Skocz do zawartości

320d świecące kontroliki, kontroli trakcji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Wczoraj postawilem autko pod blokiem i wychodząc z niego bylo wszystko ok.

Dziś rano wchodze odpalam i po odpaleniu rozległ się krótki pisk i zapaliła się kontrolka kontroli trakcji i ta od hamulca tylko że żółta (generalnie świeci się tak samo jak przy całkowicie wyłączonej kontroli).

Teraz za każdym razem jak zapalam auto najpierw jest pisk a potem zapalają sie kontrolki.

 

Pojechałem na myjnie obficie karcherem dałem po klockach hamulcowych umyłem dokladnie bo myslalem ze to moze czujniki abs sie zasyfily ale nie pomoglo.

 

Aha jadąc z myjni sprawdzałem czy działa kontrola trakcji i niestety wogole nie działa, natomiast ABS jest sprawny.

 

Ktos ma pomysl co to moze byc?

Opublikowano

po podpieciu pod kompa pokazało błąd C1E43 czujnik kąta skrętu i nie da się go usunąc jest jako błąd stały (ciągły).

Podobno czasem wystarczy go przeczyścic ale nie wiem gdzie go znajde u siebie a aucie, ktoś pomoże?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam forumowiczów, podpinam się pod temat, gdyż od dobrych dwóch tygodni mam podobne objawy: świecą się kontrolki DSC i ręcznego na pomarańczowo. DSC nie działa. Komputer wypluwa taki błąd: Tekst usterki (FC-Org.5E43) 24131 - czujnik kąta skretu/błąd wewnętrzny. Nie da się go skasować, kalibracja nie pomaga.

Tu moje pytanie czy można po tym wnioskować że czujnik do wymiany (znalazłem na allegro za 190-200 pln)

Trudno się do niego dobrać?

http://allegro.pl/czujnik-kata-skretu-dsc-bmw-e46-e39-37146760232-i1430746754.html

 

Dzięki z góry za porady!

 

BMW e46 320d touring (M47N 2002r.)

Opublikowano
u mnie pomogło psiknięcie wd 40 do srodka czujnika kąta skrętu, przejechałem ok 2-3km, pokręciłem kierownicą i kontrolki zgasły i dało sie usunąc błąd kompem. Teraz jak narazie działa.
Opublikowano
Witam. Miałem to samo. Zapaliły się kontrolki same z siebie bez widocznej przyczyny. Pojechałem na kompa i mechanik stwierdził właśnie uszkodzenie czujnika kąta skrętu kierownicy. Za wymianą chciał trochę wg mnie za dużo więc wstrzymałem się o pojechałem do innego. Tam stwierdzili, że czujnik jest ok., zrobili jakąś kalibracje i jak na razie wszystko działa.
Opublikowano

Hej, dzięki za info, jak się ciutkę ociepli zajrzę do niego... mam aktualnie dwa podejrzenia

a) komp którym próbowano usunąć błąd był niekompatybilny z softem diag. BMW,

b) czujnik się zabrudził lub coś nie styka....

 

U mnie kalibracja nie działała ale może to kwestia brudnego czujnika właśnie zobaczymy...

pozdrawiam !

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Tak działa, ale okazało się zupełnie co innego. Problem z usunięciem błędu okazał się dość banalny. Wystarczyło podpiąć się pod odpowiedni soft - dedykowany dla BMW i go usunąć i skalibrować. 5min. i po zabawie. (Pozdrawiam Majewski Serwis z Brzegu :))

Przyczyna:

Jakiś czas temu zanim błąd się pojawił wymieniałem wahacz przedni-lewy, po tej wymianie wszystko chulało ale potem od czasu do czasu błąd sie pojawiał potem znikał, potem znów się pojawiał aż w końcu jak pisałem wcześniej palił się stale. Podobno błąd DSC może się pojawić dopiero po jakimś czasie gdy np. zmienimy lekko ustawienia w zawieszeniu - a wcześniej jeździliśmy jak w moim przypadku z lekko przekoszoną zbieżnością.

 

To tyle.

Lekcja z tego taka żeby z błędami BMW jeździć do ludzi którzy się znają na autach z tej marki :)) Tu pozdrawiam Majewski Serwis z Brzegu :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
witam mam taki sam problem tylko w moim przypadku pojawiło się to przy zmianie kierownicy podłączyłem auto pod kompa skasowałem błąd i dopóki nie zgaszę auta nie ma błędu i wszystko jest ok natomiast gdy tylko wyłączę zapłon błąd się pojawia jak auto przekroczy 30km/h.Może ktoś ma rade na taki przypadek
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ponownie,

 

zbieżność może pomóc, dodatkowo kierownica możed być obrócona delikatnie i "mylić" czujnik. Podczas kalibracji może być cacy a na drodze podczas jazdy może być lekko obrócona i wprowadzać czujnik w błąd. U mnie pojawia się znów sporadycznie ten błąd gdy pokonuje dłuższe zakręty ze stale skręconą kierownicą... np. gdy wjeżdzam do parkingów podziemnych, po wyłączeniu silnika błędu nie ma i nie włącza się dopóki znów gdzieś nie skręcę. Spotkał się ktoś z czymś takim - czy może sprawdzić zbieżność ??

 

Pozdrawiam i dziękuje za podpowiedzi.

 

Odp. do KaMarka - nie wiem jakiego softu użył Brzeski magik ale pewnie DIS lub InPA.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.