Skocz do zawartości

M10 - problem z "ssaniem"; czujnik czy wtrysk?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Moje auto to e30 316i z 88r, silnik m10, bez lpg :!:

Problem polega na tym,że od pewnego czasu jest duuuży problem z rozruchem ZIMNEGO silnika.

Mogę kręcić i kręcić a on nie odpala, ewentualnie próbuje złapać, ale nic wiecej. Żeby odpalił trzeba mu wcisnac troche gazu (jak w Maluchu :( ), wtedy odpali po kilku sekundach krecenia, ale prawie natychmiast zaczyna gasnac. I tak w koncu odpala za trzecim razem, ale nawet wtedy trzeba mu dac kilka/nascie sekund zeby mozna bylo jechac. Czasem odpala za drugim razem - ale pod warunkiem ze trzymam mu gaz tak na poziomie powyzej 2,5tys.obr/min, i tak spada z obrotow, ale nie na tyle zeby zgasnac. Nie praktykuje tej metody bo szkoda go meczyc zimnego.

 

Jak juz sie go odpali to jest dobrze; raczej nic mu nie dolega. Jak tylko sie rozgrzeje (wystarczy mu kilkadziesiat sekund pracy) to potem juz zapala ładnie, a calkiem zagrzany to wrecz na dotyk.

 

Pewien "fachowiec" u ktorego bylem stwierdzil ze to problem ze ssaniem. Prawdopodobnie wadliwy wtrysk ktory jest wkrecony w kolektor dolotowy, lub wadliwy czujnik ktory steruje tym wtryskiem. Mowa tu o elementach zaznaczonych na zdjeciu:

 

http://img600.imageshack.us/img600/8082/silnikmale.jpg

 

 

Czujnik juz raz wymienilem, ale nic to nie dalo. Wtrysk sprawdzalem tak; wyjalem go z kolektora, podpialem wtyczke i paliwo, zwarlem go do kolektora zeby mial mase i wlaczylem rozrusznik - nie wyleciala z niego ani kropelka benzyny. Paliwo na pewno dostaje! Problem lezy raczej w tym ze tego paliwa nie przepuszcza, ale dlaczego :?: Kupilem drugi wtrysk, wymoczylem 24h w nafcie, potem sprawdzilem go w identyczny sposob i rowniez nie podal ani kropli. Wtrysk oddałem, przeszedl on czyszczenie chyba ultradzwiekami, sprawdzono ze zaworek w nim dziala, ze niby juz powinno byc wszystko ok, ale po podpieciu wtyczki i paliwa i zwarciu z masa nadal ani kropli! Zalozylem go, silnik odpalic bez wcisnietego gazu nie chcial, ale po wcisnieciu gazu odpalil i nie zgasl, a obroty sam trzymal na poziomie nieco ponizej 1000, czyli niby fajnie (tylko czemu nie chcial odpalic bez gazu?).

Nastepnie ponownie zalozylem stary wtrysk zeby sprawdzic czy ta czesciowa poprawa to rzeczywiscie zasluga nowego wtrysku. Odpalam na starym - ciezko odpala i natychmiast gasnie - czyli radosc, ze nowy wtrysk dziala. Zakladam wiec ponownie ten nowy, probuje odpalam i... gasnie. Juz nic z tego nie rozumiem po prostu. Nie wiem gdzie lezy problem i co szwankuje; wtrysk, czujnik, czy jeszce cos innego?

 

Pomierzylem tez styki w obu niebieskich wtyczkach (jedna przy wtrysku, druga przy czujniku). mierzylem probnikiem z żarowką, w taki sposob ze jeden koniec probnika dotykal danego styku we wtyczce, a drugi do + lub - na akumulatorze; jesli swieci w polaczeniu z + tzn ze w styku jest masa; jesli swieci przy polaczeniu z - (lub masą) tzn ze w styku jest +. Jesli nie swieci ani z + ani z - to... to nie wiem co, moze tak ma byc? Tylko po co?

Moja OGROMNA prosba do posiadaczy silników M10 oraz do wszystkich innych ktorzy moga pomoc, aby sprawdzic/pomierzyc czy jak to powinno wygladac. U mnie jest tak: (ponizej zdjecia na ktorych ponumerowalem styki

 

Na WYŁĄCZONYM zapłonie:

1. masa

2. nic

3. masa

4. masa

 

Podczas rozruchu (rozrusznik kreci, ale silnik nie odpala):

1. +

2. nic

3. +

4. +

 

Takie rezultaty otrzymalem. Podczas mierzenia stykow w jednej wtyczce druga byla wpieta na swoje miejsce.

Natomiast jesli obie wtyczki sa odpiete, to w styku nr 4 znika sygnal, zarowno na wylaczonym zaplonie jak i na rozruchu. reszta bez zmian.

 

Zmierzylem tez sam czujnik, tzn jeden jego styk do plusa, drugi do masy - nie ma przejscia. Nie wiem czy to dobrze czy zle.

 

A teraz pytania i prośby:

1. Co powinno byc w stykach nr 1,2,3,4 na wylaczonym zaplonie a co podczas rozruchu; (+/masa/nic) ?

2. Skąd dokąd prowadzą kable od stykow nr 1,2,3 i 4 ?

3. Kiedy wtrysk powinien zacząć podawać paliwo? Już podczas "kręcenia" rozrusznika czy dopiero gdy silnik "odpali" ?

4. Czy przez czujnik powinno być "przejście" na zimnym silniku? A na ciepłym?

 

 

Wtyczka wtrysku

http://img8.imageshack.us/img8/6613/wtyczkawtryskumale.jpg

 

Wtyczka czujnika

http://img27.imageshack.us/img27/2357/wtyczkaczujnikamale.jpg

 

bardzo prosze o pomoc, bo chcialbym zeby autko wrocilo do dawnej formy.

Z gory wszystkim wielkie dzieki.

 

Jesli cos niedokladnie lub niezrozumiale opisalem to piszcie, pytajcie - postaram sie uzupelnic brakujace informacje.

Opublikowano

Witam

 

Ostatnio kupowałem czujnik zimnego wtrysku w ASO BMW dla kolegi, który ma audi na takim samym wtrysku. Problemy z odpaleniem miał podobne. Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego, jeśli jest w M10. Nie znam tego silnika na tyle, żeby Ci coś więcej doradzić.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
niewiem dokładnie ale wydaje mi sie ze wtym silniku po zdięciu wnioskując nad pokrywą zaworów na kolektorze sącym jest taki zaworek ze srubką do ustawiania mieszanki c.o2( tam też masz ten wtrysk) masztam przykręcone 2 przewody gómowe podciśnienia idzpo nich muszą byc przykręcone do jakiejś aluminiowej rurki ( rurka ta musi miec 2 wejscia i2 wyjscia jednym wejsciem i wyjsciem idzie płyn chłodniczy podgrzewa on tę rurkę a drugimwejsciem i wyjsciem wlasnie te podcisnienia jest tam bimetal (taki zaworek) który powoduje ze na zimnym silniku jest otwarta ( obroty wysokie) gdy się rozgrzewa to ją przymyka i obroty maleją gdy się to przytrze zalerzy w jakiej pozycji to się cuda dzieja jak się zatrze w pozycji przymkniętej to problem z odpaleniem na zimnym trzeba mnu wtedy gazem pomagac a gdy w pozycji otwartej ( rzadko się przycina w tej pozycji ) to wysokie obroty na ciepłym a gdy się zatrze na wpuł to ani tak ani tak nie chce chodzic taka drobna ale jak istotna rzecz :8)
Darmowe Holowanie i samochód zastępczy garatis dla poszkodowanych w kolizji drogowej (Bezgotówkowo)
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.