 2 m-cach padła :cry2:
http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano
dlaczego właśnie tak padają ja mam lpg i podejrzewam że to właśnie jest przyczyna , miesiąc po instalacji lpg padła wymieniłem pracowała niecały rok i padła wymieniłem i pracowała miesiąc nie mam już nerwów do tych sond może ktoś wie dlaczego :mad2:
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
na 100% sonda, niedawno wymienialem u siebie! kupilem boscha za 198zl, po wymianie pali duzo mniej i chodzi jak rakieta!

 

sorki że się wtrącam ale znajomy w E-32 735i miał całkowicie odcięty przewód od sondy a silnik chodził bez problemów i spalał normalne ilości paliwa.

w moim E-32 730i silnik faluje na wolnych obrotach a winny jest niestety uszkodzony przepływomierz ;(

Opublikowano

Witam temat powraca :mad2: tym razem czy zimana czy gorąca ten sam efekt falują obroty. Zaczęło się dziac po zalaniu benzynki w niesprawdzonym wcześniej CPNie. Dolałem ulepszasza wyganiącego wodę z układu ale dalej jest to samo choć już dawno tej nieszczęsnej benzynki nie ma w baku.

Jeszcze jedno po zalaniu do pełna przez pewnien czas obroty skaczą jak głupie spadają poniżej 500 i rosną jak głupie praktycznie nie chodzi na obrotach ale wkręca się normalnie po dodaniu gazu, po chwili odpoczynku jest normalnie. Dodam że urządzzonko do odpowietrzania baku mam odłączone nie wiem czy ma to jakieś znaczenie w związku z falujacymi obrotami. Nie mogę spiać kostki od odpowietrznika ponieważ wcześniejszy właściciel naprawiła najprawdopodobiej alternator i tak ją pięknie że nie starcza przewodziuku :mad2: POMOCY!!!

http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano
Dodam faluja jak jest gorąco na dworze postoii troszkę na słońcu i zaczyna się... ale ciągnie ok nie dławi się nie przerywa co jest?
http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano
Witam temat powraca :mad2: tym razem czy zimana czy gorąca ten sam efekt falują obroty. Zaczęło się dziac po zalaniu benzynki w niesprawdzonym wcześniej CPNie. Dolałem ulepszasza wyganiącego wodę z układu ale dalej jest to samo choć już dawno tej nieszczęsnej benzynki nie ma w baku.

Jeszcze jedno po zalaniu do pełna przez pewnien czas obroty skaczą jak głupie spadają poniżej 500 i rosną jak głupie praktycznie nie chodzi na obrotach ale wkręca się normalnie po dodaniu gazu, po chwili odpoczynku

Witam

Ustaw porzadnie przepustnice i TPS!!!Przepustnica musi byc zamknieta na jalowych i w tym momencie TPS musi pokazywac 0 omow

Opublikowano
Przepustnica ustawiana jest manualnie czy za pomocą kompa? NIgdy przy niej nie grzebałem dlatego pytam
http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
Opublikowano

Czesc

Wydaje mi sie ,ze w M 43 jest ustawiana tak jak w M 40 przy pomocy srubki.Odkrec ta srubke o ktora opiera sie dzwignia przepustnicy.Nastepnie odpal silnik i ja dokrecaj,ale tylko do momentukiedy silnik zacznie rowno chodzic.Jezeli nie bedzie rowqno chodzil podlacz sie Do TPS i zobacz jakie wartosci wskazuje przy zamknietej przepustnicy.

pozdrawiam

Opublikowano

Doszedłem w końcu co jest winą falowania po podpieciu do kompa 2 błędy: lambda i na czujniku dolotowym nie wiem czym się spowodowały ale się ładnie wykasowały. Podejżewam, że jak odpinalem kostkę od przepływki mogło to spowodować bo chyba mialem włączony zapłon radia sobie słuchałem :lol: dzięki za odpowiedzi

Pozdrawaim

Ps.

Czesc

Wydaje mi sie ,ze w M 43 jest ustawiana tak jak w M 40 przy pomocy srubki.Odkrec ta srubke o ktora opiera sie dzwignia przepustnicy.Nastepnie odpal silnik i ja dokrecaj,ale tylko do momentukiedy silnik zacznie rowno chodzic.Jezeli nie bedzie rowqno chodzil podlacz sie Do TPS i zobacz jakie wartosci wskazuje przy zamknietej przepustnicy.

pozdrawiam

a przepustnica w M43 z tego co zuważyłem nie posiada żadnej śróbki jedynie kosteczka do układu sterowania

http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Kurcze znowu problemik na zimno falują obroty. :mad2:

Nie wiem co jest ale śmierdzi też niedopaloną benzynką zapach przypomina rozpuszczalnik zmieszany z szambem :lol: jak się nagrzeje obroty ok ale czuć dalej nieprzepaloną benzynkę. Wystarczy że zgaszę i odpalę autko za chwilę i obroty skaczą najpierw opadają ostro rosną nie mam głowy. Świece wydaje się że ok wymieniane jakieś 2tyś km temu. Sonda OK sprawdzałem na kompie niedawno. Z odpaleniem nie mam żadnych problemów pali na dotyk.

Pomożecie??

http://wawrylek.110mb.com/img/podpis1.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.